Toon posts:

Probleem met aansluiten 4-pins power connector op conroe1333

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met het installeren van mijn nieuwe systeem, het betreft een Conroe1333-Glan met daarop een 4-pins atx 12v stekker en een 20 pins power stekker. De voeding is een a-45ga van asus, met daarop een 4 pins-power connector en een 20 pins power connector. Het probleem is: de 4 pins power connector past er niet goed op, ik moet hem draaien, oftewel het past niet. Mijn oude moederbord, een a8v-xe, die had een 4-pins stekker en een 24 pins stekker. Bij mijn oude zette ik de 20-pins connector en de 4 pins connector gewoon naast elkaar. De losse 4 pins connector had ik nooit gevuld. Hoe moet ik dit doen met mijn nieuwe moederbord? Moet de 4 pins stekker per se gevuld zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 19:14 ]

Verwijderd

De 4 pins power connector van de processor moet normaal gezien aangesloten zijn opdat het systeem kan booten (met de 4 pins kabel die 2 zwarte en 2 gele aders heeft).

Ik veronderstel dit moederbord?

Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/6752/asrockdb4.jpg

In 1) moet dus de 4pins connector (met 2 zwarte en 2 gele aders!!!)
In 2) moet gewoon het 20 pins stuk

Als het 4pins stuk niet past, controleer dan of je wel degelijk het juiste 4pins stuk hebt (dus met 2 zwarte en 2 gele aders).

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 19:46 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
De losse 4 pins aansluiting moet gevuld zijn.
We hebben het dan niet over de 24 pins ATX aansluiting, maar de losse 4 pins aansluiting bij de processor.

De 24 pins ATX aansluiting mag ook gevuld zijn met een 20 pins ATX aansluiting. Er hoeft dan niet persé nog een andere 4 pins stekker bij. Sommige voedingen hebben die (of een echte 24-pins) andere niet.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

ik zie het al
Jouw asus voeding heeft een 24pins stekker aan sluiting waarvan de laatse4 pins los zijn (vandaar dat je ze naast elkaar kan zetten).
Ergens op jou voeding moet nog ergens een losse 4pins stekker zijn (deze ziet het zelfde uit)
Die 4pins moet je gebruiken voor de anderen plaats.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik had het gevonden hoor! :) Er zat idd een 4 pins connector ergens weggemoffelt tussen de andere stroomdraden. Bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Dat is het zogenaamde "Dit maakt uw voeding compatible met P4 standaard kabel".....Back in the days....

Het 4pins stekkertje wat jij van je 24 pins scheidde, is er later bij gekomen.

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:01
Dat moet dan wel een hele oude voeding zijn want die heb ik heel erg lang niet gezien (minstens 4 jaar niet, is die voeding dan nog wel krachtig genoeg voor een Conroe1333 moederbord + processor en toebehoren?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 10:30
jorisandkaylas schreef op zondag 16 september 2007 @ 02:26:
Dat moet dan wel een hele oude voeding zijn want die heb ik heel erg lang niet gezien (minstens 4 jaar niet, is die voeding dan nog wel krachtig genoeg voor een Conroe1333 moederbord + processor en toebehoren?
Ja hoor geen probleem heb ook een oude voeding liggen 430 watt met dat systeem.
Maar dan moet het wel een redelijk goede voeding zijn, dus geen qtec ofzo ;)
Pagina: 1