Professionele hosting van virtual machines

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Voor de volgende generatie van de hosting van onze webapplicaties zijn we op zoek naar een provider die virtual machines kan hosten.

Wij willen:
* Volledige controle over de software (inclusief OS en configuratie daarvan)
* Zo min mogelijk met hardware te maken hebben
* Zeer grote mate van schaalbaarheid en betrouwbaarheid

Uiteraard overwegen we om zelf een mooi load balanced platform op te bouwen, maar... als we puur capaciteit ergens in kunnen kopen, willen we die optie zeker serieus bekijken!

Omdat wij wel per se zelf controle willen hebben over de software, bedachten we dat het een uitkomst zou zijn als de provider een virtualisatie-omgeving aan zou bieden (bijv. een VMWare omgeving) waarin wij een onbeperkt aantal virtual machines kunnen aanmaken en worden afgerekend op resource-gebruik.

Dit lijkt me uiteindelijk de toekomst in hosting: uitbesteden wat mogelijk is (netwerk, connectivity, infrastructuur, hardware), zelf doen wat nodig is (software, configuratie).

Kent iemand een organisatie die dit doet?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 18:44

Haan

dotnetter

KPN-datacenter op Schiphol? Al weet ik niet zeker of je dat met KPN zelf kan regelen, of via een bedrijf dat bij hen capaciteit huurt.

[ Voor 66% gewijzigd door Haan op 12-09-2007 22:26 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Haan schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:24:
KPN-datacenter op Schiphol? Al weet ik niet zeker of je dat met KPN zelf kan regelen, of via een bedrijf dat bij hen capaciteit huurt.
Hm ik kan daar niets over vinden op de KPN site of via google.. heb je een linkje?

KPN datacenter klinkt overigens als verhuur van rackspace zoals dat bij TeleCity/Redbus bijvoorbeeld ook kan. Dat zoek ik niet, rackspace is op elke hoek van de straat te krijgen ;).

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Zoiets! Maar dan niet beta en in NL. Het gaat (ook) om grote publieke websites en bedrijfskritische webapplicaties. Dus er moeten keiharde beschikbaarheids en service afspraken te maken zijn. En geen 400 ms rtt.

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 10:13
Meerdere grote IT-bedrijven voorzover ik weet : BT, Getronics-PinkRoccade, Atos-Origin vlgs mij ook.
Kwestie van ff rondbellen.

C'est moi.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:43
Ik ben zelf klant bij vdx.nl welke een dergelijke dienst volgens mij aan kan bieden, je zou eens contact met hun op kunnen nemen.

Zoals Ekner ook deels aangeeft; indien je een positieve ervaring met een hostingprovider hebt kan het uiteraard geen kwaad eens te informeren naar de mogelijkheden met betrekking tot virtuele servers.

Eve char: Warock <TEST>

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Bedrijf waar ik werk doet dat, glidepath/Itricity, precies wat je wilt (hoop dat dit niet gezien word als reclame), maar GTN en Atos doen dit ook.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:02

Hoicks

Techno!

Wij zitten bij Interstroom en de servers staan bij Virtu in Enschede.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 22:55
Ik ben zeer tevreden over JR Online:
http://www.jronline.nl

Zij kunnen wat jij wil, tegen goede tarieven.
Pagina: 1