Toon posts:

tips bij aanschaf complete nieuwe audiostallatie en tv

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe tv kopen met een nieuwe audioapparatuur. Zelf dacht ik aan een Loewe Compose Individual, want die is full hdtv en schijnt als beste getest te zijn. Daarnaast dacht ik aan Bose, ja ik weet dat dit vloeken hier is. Maar onlangs een test gelezen door een audiofanaat en die was niet ontevreden. Echter vriendjes van mij hebben bose en dat was eens maar nooit meer, echtgenote hebben een keer hun zin gehad om kleine melkpakjes aan de muur te hebben maar geluid vonden ze beiden bedroevend. Ik wil ongeveer 10000 euro besteden voor de TV en radio tezamen. Ik neig naar losse komponenten maar wel van het zelfde merk, dit geldt alleen voor het audio gedeelte. Boxen van het type pilaren/zuilen. Mijn kamer bestaat uit een 55 vierkante meter met daaraangrenzend een open eetkamer van ongeveer 35 vierkante meter. Moet ik nu veel boxen kopen dus meer dan 2. Voorkeur voor muziek is klassiek. Films met surround vindt ik geweldig maar zit ik dan vast aan 2 systemen. Overigens heb ik onlangs een set boxen van Peiga gehoord, vond ik top.
Concreet: TV Loewe compose individual?
audio: componenten of bose? welke boxen?
Richtprijs 10.000 .
Wie kan mij uit eigen ervaring adviseren.

Verwijderd

Vreemde vraag. Als je zo'n bak geld te besteden hebt ga je toch naar een goede audio-zaak om te luisteren wat je zelf mooi vindt?

Verwijderd

loewe is een leuke tv maar duur .
Kijk even rond en kijk naar de kleuren weer gaven van de de lcd.
Kwa geluid zal ik niet naar bose kijken.
B&O center met speakers zijn uitstekent kwa geluids weergaven (en ook lekker geen draden)
B&O is wel duur maar het spul is zeker wel in orde . (kijk voor de kubes model klinker lekker)

Er zal heus wel anderen merken zijn.
Maar als ik een strakke kamer wil hebben dan zal ik zeker even bij B&O wandelen.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:18
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:23:
Ik wil een nieuwe tv kopen met een nieuwe audioapparatuur. Zelf dacht ik aan een Loewe Compose Individual, want die is full hdtv en schijnt als beste getest te zijn. Daarnaast dacht ik aan Bose, ja ik weet dat dit vloeken hier is. Maar onlangs een test gelezen door een audiofanaat en die was niet ontevreden. Echter vriendjes van mij hebben bose en dat was eens maar nooit meer, echtgenote hebben een keer hun zin gehad om kleine melkpakjes aan de muur te hebben maar geluid vonden ze beiden bedroevend. Ik wil ongeveer 10000 euro besteden voor de TV en radio tezamen. Ik neig naar losse komponenten maar wel van het zelfde merk, dit geldt alleen voor het audio gedeelte. Boxen van het type pilaren/zuilen. Mijn kamer bestaat uit een 55 vierkante meter met daaraangrenzend een open eetkamer van ongeveer 35 vierkante meter. Moet ik nu veel boxen kopen dus meer dan 2. Voorkeur voor muziek is klassiek. Films met surround vindt ik geweldig maar zit ik dan vast aan 2 systemen. Overigens heb ik onlangs een set boxen van Peiga gehoord, vond ik top.
Concreet: TV Loewe compose individual?
audio: componenten of bose? welke boxen?
Richtprijs 10.000 .
Wie kan mij uit eigen ervaring adviseren.
Als ik 10000 te besteden had, en wou voor iets "extreem" goeds gaan (in mijn ogen dan)

versterker: onkyo 905 of zo (2000 euri)
Boxen: weet zo niet, maar zou er niet op bezuinigen (+/- 2000)
TV: panasonic 50" full-hd (of pioneer, maar die is stukkie duurder) (2500 voor de 50PY700) (pioneer +/- 5000)
En dan nog een PS3 of zo, voor upscalen DVD/ Blue ray speler/ en game console

Ach ja... dat zou ik doen, alleen heb ik geen 10000 euri (daarvoor over) ;)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 03:10:
Als je zo'n bak geld te besteden hebt ga je toch naar een goede audio-zaak om te luisteren wat je zelf mooi vindt?
En dat is ook precies wat in Audio en HiFi forum policy - Het regime staat! Laat jezelf eerst informeren en bedenk wat precies je eisen zijn en aan welk onderdeel je welk budget wil toekennen. Gewoon naar de winkel dus!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.