problemen Abit ab9pro met on-board geluid (Realtek High def)

Pagina: 1
Acties:

• sentinall
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08-2023
Hallo,

Ik heb de volgende opstellng:

Ik heb een Abit AB9 Pro met een onboard realtek High Definition audio.
Verder heb ik windows Vista geinstalleerd met de meest gangbaar drivers / codecs.

Iedere keer als ik muziek afspeel stottert en hapert de muziek, ongeacht het programma dat ik gebruik (winamp , wmp, media center etc.).
Ik heb al 3 verschillende versies van de realtek drivers geprobeerd, heb al mijn codecs er al eens afgegooid, maar niets helpt.
Om de paar seconden hapert de muziek. (en nee mijn systemload is zeer laag, heb een e6600 proc met 2 gb pc7200 geheugen, bij het testen max 10% CPU load en nog geen gig geheugen in gebruik)

Dit probleem heb ik niet als ik bijvoorbeeld films afspeel (720 / 1080p, dvd, divx etc), of games speel.

Mijn conclusie tot nu toe is dat het niet aan de geluidskaart ligt maar aan een stukje software.

Ik heb nu geen enkel idee hoe ik dit moet oplossen?

Iemand een idee?
Vast bedankt!
groet,
Ruud

Verwijderd

humm??

Klok jouw cpu terug bij idel?
Zoja dan is dat vermoedlijk jouw probleem.
Aangezien bij films veel cpu power nodig is klok je cpu niet terug naar spaar stand.
Maar een simpele mp3 muziek je wel .
En als je dan iets open of op het net zit dan klok je cpu weer bij.
Dit geeft dan een hik up in de data (bij jouw de muziek) (probleem had ik met een amd64)
Zet het even in de bios uit (zie handleiding)

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 14:35 ]

• sentinall
Hmm,
Dit zegt mij niet veel.
Ik moet dus op zoek in de bios naar een bepaalde stand dat hij de CPU in spaarstand zet, als ik het goed begrijp.

bednakt iig voor de reactie.

• sentinall
Hey,

Net geprobeerd in de bios, maar dit helpt niet. het geluid blijft schokken.
erg raar
\iemand een andere oplossing?