[HP T470]Pc start op maar geen beeld en pieptoon

Pagina: 1
Acties:
  • 911 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-05 22:27
Goedemiddag Tweakers :)

Vandaag kwam ik thuis en kwam mijn vervelende broertje en zei:"Mijn pc doet het niet. Ik heb geen beeld meer! ;( "
Toen zei ik:"Trek de kabel van de video-out naar de tv er even uit dan, start je pc opnieuw op en dan zal je wel weer beeld hebben :*) "
Toen kwam hij weer naar mij toe en zei hij dat zijn pc nog steeds niet werkte.
Dus toen ik naar boven ging keek ik er zelf ff naar en tja...
-De pc startte op
-De HDD draaide
-De Videokaart werd iets warmer (wat zou moeten betekenen dat hij werkt)
-De CPU fan draait en werd iets warmer (Draait ongewoon hard ipv 1 à 2 seconde hard draaien en dan normaal draaien + Wat zou moeten betekenen dat de CPU werkt)
-Het RAM geheugen zit prima op z'n plaats
-De PCI kaartjes zitten er prima in (Tv-kaart en WiFi kaart)
-De kabels zitten overal in (ik heb alles gecontroleerd)
-De CD\DVD Drives gaan open en dicht
máár
-Ik krijg geen beeld (helemaal geen signaal)
-De pc maakt geen piepjes

Toen probeerde ik de overbodige dingen eruit te gooien (Tv-kaart en WiFi kaart) en ik krijg wéér dezelfde problemen.
Toen haalde ik de videokaart en toetsenbord eruit om te kijken of de pc dan piepjes zou geven maar ik hoorde weer geen piepjes.
Toen heb ik de CMOS gereset mbv deze handleiding
Maar dat werkte ook niet
Wat kan er aan de hand zijn?

-Specs
Moederbord: ASUS P4SD-LA
Processor: Intel Pentium 4 2.6 GHz
Videokaart: ATI Radeon 9200 SE
RAM: 512MB
Geluidskaart: AC '97 dingetjes
TV Kaart: Medion/Philips dingetje

bvd,
Devrim

[ Voor 9% gewijzigd door Devrim op 12-09-2007 18:04 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zo je zou vriendelijk willen zijn om de specs van je PC te posten in het topic?

Heb je al gekeken of de PC wel opstart of beeld geeft op een andere monitor?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Devrim
MAX3400 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:57:
Zo je zou vriendelijk willen zijn om de specs van je PC te posten in het topic?
Done :)
Heb je al gekeken of de PC wel opstart of beeld geeft op een andere monitor?
Dat zal ik even controleren..

-edit-

PC werkt op ander monitor ook niet

Overigens ben ik in de OP vergeten te melden dat de CPU Fan ongewoon snel blijft draaien.
Gister draaide hij alleen nog 1 à 2 seconde in het begin maar nu blijft hij constant snel draaien

[ Voor 25% gewijzigd door Devrim op 12-09-2007 18:04 ]

Verwijderd

Probeer je PC eens zo kaal mogelijk te draaien. Hiermee bedoel ik alle hardware ontkoppelen en beginnen met aan de binnenkant enkel het moederbord en eventueel de grafische kaart aangesloten. Als dit werkt steeds verder aansluiten tot het probleem zich opnieuw voordoet.

• Devrim
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:06:
Probeer je PC eens zo kaal mogelijk te draaien. Hiermee bedoel ik alle hardware ontkoppelen en beginnen met aan de binnenkant enkel het moederbord en eventueel de grafische kaart aangesloten. Als dit werkt steeds verder aansluiten tot het probleem zich opnieuw voordoet.
Ik heb de pc helemaal kaal gedraait en ik heb helemaal géén piepjes gehoord en CPU fan bleef snel draaien
En wat ik er ook op deed alles bleef hetzelfde.

[ Voor 16% gewijzigd door Devrim op 12-09-2007 19:36 ]

Verwijderd

Heb je toevallig een andere voeding liggen die je eventueel kan proberen? Het zou namelijk kunnen dat je voeding een kortsluiting oid heeft gehad, waardoor het probleem daar zou kunnen liggen. Ik denk dat het ofwel je voeding ofwel je moederbord gaat zijn.

Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad met m'n DFI Lanparty SLI-DR moederbord en m'n Athlon 3700+. Ik kwam op een dag thuis en hij deed net hetzelfde: niets dus :P Ik duwde op de powerknop, m'n fans gingen draaien (m'n CPU fan bleef snel draaien), maar ik kreeg geen beeld, geen leven in m'n PC. In dit geval was het m'n moederbord dat terug moest gestuurd worden.

Je zou eens kunnen kijken ook (als je deze hebt) naar de lampjes op je mobo. Ik had op m'n DFI Lanparty 4 lampjes: 1 voor de POST, 1 voor m'n geheugen, 1 voor m'n CPU en 1 wanneer hij volledig doorstarte. (dus wanneer deze lampjes alle 4 branden startte m'n PC door op).

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 22:16 ]

• Devrim
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:12:
Heb je toevallig een andere voeding liggen die je eventueel kan proberen? Het zou namelijk kunnen dat je voeding een kortsluiting oid heeft gehad, waardoor het probleem daar zou kunnen liggen. Ik denk dat het ofwel je voeding ofwel je moederbord gaat zijn.

Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad met m'n DFI Lanparty SLI-DR moederbord en m'n Athlon 3700+. Ik kwam op een dag thuis en hij deed net hetzelfde: niets dus :P Ik duwde op de powerknop, m'n fans gingen draaien (m'n CPU fan bleef snel draaien), maar ik kreeg geen beeld, geen leven in m'n PC. In dit geval was het m'n moederbord dat terug moest gestuurd worden.

Je zou eens kunnen kijken ook (als je deze hebt) naar de lampjes op je mobo. Ik had op m'n DFI Lanparty 4 lampjes: 1 voor de POST, 1 voor m'n geheugen, 1 voor m'n CPU en 1 wanneer hij volledig doorstarte. (dus wanneer deze lampjes alle 4 branden startte m'n PC door op).
Ik dacht dat het de CPU kon zijn..naja..Er zitten geen lampjes op m'n bord
Dat word dan denk ik een nieuw moederbordje kopen en kijken of het werkt.
Alleen zou ik echt niet weten welk bord ik zou moeten kiezen

Wat ik wél weet is dat het een Socket 478 en AGP moet ondersteunen
Maar verder? :?
Misschien wat tips oid?
Het liefst houd ik het zo goedkoop mogelijk omdat het niet een pc is die 24/7 aanstaat

-edit-

Ik denk dat het deze gaat worden
pricewatch: MSI 865PEM3-ILSB, 865PE (m-ATX, AGP 8x, Sound, LAN, SATA, 1394)

-Socket 478
-AGP
-2x IDE aansluiting
En hopelijk ondersteunt die ook Floppy en front USB etc. dingetjes :P

[ Voor 9% gewijzigd door Devrim op 12-09-2007 22:25 ]

Verwijderd

Ik bedoelde nou niet dat je onmiddellijk een nieuw moederbord moet gaan aanschaffen. Wat jij zegt van je CPU kan ook, maar ik denk dat het ZOU kunnen je moederbord of je voeding zijn omdat ik hetzelfde probleem heb voorgehad.
Ik zou als ik jou was eerder proberen om gewoon 'n andere voeding (bv. van jou PC) aan te sluiten op je broers PC en te kijken of dit werkt.
Pagina: 1