Ik ben bezig de BBG van juli, het basissysteem, in elkaar aan het schroeven. Ik heb alles gekocht volgens de BBG. Nu heb ik een probleem met de dvd brander. Ik heb de dvd brander aangesloten op de ide aansluiting van het moederboard (ik heb een dvd brander gekocht met een ide aansluiting ipv een S-ata aansluiting). Als ik de computer aan doe dan werkt de dvd brander niet. Ik heb een andere ide kabel genomen en nogmaals geprobeerd maar weer hetzelfde probleem, de dvd brander reageert niet. Zodra ik de Ide kabel uit de dvd brander haal dan doet de dvd brander het wel. Wat doe ik fout of wat is het probleem?
Staat de Master/Slave jumper wel goed?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Met 'doet het niet' bedoel je dat de lade dan niet opengaat? Wel of geen lampje op het apparaat dat gaat branden?
Misschien een verkeerde jumper-instelling?
Misschien een verkeerde jumper-instelling?
offtopic:
waarom geen sata-brander genomen, dat is toch veel handiger?
waarom geen sata-brander genomen, dat is toch veel handiger?
Kater? Eerst water, de rest komt later
a) Je hebt geen voedingskabel aangesloten Ook het probleem niet, hij gaat immers wel aan zonder ide kabel.
b) Je hebt de brander op een RAID poort aangelosten (Dus niet op de blauwe/zwarte aansluiting) Dat is het probleem niet.
c) Je hebt meerdere apparaten op 1 kabel, waarvan beide op Master staan, of beide op Slave (?) Wat ik denk.
d) DVD brander defect Lijkt me ook stug.
b) Je hebt de brander op een RAID poort aangelosten (Dus niet op de blauwe/zwarte aansluiting) Dat is het probleem niet.
c) Je hebt meerdere apparaten op 1 kabel, waarvan beide op Master staan, of beide op Slave (?) Wat ik denk.
d) DVD brander defect Lijkt me ook stug.
[ Voor 22% gewijzigd door Pinjataaa op 12-09-2007 22:25 ]
jumper staat op master er is geen andere dvd of cd speler in het systeem aanwezig. Met het niet doen bedoel ik dat het lampje niet brand en de lade niet open gaat. De stroom is aangesloten en zodra ik de ide kabel er af haal maar de stroom er op blijf houden dan brand het lampje wel en gaat de lade open.Zijn er nog tips?
Het lijkt toch verdacht veel op een gare IDE-kabel, maar dat lijkt toch onwaarschijnlijk als je al een andere hebt getest. Kan je niet een drive uit een andere pc slopen om die even aan je nieuwe systeem te hangen om te kijken hoe dat gaat?
En probeer eens een bios update, dat wil ook nog wel eens helpen tegen vreemde kwaaltjes.
En probeer eens een bios update, dat wil ook nog wel eens helpen tegen vreemde kwaaltjes.
Kater? Eerst water, de rest komt later
CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL thuis
.
Heb je de kabel er goed in gedaan? De rode draad moet aan de kant van pin 1 zitten. In de meeste gevallen komt het er bij P-ATA devices op neer dat de rode draad naar de kant van de power-connector wijst. Uiteraard moet het op het moederbord ook goed ingestoken zijn. Verder kun je ook simpelweg een defect kabel hebben daar het apparaat wel lijkt te werken zonder dat de kabel is aangesloten.
Ga dus gewoon logisch testen. Sluit uit wat je uit kunt sluiten en trek conclusies
.
Probleemtopics horen niet in CSL thuis
Heb je de kabel er goed in gedaan? De rode draad moet aan de kant van pin 1 zitten. In de meeste gevallen komt het er bij P-ATA devices op neer dat de rode draad naar de kant van de power-connector wijst. Uiteraard moet het op het moederbord ook goed ingestoken zijn. Verder kun je ook simpelweg een defect kabel hebben daar het apparaat wel lijkt te werken zonder dat de kabel is aangesloten.
Ga dus gewoon logisch testen. Sluit uit wat je uit kunt sluiten en trek conclusies
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()