ipod classic kopen in amerika

Pagina: 1
Acties:
  • 2.445 views sinds 30-01-2008

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
Kammeraad van mij zit nu in amerika, en gaat daar een ipod kopen voor mij.
Mijn vraag is nu, kan ik die in een gewone winkel daar laten kopen, iets mediamarkts achtigs, of moet het perse in een apple store zijn, kwestie van garrantie.
Heeft iemand hier ervaring mee?

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:08
Je hebt altijd garantie van apple zelf.

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
Dus ik kan hier een apple store binnenwandelen met de factuur van een mediawinkel in amerika en garrantie eisen?

• SCIxX
Mediamarkt plakt er geen eigen merk op, als je hem bij de mediamarkt zou terugbrengen ivb garantie sturen zij hem door naar apple. Fabrikant is verantwoordelijk.

Verwijderd

In de EU ben je als consument beschermd, en heb je dus 2 jaar garantie *officieel, moet je waarschijnlijk om gaan zeuren*, als je in de VS koopt heb je deze bescherming niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 19:48 ]

• SCIxX
Dan zou het idd van apples garantie zelf afhangen, weet niet hoe lang die is.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hou je er rekening mee dat de douane misschien aan die vriend van je vraagt om nog ff BTW te dokken op Schiphol?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SCIxX
MAX3400 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:50:
Hou je er rekening mee dat de douane misschien aan die vriend van je vraagt om nog ff BTW te dokken op Schiphol?
Gewoon om je nek hangen en muziek mee luisteren. :P

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 09:27
MAX3400 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:50:
iow.. je vriend moet de verpakking daar weg gooien, doen alsof de iPod in gebruik is en het bonnetje meenemen (tuurlijk niet voor de douane maar voor de garantie).. kunnen ze moeilijk nagaan waar dat ding vandaan komt ;)

edit: beetje te laat

[ Voor 8% gewijzigd door Jelle E op 12-09-2007 19:55 ]

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:07
SCIxX schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:47:
Mediamarkt plakt er geen eigen merk op, als je hem bij de mediamarkt zou terugbrengen ivb garantie sturen zij hem door naar apple. Fabrikant is verantwoordelijk.
inderdaad de fabrikant. niet zomaar iedere winkel die ipods verkoopt. Je zult naar een apple service centre moeten dat soort zaken.

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

je kan ook de doos opvouwen en tussen een boek ofzo in je koffer stoppen (die het ruim ingaat). ik vind het toch net zonde om de verpakking weg te gooien..

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:04

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik snap nooit echt waarom men zulk soort apparatuur helemaal aan de andere kant van de oceaan moet gaan kopen. Er is vaak amper prijsverschil tussen Europa en Amerika, terwijl je vaak wel met garantie-problemen e.d. zit en in principe ook bij de douane B.T.W. zult moeten afdragen. Al met al is het vaak goedkoper/makkelijker om er gewoon hier eentje te kopen.

Rail Away!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Mad Marty schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:04:
Ik snap nooit echt waarom men zulk soort apparatuur helemaal aan de andere kant van de oceaan moet gaan kopen. Er is vaak amper prijsverschil tussen Europa en Amerika, terwijl je vaak wel met garantie-problemen e.d. zit en in principe ook bij de douane B.T.W. zult moeten afdragen. Al met al is het vaak goedkoper/makkelijker om er gewoon hier eentje te kopen.
Dude, als je toch daar bent kun je net zo goed jezelf 150 euro besparen, niet?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mad Marty schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:04:
Stel dat de prijs in Amerika $ = € is.
Verschil van Dollar naar Euro is -28%, dus dan betekend 19% BTW daar weer over (als je die al af moet dragen) nog steeds winst. Of je denkt dat het moeite waard is moet iedereen voor zich bepalen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:48:
In de EU ben je als consument beschermd, en heb je dus 2 jaar garantie *officieel, moet je waarschijnlijk om gaan zeuren*, als je in de VS koopt heb je deze bescherming niet.
Dat is dus per definitie niet waar. De Nederlandse wetgeving schrijft geen 2 jaar voor! Na 6 maanden ligt de bewijslast officieel zelfs al bij de koper. Apple geeft je 1 jaar garantie op je iPod. In principe heb je in dat jaar wel overal garantie, dus dat moet geen probleem geven.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:04

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Een iPod classic 80gb kost in Amerika zo'n $250, exclusief belasting. Wanneer we voor de belasting 10% rekenenen komen we uit op $275, dat is (1 dollar is ongeveer 0,75 euro) ongeveer €206,25. Dan moet je bij de douane nog 19% BTW over dat bedrag betalen, kom je uit op €245,44. De goedkoopste iPod in de pricewatch is €243,84 (excl. verzendkosten, dat wel). Hoe het met de garantie zit, weet ik niet zeker, maar vaak gaan dat soort dingen problematisch wanneer je artikel gekocht is in een ander werelddeel. Bovendien heb je bijvoorbeeld ook geen lader die in een nederlands stopcontact past. Anyway, voor dat tientje dat je misschien bespaart vind ik het wel een beetje veel moeite :)

Even snel de Apple Limited Warranty aan het doorlezen:
If you seek service in a country that is not the country of purchase, you will comply with all applicable export laws and regulations and be responsible for all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges. For international service, Apple may repair or exchange defective products and parts with comparable products and parts that comply with local standards.
Klinkt als: dat kan nog wel eens prijzig worden ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Mad Marty op 12-09-2007 22:24 . Reden: Warranty er bij ]

Rail Away!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Tips geven hoe je het beste de belasting kunt ontduiken gaan we hier niet doen. Daarnaast is er via de search genoeg te vinden over hoe het zit met de garantie op Apple producten die in een ander land zijn gekocht. Dit topic gaat daarom op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.