2.1 set zonder subwoofer rechtsreeks aansluiten op pc

Pagina: 1
Acties:

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 08:50
Ik heb dit setje hier staan. De boxjes gebruik ik echter niet, heb zwaardere boxen staan.
Nu wil iemand echter die kleine boxjes kopen, maar wil die ze rechtsreeks op zijn laptop aansluiten.

Is dit mogelijk? De aansluiting van die boxen zijn zo 2 kabeltjes me koperuiteinden.

Verwijderd

Als het gewoon een 3,5 jack plug is wel ja, maar meestal zijn het tulpjes, die je op je subwoofer aansluiten..

• crazyheinz
Awel ja, dat is het probleem, het zijn zo 'tulpjes'...

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 10:20

master6464

Who's General Failure?

nee want er zit dan geen versterker (deze zit in de sub) tussen en dan is het signaal te zacht

[ Voor 12% gewijzigd door master6464 op 12-09-2007 19:22 ]

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Waarschijnlijk zit de versterker voor de satellietjes in de subwoofer, zoals dit bijna altijd gedaan wordt. Aangezien een laptop slechts een onversterkt signaal uitstuurt, zul je geen (fatsoenlijk) geluid uit de satellietjes krijgen...

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 18:01
"De aansluiting van die boxen zijn zo 2 kabeltjes me koperuiteinden."

Dit betekend waarschijnlijk dat het gewoon de kabels zijn, dus zonder een RCA of TRS plug. ;)

[EDIT] Oh RCA pluggen dus.

Je kan ze trouwens niet aansluiten zonder een versterker. (die eerst in de Sub zat)

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 12-09-2007 19:25 ]

Pentaxiaan

• crazyheinz
Bedankt voor de antwoorden. Zou dit eventueel een oplossing kunnen zijn?

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 10:20

master6464

Who's General Failure?

crazyheinz schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:27:
Bedankt voor de antwoorden. Zou dit eventueel een oplossing kunnen zijn?
als je er zo'n ding bij moet kopen dan kan je beter de subwoofer aansluiten, maar het kan wel :P

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Nee, dat gaat ook niet werken, aangezien je dan nog steeds een onversterkt signaal hebt. Je hebt simpelweg een versterker nodig, en de meest logische optie is natuurlijk de subwoofer die samen met de satellieten een set vormt. Sowieso lijken die satellietjes me nogal nutteloos zonder sub, maarja...

• SirNobax
Nee dat ding van zalman zal niet werken, het is GEEN versterker.

Kijk gewoon even bij Conrad.

...hoe kom je ingodsnaam trouwens bij Zalman uit. Computer merken (Zalman/Razor/logitech/creative(m.u.v. E-MU)) zijn toch wel de laatse namen waar ik aan denk als ik een versterker (of enig ander geluidsproducerend apperaat) moet hebben.

[ Voor 55% gewijzigd door SirNobax op 12-09-2007 19:42 ]

Pentaxiaan

• crazyheinz
Pfiiw leuke prijsjes van subwoofers en versterkers :s
SirNobax schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:36:
...hoe kom je ingodsnaam trouwens bij Zalman uit. Computer merken (Zalman/Razor/logitech/creative(m.u.v. E-MU)) zijn toch wel de laatse namen waar ik aan denk als ik een versterker (of enig ander geluidsproducerend apperaat) moet hebben.
Ik keek gewoon even op de site van azerty naar versterker spul, en dat was het enigste dat ik daar zag.

[ Voor 53% gewijzigd door crazyheinz op 12-09-2007 19:43 ]

• SirNobax
crazyheinz schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:42:
[...]

Pfiiw leuke prijsjes van subwoofers en versterkers :s
Even om misverstanden te voorkomen.

Bij jouw setje zit er een stereo versterker (+ een mono 'power' versterker voor de sub zelf) in de Sub gebouwd om ruimte te besparen (en om de Sub zwaar en groot te maken, zodat mensen hem "flink" vinden).

In "echte" subwoefers is dit niet het geval, en zal het of om een passieve (geen mono amp) of om een actieve (met mono amp) Sub gaan.

Dus naar een gewone versterker zoeken.

Pentaxiaan

Verwijderd

Gezien het feit dat het voor een laptop bestemd is, lijkt een losse versterken me trouwens ook niet de oplossing.
TS, ik zou op zoek gaan naar een speakersetje dat ervoor bedoeld is zijn stroom weg te krijgen bij USB of op batterijen werkt. Dit gaat in ieder geval niets worden...

• SirNobax
En je hoef niet naar een 75W p/channel versterker te zoeken, want dat is (volgens mij) alleen maar de Piek die de speakertjes aankunnen. 30W is volgens mij al meer dan genoeg om ze op te blazen.

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 12-09-2007 19:59 ]

Pentaxiaan

• SirNobax
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:54:
TS, ik zou op zoek gaan naar een speakersetje dat ervoor bedoeld is zijn stroom weg te krijgen bij USB of op batterijen werkt. Dit gaat in ieder geval niets worden...
[lolbroekmode] Of je neemt zo'n Car HiFi amp van 15 Euro en je hangt er een accu aan.
Voila, en portable, en nog redelijk goedkoop ook! 8)7 [/lolbroekmode]

Helemaal mee eens, dit gaat hem niet worden aangezien de speakers niet een aparte amp waardig zijn zonder sub (anders geen lage tonen), en alles bij elkaar al helemaal niet portable is.

Pentaxiaan

Pagina: 1