Toon posts:

RAID5 array doet magische verdwijntruc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
don't understand this one @ all...

New HighPoint RocketRaid 2320 installed, made a RAID5... worked perfectly
until today! 1 HDD wasn't connected too good so the raid couldn't be formed (duh), the raidcontroller made the known beeping noise...
Now normally you can just turn off your PC connect the loose HDD cable and power up without any probs?!
This time (not that it happened before but still... in theory) I noticed my entire RAID5 was gone!!!
All the devices are recognised (and even initialised->can see this @ my RAID-BIOS) but my array is GONE...
How can I recover the array? I don't want to lose any data...
I know it's not a HDD failure, but still... no fun whatsoever!
Can I just make myself a "new" RAID5 with the already initialised HDD's? Or will this fuck up the RAID completely?
Plz save my precious storage...

THX in advance

Sorry voor het engels, mag perfect in het NL worden geantwoord, ik wsa gewoon ff te "lui" om alles ff te zitten vertalen aangezien ik het ondertss al op veel teveel fora heb moeten posten :'(

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Aangezien je te lui bent om een nette startpost te verzinnen, zal ik ook een lui antwoord geven.

Nieuwe harddisk aansluiten en repairen...

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:24:
How can I recover the array? I don't want to lose any data...
Alle schijven op andere controller hangen?

Welkom op GoT trouwens maar ik zou me even verdiepen in Registratievoorwaarden / korte FAQ over hoe een topic eruit behoort te zien en misschien dat je iets hebt aan RAID FAQ

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 13-09-2007 10:29 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Het is me overigens gelukt door met de reeds geinitialiseerde schijven dezelfde RAID5 te maken en hierop dan een datarecovery uit te voeren...
Toch bedankt!

Grtz

SM

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 21:54

John2B

I Love RAID5..!!

Highpoint levert uitstekend support, en hebben daar uitstekende tools en zelfs speciale firmware voor om de array the recoveren.

Oftewel neem contact op met je leverancier of Highpoint en ga zelf niet knoeien...

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 14:06

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Uitstekende support ? Toch niet voor linux allesinds ... Die kutdrivers crashen continu :P

Verwijderd

Bij het opnieuw aanmaken van de array is het absoluut van belang dat de juiste volgorde wordt gehandhaaft. Waarom je array niet meer werd herkend is wel vreemd, hij zou moeten aangeven dat hij 1 disk mist. Misschien heb je in je poging dingen te herstellen toch wat dingen gedaan die je meta-configuratie heeft aangetast.

Maargoed je kan weer bij de data. Maar ik zelf zou veel voorzichtiger zijn geweest. Een rebuild na een foute her-configuratie kan je data vernietigen!
Pagina: 1