geen internet op bepaalde postcode

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-08 17:03
ik ben van plan om een kraakpand te gaan huren in helmond maar nu kom ik erachter (na verschillend postcodechecks, bbned, @home) dat er geen internet mogelijk is op die postcode terwijl de postcodes rondom en heel helmond wel internet via adsl en kabel kunnen krijgen.

kan het zijn dat bbned en @home het verkeerd hadden? of zou er echt geen internet mogelijk zijn op dat adres (al kan ik dat met niet voorstellen)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Of dat die postcode + huisnummer op een zwarte lijst staat?

Bel eens een ISP en vraag naar de reden; kan me best voorstellen dat er een logische reden voor is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Bij het begin beginnen: kun je kabelTV ontvangen van @home?

• skillet
bedankt dat zal ik direct eens gaan proberen (als de isp's al niet dicht zijn na zessen)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

MAX3400 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:02:
Of dat die postcode + huisnummer op een zwarte lijst staat?

Bel eens een ISP en vraag naar de reden; kan me best voorstellen dat er een logische reden voor is.
nou zo slim zijn die postcodechecks niet hoor :)

post anders je pc+ huisnummer ff?

I'm not as think as you stoned I am

• skillet
de postcode van het pand waar ik wil gaan wonen (heb het zelf nog niet gezien) kan ik de postcode niet van krijgen (tenminste ik geloof niet dat het 5700xx is) omdat het een anti-kraakpand is maar daar dicht in de buurt zijn ook studentenkamers en die hebben ook geen internet de postcode van een van die kamers is: 5701KE

[ Voor 7% gewijzigd door skillet op 12-09-2007 18:49 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
welk nummer dan? je zou evt kunnen kijken bij hetnet, daar kun je het per maand opzeggen. kan best handig zijn als je anti-kraak woont.
http://producten.hetnet.nl/surfen.htm

PSN: djmurcielago

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zelfs al zegt de postcode ja, dan is nog niet zeker dat je een aansluiting krijgt. Men zal heel erg huiverig zijn voor (ex/anti-)kraak, en er is ook nog het probleem van jaarcontracten. Reken dus nergens op :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Elk huis (al is het een kraakpand) heeft een postcode.
Postcode kan je gewoon opvragen via de site van tpg.
En gebruik gewoon de postcode van het pand ipv een andere om een postcode check uit te voeren..

[ Voor 11% gewijzigd door job op 12-09-2007 18:51 ]

• skillet
ik kan die postcode van dat pand niet achterhalen omdat ik de straat en het huisnummer ook niet weet staan niet in het bericht

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 20:03

DrumandBass

Less is more!

Heb je wel een telefoon aansluiting? Ik had bij mij kraakpand alleen kabel, en dus geen internet(geen @home). Maar een draadloze router doet wonderen.Ook al spreekt men er schande over. Zolang men in nederland niet kan zorgen voor normale mogelijkheden voor mensen.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DrumandBass schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:13:
Heb je wel een telefoon aansluiting? Ik had bij mij kraakpand alleen kabel, en dus geen internet(geen @home). Maar een draadloze router doet wonderen.Ook al spreekt men er schande over. Zolang men in nederland niet kan zorgen voor normale mogelijkheden voor mensen.
Volgens mij staat nergens dat ADSL of kabel een primaire levensbehoefte is. En aangezien aanbieden daarvan een commercieel verhaal is, is het nog altijd de keuze van een ISP om wel/niet te investeren in infra...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Zolang men in nederland niet kan zorgen voor normale mogelijkheden voor mensen.
Die zijn er wel, maar helaas zijn er mensen die hier ook misbruik van maken waardoor er dus extra maatregelen genomen moeten worden. Jammer, maar het is nu eenmaal zo.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• skillet
het ziet er naar uit dat ik ook geen telefoon aansluiting is, tenminste als ik de postcode van 5700xx mag geloven. heb net geprobeerd een telefoonaansluiting te regelen via kpn maar die geeft dit bericht: Uw adres is niet bekend. heb verschillende huisnummers geprobeerd maar allen gaven ze dit bericht

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Misschien is dit dan iets voor jou?

http://www.thephonehouse....active=227&type=breedband

(Mobiel breedband internet via UMTS/HSDPA)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zolang men in nederland niet kan zorgen voor normale mogelijkheden voor mensen.
Alsof kraken onder de mensenrechten valt... Het is niet je eigendom dat je bezet houdt, dus je onderbouwing is zeer matig. Zonder internet ga je niet dood.

Woonruimte is altijd te vinden als je betalen kunt en wilt, net als internet. Je kunt altijd een GPRS of ander mobiel abo nemen met internet. Prijzig, maar je krijgt wat je wilt. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

skillet schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:21:
het ziet er naar uit dat ik ook geen telefoon aansluiting is, tenminste als ik de postcode van 5700xx mag geloven. heb net geprobeerd een telefoonaansluiting te regelen via kpn maar die geeft dit bericht: Uw adres is niet bekend. heb verschillende huisnummers geprobeerd maar allen gaven ze dit bericht
5700xx :?

Dat klinkt verdacht als de postcode die hoort bij een postbus, niet een adres :z

Zoek eens gewoon op gegevens van het adres, dan kom je er vanzelf achter.

Enneh, sinds wanneer *huur* je kraakpanden :? Misschien ben ik ouderwets, maar kraakpanden bezet je dmv koevoet, matras, tafel en stoel...

Oslik blyat! Oslik!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
Mag ik je adviseren als je anti kraak gaat wonen om GEEN aansluiting te nemen!
Ik heb zelf ook een tijd antikraak gewoond, en 4 keer verhuizen in 1,5 jaar levert gewoon problemen op. Verhuiskosten, spookrekeningen (casema eist 2100 eurootjes voor een periode na mijn opzegging...)
Ik zou een stevige WiFi antenne kopen en dan internet " lenen" die een draadloosnetwerk heeft.

edit: typo

There is no place like 127.0.0.1

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

dion_b schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:37:
[...]
Enneh, sinds wanneer *huur* je kraakpanden :? Misschien ben ik ouderwets, maar kraakpanden bezet je dmv koevoet, matras, tafel en stoel...
wel eens gehoord van stichting camelot?
Ik heb ook eens in een oude rechtbank gewoond via die stichting :) Kamers van 10 bij 8 en zoveel je wilt voor 250 gulden(!) p/m all-in! :D (het is overigens juist om kraken te voorkomen)

Overigens is KPN verplicht je een telefoonlijn te leveren. Zodra je dat hebt, zal een ISP het worst zijn of je nou in een kraakpand of normale woning woont.
Alice kan je ook per maand afnemen overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door WooK op 12-09-2007 21:03 ]

I'm not as think as you stoned I am

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 20:03

DrumandBass

Less is more!

MAX3400 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:15:
[...]

Volgens mij staat nergens dat ADSL of kabel een primaire levensbehoefte is. En aangezien aanbieden daarvan een commercieel verhaal is, is het nog altijd de keuze van een ISP om wel/niet te investeren in infra...
Infra is er wel ja, maar als de isp dan zegt dat er gewoon geen verbinding voor een anti-kraak word gegeven dan houdt het vrij snel op. Oftewel kijk even of er wat te "lenen" valt.
En mensen die zeggen dat internet ''geen levensbehoefte'' is leven in de 20e eeuw... imo

Maar goed ik zit weer thuis, maar ik begrijp goed het probleem van mensen die kraken. Aangezien een woning haast niet meer te betalen is.

[ Voor 3% gewijzigd door DrumandBass op 12-09-2007 21:30 ]

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• Part
  • Laatst online: 24-11 18:33

Part

Helemaal niets.....

DrumandBass schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:29:
[...]

Infra is er wel ja, maar als de isp dan zegt dat er gewoon geen verbinding voor een anti-kraak word gegeven dan houdt het vrij snel op. Oftewel kijk even of er wat te "lenen" valt.
En mensen die zeggen dat internet ''geen levensbehoefte'' is leven in de 20e eeuw... imo

Maar goed ik zit weer thuis, maar ik begrijp goed het probleem van mensen die kraken. Aangezien een woning haast niet meer te betalen is.
Je isp zal het een worst zijn of je huurt, koopt, kraakt of anti kraak zit.
Ze weten niet eens wat jou connectie met het pand is.
Wat alleen een probleem kan zijn is dat er veel schulden op het betreffende adres gemaakt zijn of dat de afstand te groot is voor adsl.

• dion_b
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WooK schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:02:
[...]

wel eens gehoord van stichting camelot?
Ik heb ook eens in een oude rechtbank gewoond via die stichting :) Kamers van 10 bij 8 en zoveel je wilt voor 250 gulden(!) p/m all-in! :D (het is overigens juist om kraken te voorkomen)
Dat is duidelijk antikraak - en dat zijn dus nadrukkelijk geen kraakpanden (zoals expliciet in TS genoemd).

Oslik blyat! Oslik!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Ts heeft het ook over het huren van een kraakpand. Iets wat me erg raar lijkt.
Een pand kraak je, er huur voor betalen is nogal apart.
Ook het feit dat hij nog niet weet waar hij dan komt te wonen. Ik neem aan dat men niet willekeurig wat pandjes loopt te kraken :)

Het zal dan waarschijnlijk wel antikraak zijn.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

job schreef op donderdag 13 september 2007 @ 01:02:
Het zal dan waarschijnlijk wel antikraak zijn.
Yep, dat heeft de TS ook gezegd. Alleen is het wat verborgen door het gebrek aan hoofdletters en interpunctie (hint hint ;) )
skillet schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:48:
de postcode van het pand waar ik wil gaan wonen (heb het zelf nog niet gezien) kan ik de postcode niet van krijgen (tenminste ik geloof niet dat het 5700xx is) omdat het een anti-kraakpand is maar daar dicht in de buurt zijn ook studentenkamers en die hebben ook geen internet de postcode van een van die kamers is: 5701KE

Pagina: 1