Toon posts:

Hulp bij de aanschaf van een laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Ik overweeg al een tijdje een laptop aan te schaffen, maar nu het vanuit mijn studie ten zeerste aangeraden wordt, ben ik toch serieus op zoek gegaan, maar ik zie door de bomen het bos niet meer!

Hieronder staan mijn wensen/eisen, misschien dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen?

Waarvoor wil ik de laptop zoal gebruiken?
Zoals ik al zei: ik ben student en wil mijn laptop daarvoor dus gebruiken. Dit wil zeggen dat ik met name overal op internet (WLAN) wil kunnen, office moet lekker draaien, ik zit vaak op msn, bluetooth is gewenst en ik speel zo af en toe een spel (bijv. Black&White 2, the Sims, etc.) Verder kijk ik ook regelmatig dvd's en films.

Wat is het bedrag dat ik maximaal wil uitgeven?
Mijn budget ligt rond de €1000,- (met een uitloop naar +/- €1200,-)

Wat wil ik allemaal hebben voor dit budget?
Een fatsoenlijke, degelijke laptop, die voldoet aan de volgende eisen:
• 15,4 Inch beeldscherm
• Een 'losse' videokaart (NVidia GeForce Go 7200 oid)
• 2GB Werkgeheugen
• Minstens 120GB harddisk
• Wireless LAN
• Een accu die lekker lang meegaat, want ik wil hem op school gebruiken (niet altijd stopcontact in de buurt) en ook nog onderweg naar huis. (ongeveer 3 uur in totaal indien mogelijk)
• De laptop moet niet TE zwaar zijn, ik zal hem regelmatig mee naar school moeten nemen.

Zijn er nog andere dingen die ik belangrijk vind?
Als er dan toch vista op zit, wil ik graag de Home Premium versie hebben. Daarnaast zou het leuk zijn als er een tv-out opzit, zodat ik hem op mijn tv kan aansluiten om films en dvd's te bekijken. (Heb een LCD tv, maar geen DVI ingang op de tv). Maar dat is echt eventueel.
Verder heb ik liever geen Acer, aangezien ik daar veel negatieve verhalen over heb gehoord...

Ik weet niet of iemand verder nog tips of adviezen heeft? Zo ja, dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Robert

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 23:04 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sorry, maar wij gaan geen systeem voor jouw samenstellen, je kan kijken op de site van Zepto, zij hebben voor jouw het perfecte systeem.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef ook geen heel samengesteld systeem te hebben, maar ik vroeg me af of mensen adviezen hebben in de zin van een bepaald merk/type... Of mag dat ook niet hier?

Verwijderd

Iedere fabrikant heeft wel zo'n dergelijk systeem.

Maar ik kan je aanraden beter na te denken over je specs, dit lijkt een beetje uit de lucht gegrepen.

Zoals een 120GB schijf, waarom dan? Ga je heel veel downloaden op je laptop?

En je speelt af en toe een spel en kijkt een DVD, DVD's spelen kan iedere laptop ongeveer wel, maar waarom zou je spellen op je laptop willen spelen, hou gewoon je laptop voor je studiespul en je gewone PC voor de spellen.

Losse videokaart voor office spul? Dat gaat niet helpen voor je accutijd en voegt verder niets toe. Daarnaast lijkt me dat je een stille laptop wil ivm lawaai in de les.

Wifi is tegenwoordig ook zo standaard als iets.

Waarom 15"? Waarom geen 14" dat is een stuk prettiger op school, het neemt minder plek in in je tas en op je tafel, is zuiniger op de accu in principe, een flink stuk lichter en nog steeds groot zat of je moet slechtziend zijn.

Weet dus beter wat je wil, ga dan naar een winkel en koop de laptop die je bevalt. Hier kunnen wij je weinig bij helpen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 23:18 ]

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01-2025
Kijk even op de site van xxodd:

http://www.xxodd.nl/index.php?p=bestel&ID=201

Deze notebook zal je zeker plezieren en het ligt in jouw prijsklasse.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik in een eerder topic ook al zag, zijn er weinig reviews van xxodd laptops... Zijn dit wel degelijke laptops met een goede prijs/kwaliteitverhouding?

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:13
Waarom wil je een 15,4 die licht moet zijn en lang mee kan op een accu. ten eerste hoe groter het scherm hoe zwaarder en ten tweede hoe groter het scherm hoe meer stroom hij slurpt en dus hoe sneller de accu leeg is. oftewel ga voor iets kleiners als je licht wil met goede accu duur.

kijk bijvoorbeeld eens naar een 12inch laptop zoals bijvoorbeeld een msi s serie (s262 of s271)
Deze zijn compleet naar wens te maken en wegen 1.8 kilo (tenminste de s270 die ik heb wel)

succes met je keuze

hier verkopen ze 12 inch die je zelf kan samenstellen(wel duits)

[ Voor 3% gewijzigd door jvanderkroon op 12-09-2007 23:26 ]

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:11:
Ik hoef ook geen heel samengesteld systeem te hebben, maar ik vroeg me af of mensen adviezen hebben in de zin van een bepaald merk/type... Of mag dat ook niet hier?
Nee, dat mag op GoT nergens. "Welke moet ik kopen" vragen zijn een tweaker onwaardig, want een tweaker zoekt zelf reviews en neemt een beslissing :) . Wat jij doet is een verzoek neerleggen en achterover leunen totdat iemand je vertelt wat je moet doen...

Zie ook Wat is er nu anders in CSL?, boodschappenlijstjes zijn ook niet de bedoeling. Aan de slag dus!

Oh, zelf zoeken helpt ook. Dan had je deze gevonden: [BBG] Studenten notebook zomer 2007

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 12-09-2007 23:27 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BoyzNDaHood
  • Laatst online: 19-12-2022
Al eigen laptops gezocht en vergeleken? En dat je school het aanraadt zou ik eerlijk gezegt ook niet gelijk een laptop halen. Mijn school raadt het ook aan, en ik gebruik bijna nooit me laptop maargoed :P.

Verder zou als ik jou was idd naar iets kleiner kijken, 14, 13 of zelfs 12 inch. Een 15,4 inch vind ik persoonlijk toch iets te groot om vaak mee naar school te nemen. Verder is 120 gb en 2 gb natuurlijk onzin. Oude spellen als The sims vereisen dat niet. En downloaden op je laptop hardeschijf gaat gewoon niet echt samen. Het beste is een externe hdd halen.

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-01 16:50
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:12:
Iedere fabrikant heeft wel zo'n dergelijk systeem.

Maar ik kan je aanraden beter na te denken over je specs, dit lijkt een beetje uit de lucht gegrepen.

Zoals een 120GB schijf, waarom dan? Ga je heel veel downloaden op je laptop?

En je speelt af en toe een spel en kijkt een DVD, DVD's spelen kan iedere laptop ongeveer wel, maar waarom zou je spellen op je laptop willen spelen, hou gewoon je laptop voor je studiespul en je gewone PC voor de spellen.

Losse videokaart voor office spul? Dat gaat niet helpen voor je accutijd en voegt verder niets toe. Daarnaast lijkt me dat je een stille laptop wil ivm lawaai in de les.

Wifi is tegenwoordig ook zo standaard als iets.

Waarom 15"? Waarom geen 14" dat is een stuk prettiger op school, het neemt minder plek in in je tas en op je tafel, is zuiniger op de accu in principe, een flink stuk lichter en nog steeds groot zat of je moet slechtziend zijn.

Weet dus beter wat je wil, ga dan naar een winkel en koop de laptop die je bevalt. Hier kunnen wij je weinig bij helpen.
Ik weet dat tweakers geen adviezen bureau is voor een pc systeem maar wat jij zegt vraagt de ts al helemaal niet om. De dingen die hij opnoemt zijn de dingen waar hij juist wel over nagedacht heeft.

hmz...

Verwijderd

Snuffz0r schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:35:
[...]

Ik weet dat tweakers geen adviezen bureau is voor een pc systeem maar wat jij zegt vraagt de ts al helemaal niet om. De dingen die hij opnoemt zijn de dingen waar hij juist wel over nagedacht heeft.
En daar moet je zo'n enorme lap tekst voor quoten

Hij geeft aan dat ie z'n laptop voor studie wil gaan gebruiken, vervolgens geeft ie specs die daar totaal niet bij aansluiten. Dat geeft aan mij aan dat hij er niet goed over heeft nagedacht. Daarnaast geef ik ook alleen maar tips, die kan hij gebruiken of niet, dat moet hij zelf weten.

Hij kan ook netjes reageren op mijn vragen, misschien heeft ie er inderdaad goed over nagedacht en kan dan eenvoudig z'n specs met een onderbouwing ondersteunen.

(Daarnaast zeg ik letterlijk dat het uit de lucht lijkt te zijn gegrepen, dat is dus mijn subjectieve ervaring, expliciet)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn laptop onder andere voor mijn studie gaan gebruiken. Daarnaast wil ik dat het deels een vervanging wordt van mijn desktop pc, omdat deze aardig aan het verouderen is. Dat heb ik indd niet goed duidelijk gemaakt in mijn startpost.
Op dit moment ligt de prioriteit voor het gebruik van de laptop op school, maar ik wil er ook na mijn schooltijd nog wat aan hebben, (dus die 2GB met het oog op de toekomst, ik weet nog niet wat ik precies van plan ben in de toekomst...)
De 120GB harde schijf omdat ik van plan ben aardig wat films en muziek op de laptop te zetten (die ik eventueel eerst op mijn desktop gedownload heb), omdat ik veel in de trein reis en ik me vaak stierlijk verveel in de trein.
Het 15.4 inch scherm vind ik gewoon een mooi formaat. Dat de laptop dan 3kg weegt ipv 2.2kg maakt me daarom ook niet zo heel veel uit.
Hoop dat ik nu mijn specificaties goed heb onderbouwd?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 00:05 ]

• BoyzNDaHood
  • Laatst online: 19-12-2022
Tjah, en nu nog wat laptops die je zelf heb gevonden?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BoyzNDaHood schreef op donderdag 13 september 2007 @ 00:30:
Tjah, en nu nog wat laptops die je zelf heb gevonden?
En onderbouwing waarom je die geselecteerd hebt; dan kan je die laatste stap ook gelijk zetten :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

zie nieuwe policy dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.