Computer crasht regelmatig

Pagina: 1
Acties:

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 11:56
Goedeavond tweakers,

Ik zit met het volgende probleem en ik vroeg me af of jullie mij daarbij konden helpen:

Mijn pc crasht regelmatig(soms wel 2x vlak achter elkaar). Daarmee bedoel ik dat iig.. me beeld zwart wordt(scherm krijgt geen signaal meer). Soms valt het geluid ook weg. En de laatste keer. Flipte ook me toetsenbord(lampjes gingen branden etc) en begon dat ding te piepen. Resetten was dit keer ook niet genoeg en moest 10 sec stroom er vanaf halen om hem weer te laten werken.

Het begint me ondertussen al de keel uit te hangen en ik ben op onderzoek uit gegaan. Me temperaturen zijn normaal en ik ben eigenlijk al een beetje tot de conclusie gekomen aan de hand van bovenstaande gebeurtenissen dat het waarschijnlijk me moederbord is die op het punt staat te overlijden.

Ik ga zo even kijken of er een tooltje bestaat om me hardware te testen, hebben jullie nog adviezen kwa programmas in die richting.. of te ondernemen acties?

Alvast bedankt

Verwijderd

Het zou inderdaad je moederbord kunnen zijn, maar defect geheugen of voeding zouden ook uitvallers kunnen veroorzaken. Anyway, alles staat netjes opgesomd in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
ik heb een soortgelijk probleem gehad hier zo, in eerste instantie dacht ik ook dat het mobo gaar was, maar heb voor de zekerheid eerst ff een nieuwe voeding getest. probleem bleef tot dat ik ook de bios had gerest. draait nu weer probleemloos. tot ik de oude voeding er weer in zet, dan weer allerlei vage hangs en reboots.

Verwijderd

Tsja, beetje lastig probleem. Het probleem vind je denk ik niet met software, aangezien je hardware sowieso brak is.

Het enige wat je kan doen is systematisch hardware vervangen, trek al je uitbreidingskaarten er eens uit (evt. geluidskaarten, tv-kaarten, dat soort meuk), en draai eens met een reepje geheugen (als je er meerder in hebt zitten). Zo zal je erachter moeten komen welk onderdeel gaar is. Succes.