EULA mbt game editors

Pagina: 1
Acties:

• Nitrohoss
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03-2024
Er zijn hele communities die zich richten op het maken van mods, maps, textures etc voor allerlei verschillende spellen. Nu er een aantal spellen op het punt staan om uit te komen was ik eik wel een keer benieuwd naar de EULA's bij verschillende spellen.

Die zijn bar moeilijk te vinden, ik heb er een van unreal tournament 2004 gevonden, er van uitgaande dat die een beetje zal lijken op die van UT3.. ik kan geen specifieke vinden voor vrysis, halo, half-life etc...

Hoe zit het uberhaupt met de rechtsgeldigheid van een overeenkomst over het gebruik van een product dat je pas kan doornemen als je het product al gekocht hebt?

Hoe zit het met de rechten op maps, mods etc? Kan een vriendelijke oom een fanatiek mapper een paar euro geven als er bijvoorbeeld intratuin bonnen aan een boom in Crysis hangen? Mag een mapper van een game niet een beetje wat verwachten van de winst die gemaakt wordt in het betaald downloaden van nieuwe content als de mapper het werk heeft verricht...?

Op zich is het een beetje vreemd om je alle rechten van potloodschetsen toe te eigenen omdat je het potlood zou hebben uitgevonden toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Nitrohoss op 13-09-2007 01:15 ]

• Nitrohoss
Niemand hier iets over te melden?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Probeer het eens in normaal Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrohoss
proller schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:06:
Probeer het eens in normaal Nederlands.
Wat begrijp je niet? Staat dit in het verkeerde veld?

[ Voor 8% gewijzigd door Nitrohoss op 14-09-2007 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:50

The Zep Man

🏴‍☠️

Mag een mapper van een game niet een beetje wat verwachten van de winst die gemaakt wordt in het betaald downloaden van nieuwe content als de mapper het werk heeft verricht...?
Als jij 100% zeker weet dat de map absoluut (als in 0 bytes) code bevat die copyrighted is door de makers van het spel, dat de map absoluut (als in geen) textures of modellen bevat die copyrighted zijn door de makers van het spel... Dit houdt dus ook in dat je absoluut geen content uit het originele spel kan gebruiken.

En dan nog... ik zou nooit voor een third-party map betalen. En aan in-game ads heb ik een hekel. :P

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1 van de weinigen die ik kende die geld vroeg voor een mod, waren die wapens in CS1.4. Er werd maar 6 of 7 dollar gevraagt, dit was in overleg met valve, puur voor bandbreedte en wat overige onkosten.

Meeste map maak jij met programma's van de maker, voor de game van een maker, meestal met content van de maker. Dat jij wat 'onkostenvergoeding' zou willen hebben voor je werk in je mod zal op kleine schaal geen probleem zijn, tot iemand dit toch meld bij de maker en hij mogelijk stappen gaat ondernemen. CS:S heeft wel een contactpagina hierover, mocht je dus een 'supermod' maken (dus geen map) kan je alliance worden.

EULA is 'in principe' meer voor het feit dat alles wat jij nu doet/ziet/opent/whatever onder deze EULA valt en je deze niet mag overtreden. Elke EULA is zo gemaakt dat je die niet zomaar overtreed, ondanks je deze al gekocht hebt: speel je normaal, heb je nooit last van EULA.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Nitrohoss schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:37:
Er zijn hele communities die zich richten op het maken van mods, maps, textures etc voor allerlei verschillende spellen. Nu er een aantal spellen op het punt staan om uit te komen was ik eik wel een keer benieuwd naar de EULA's bij verschillende spellen.

Die zijn bar moeilijk te vinden, ik heb er een van unreal tournament 2004 gevonden, er van uitgaande dat die een beetje zal lijken op die van UT3.. ik kan geen specifieke vinden voor vrysis, halo, half-life etc...

Hoe zit het uberhaupt met de rechtsgeldigheid van een overeenkomst over het gebruik van een product dat je pas kan doornemen als je het product al gekocht hebt?

Hoe zit het met de rechten op maps, mods etc? Kan een vriendelijke oom een fanatiek mapper een paar euro geven als er bijvoorbeeld intratuin bonnen aan een boom in Crysis hangen? Mag een mapper van een game niet een beetje wat verwachten van de winst die gemaakt wordt in het betaald downloaden van nieuwe content als de mapper het werk heeft verricht...?

Op zich is het een beetje vreemd om je alle rechten van potloodschetsen toe te eigenen omdat je het potlood zou hebben uitgevonden toch?
Je mag er niks aan verdienen zonder toestemming van de makers van het orginele spel. Mods worden gedoogd. Total conversions kunnen verkocht worden mits je een licentie afneemt bij de makers van het orginele spel. Dan heb je het echter niet meer over hobby Bob, gezien de licenties een rib uit je lijf kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Seth_Chaos op 14-09-2007 09:52 ]

Pagina: 1