Toon posts:

PC start niet op na nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Gisteren nieuw moederbord geinstalleerd, + nieuwe processor, ram en graphic card.

MSI K8N neo V3, amd X2 5600+, Saphhire 1950 Pro , mijn case is een sonata, met een nieuwe voeding (400 of 430 Watt, weet niet juist meer)

Wat gebeurd er, als ik op de start knop druk, beginnen alle fans te draaien.
maar geen beeld.
Druk ik dan op de resetknop, dan start de pc ineens wel op...

Staat de pc af, en druk ik op de resetknop, dan start hij niet op( wat normaal is, denk ik)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er is echt meer dan zat wat je kunt proberen om het probleem te achterhalen, iets dat wij zo niet kunnen zeggen, gezien daarvoor veel info ontbreekt.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter neem deze eens door en mocht je er dan nog niet uitkomen, post hier de resultaten zodat we je verder kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, vergeten te posten wat ik allemaal al geprobeerd heb.

Heb al getest met telkens 1 ram latje, probleem blijft;
Heb alle fans en leds al is afgesloten, alleen opgestart met graphicscard en harde schijf, probleem blijft.
alleen opgestart met graphics card, geen beeld.

het moederbord piept NIET bij het opstarten, maar de fans draaien wel.
Druk ik dan reset switch in, dan piept het moederbord wel 1 keer, en boot de pc gewoon.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:40:
Sorry, vergeten te posten wat ik allemaal al geprobeerd heb.

Heb al getest met telkens 1 ram latje, probleem blijft;
Heb alle fans en leds al is afgesloten, alleen opgestart met graphicscard en harde schijf, probleem blijft.
alleen opgestart met graphics card, geen beeld.

het moederbord piept NIET bij het opstarten, maar de fans draaien wel.
Druk ik dan reset switch in, dan piept het moederbord wel 1 keer, en boot de pc gewoon.
Als je al het geheugen uit je boardje haalt, piept hij dan wel? Zoniet, dan kan je er van uit gaan dat je boardje niet helemaal meer lekker is. CMOS reset ook al gedaan?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb je de power on en reset draadjes wel goed aangesloten?

[ Voor 9% gewijzigd door Kurios op 13-09-2007 09:43 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet je monitor eens op de andere poort van je graphics card. Dikke kans dat ie dan wel beeld geeft :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:44
Kurios schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:43:
Heb je de power on en reset draadjes wel goed aangesloten?
Klinkt inderdaad alsof je de Res Switch en Power Switch verkeerd om hebt aangesloten op je moederbord headers.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je dan + en - mss verwisseld?
Want ik heb er ook aan gedacht hoor, dat ik ze omgewisseld had.
Maar als de pc uit staat, start hij niet op,als ik op de reset knop duw.

En volgens de handleiding van het mobo zitten ze wel degelijk goed. pfff... heb er mij gisteren al suf achter gepiekerd...

PS, andere poort van mijn graphic card ook al geprobeerd, helpt ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 10:39 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens bij je voeding. Het is niet voor niets dat dat als eerste punt in de troubleshooter staat. Een brakke voeding kan er voor zorgen dat een verder prima systeem niet wil booten.

Dus neem gewoon stap voor stap de troubleshooter door en dan kun je je probleem prima achterhalen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Terw_Dan schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:54:
Begin eens bij je voeding. Het is niet voor niets dat dat als eerste punt in de troubleshooter staat. Een brakke voeding kan er voor zorgen dat een verder prima systeem niet wil booten.

Dus neem gewoon stap voor stap de troubleshooter door en dan kun je je probleem prima achterhalen.
Hier kan ik niet veel aan toevoegen. Het is echt een kwestie van de troubleshooter doornemen en alle punten stap voor stap uitlichten. Zorg er dan ook voor dat je zo min mogelijk hardware in de PC hebt steken, immers is de kans op fouten dan kleiner :).

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Iets meer inzet is niet verkeerd ;). Mocht je na uitgebreid troubleshooten alsnog geen antwoord hebben dan kun je een nieuw topic starten mits je duidelijk aangeeft wat je gedaan hebt (en wat daar de uitkomst van was), welke hardware je hebt en welke hardware jij verdenkt (incl. reden waarom je dat dan niet zelf test).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.