Laptop valt spontaan uit

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WWWizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-10-2019
Mijn (tweedehands) laptop Dell Lattitude C640 heeft sinds enkele dagen last van het volgende probleem:

De laptop valt ineens spontaan uit (zelfs Windows wordt niet afgesloten, gewoon ineens zwart scherm).
De ene keer kan ik zo'n 5 minuten werken, de andere keer kom ik amper voorbij het Dell opstart scherm.

PCWizard (software) geeft de volgende temperaturen:

Processor: 35 -> 36 -> 40 -> UITVAL
Harddisk: 25 -> 27 -----------> UITVAL

Dit zijn geen hoge temperaturen, dus oververhitting lijkt mij uit te sluiten...

Pasgeleden kreeg ik voor het eerst de volgende melding:

Time-of day not set - Please run SETUP Program
Strike the F1 key to continue, F2 to run the setup utility

Dit alles gebeurt ook als hij alleen op netstroom aangesloten is.
Enig idee wat er mee aan de hand is?

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-02 13:43
Bekend probleem, wij hebben dit ook met de laptops op ons werk, allemaal ook Dell Latitude.... |:(

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
BIOS-batterij'tje leeg
Hopelijk kan je dit gemakkelijk vervangen (mss onder de HD of onder de batterij of zo)...

Simke

• WWWizard
Simke schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:51:
BIOS-batterij'tje leeg
Hopelijk kan je dit gemakkelijk vervangen (mss onder de HD of onder de batterij of zo)...
Heb eens even klein plaatje opengeschroefd, kwam wat printplaatjes tegen. Ook zag ik 2 "draadjes" met kleine "ijzeren klemmetjes" op het uiteinde. Deze draadjes waren met een plakbandje vastgetaped op een zwart blok. Geen idee wat het is, maar zo stevig lijkt het mij niet.

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
WWWizard schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:40:
[...]

Heb eens even klein plaatje opengeschroefd, kwam wat printplaatjes tegen. Ook zag ik 2 "draadjes" met kleine "ijzeren klemmetjes" op het uiteinde. Deze draadjes waren met een plakbandje vastgetaped op een zwart blok. Geen idee wat het is, maar zo stevig lijkt het mij niet.
Dat zijn ws. je antennes voor wifi/bluetooth... Knipperen er ook lampjes (numlock/capslock/scrolllock) op het moment dat hij uitvalt? Heb je ook wel'ns problemen met 'm uberhaupt aan krijgen?

Zoja: probeer eens het klepje waar je geheugen onder zit wat "dikker" te maken door tussen het geheugen en het klepje wat papiertjes (iig iets niet-geleidends) te plaatsen waardoor er iets tegen het geheugen aan drukt.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
.me heeft een C840 en bij mij zitten de bios batterijen onder/naast de touchpad, hiervoor moet je wel de hele laptop demonteren. Gaat trouwens de hele laptop uit ? Ik had last van het scherm dat uitviel, dit lag aan de inverter.

My favorite programming language is solder.

• WWWizard
Heb inmiddels contact gehad met de verkoper, ik maak komend weekend een afspraak om dat ding langs te brengen en dan zal hij de laptop voor mij nakijken... hopelijk is 't dan opgelost :)
Pagina: 1