Toon posts:

Monitor in standby mode na installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik wil mijn pc met vista of windowsxp installeren maar bij beide ondervind ik hetzelfde probleem. Bij de eerste keer opstarten springt mijn monitor op standby modus nadat windows doorstart vlak na de laadbalk. Op de een of andere manier krijgt hij geen signaal meer.

Vga modus en andere opties werken ook niet. Bij veilige modus krijg ik te zien dat de 1e keer opstarten niet mogelijk is in de veilige modus. Een andere monitor helpt ook niet (hogere resolutie).

Mijn oude installatie staat op een andere schijf en hiermee kan ik de pc nog wel opstarten dus het enigste verschil is de raid configuratie. Ik heb de raid drivers van de asus site gebruikt en enkele andere. Met deze drivers kan ik de schijven allemaal vinden tijdens de installatie.

Mijn ideeen zijn een beetje op dus iemand nog suggesties ?

Specs:
mobo asus p4p800e-deluxe
promise fasttrack 378 (onboard) raid 1
ati radeon 9600xt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 20:56 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet je monitor eens met een converter op de andere aansluiting. Dikke kans dat ie die als primaire uitstuurt als gevolg van de verse install. Radeon drivers van Ati installeren en je kunt weer zelf aangeven welke ie moet gebruiken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist ook even geprobeerd maar dat is het helaas ook niet. Iemand nog suggesties ?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:02

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:53:

Mijn ideeen zijn een beetje op dus iemand nog suggesties ?
Herinstallatie al geprobeerd? Misschien is er namelijk wat fout gegaan tijdens de installatie waardoor de boel nu niet goed werkt. Als VGA-modus en veilige modus allebei niet werken, valt er verder niet zo heel veel meer te doen volgens mij.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
heb windowsxp en vista beide al 2maail opnieuw geinstalleerd. Ik heb ook een maal opnieuw de raid array aangemaakt voor de zekerheid ...