Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ABN-AMRO flexibel hypotheek krediet <-> Becam/lenen.nl/etc.

Pagina: 1
Acties:
  • 584 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:58

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Over deze constructie vind ik geen ervaring (google, GoT), daarom stel ik deze vraag hier.

Ik ga een auto kopen, zal hiervoor zo'n 8000 euro nodig hebben. Ik wilde hiervoor een flexibel hypotheek krediet afsluiten bij de ABN-AMRO.

Maar ik vroeg me af of dat wel zo verstandig is...is het niet slimmer om zoiets bij Becam of lenen.nl of zo af te sluiten? Heeft iemand zo'n hypotheek krediet en waarom heb je ervoor gekozen?

Volgens mij is de rente wat hoger bij zoiets, maar je kunt wel zoveel aflossen als je wilt.
Is bij Becam en lenen.nl eerder aflossen zonder boete helemaal uitgeloten? Moet je verplicht maandelijks een laag bedrag terugbetalen, of kan je ook meer terug betalen per maand zodat je er snel(ler) vanaf bent?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:33
Dit staat niet in de financiële bijsluiter van de desbetreffende partijen?

Ga er in ieder geval van uit dat er iets is waaraan ze voldoende geld verdienen om die irritante spotjes te maken, en je hoogst waarschijnlijk beter af bent bij je eigen bank.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:57
Flexibel hypotheek krediet???? Heb je hier iets van een bron van? Een hypotheek houd doorgaans in dat er een (waardevast) onderpand vereist word, een auto valt daar niet bepaald onder....

Doorgaans schermen de bekende becam/lenen.nl en frisia wel met lage rente tarieven. Het zou je dus op het einde geld kunnen schelen wat je betaald in de rente over de looptijd. Lees wel even HEEL goed de kleine lettertjes, ze zullen wel niet voor niks goedkoper zijn als een ABN AMRO of rabobank.

ps. let niet teveel op de tig posts hieronder die je afraden om geld te lenen voor een auto. Ik vind er niks mis mee, mits je gewoon de discipline hebt om de boel netjes af te betalen uiteraard... :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je huis als onderpand inleveren voor een auto van 8 ruggen? Smart move; vooral als je morgen op staande voet ontslagen wordt of in andere financiele problemen komt.

Alleen al vanwege deze constructie zou ik gewoon een doorlopend krediet afsluiten bij deze of gene kredietverstrekker zonder dus dat je huis als onderpand geldt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
frickY schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:46:
Dit staat niet in de financiële bijsluiter van de desbetreffende partijen?

Ga er in ieder geval van uit dat er iets is waaraan ze voldoende geld verdienen om die irritante spotjes te maken, en je hoogst waarschijnlijk beter af bent bij je eigen bank.
ik heb nog geen bijsluiter opgevraagd, maar ik vertrouw zelf altijd meer op reacties van mensen die er ervaring mee hebben, zoals ik hopelijk hier tegenkom op GoT

Ik ben hoofdzakelijk bang dat je maar 35 euro per maand of zo mag terugbetalen...ik wil gewoon dan een hoger bedrag, 200 of zo denk ik...weet ik nog niet zeker...

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
dominator schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:48:
Flexibel hypotheek krediet???? Heb je hier iets van een bron van? Een hypotheek houd doorgaans in dat er een (waardevast) onderpand vereist word, een auto valt daar niet bepaald onder....

Doorgaans schermen de bekende becam/lenen.nl en frisia wel met lage rente tarieven. Het zou je dus op het einde geld kunnen schelen wat je betaald in de rente over de looptijd. Lees wel even HEEL goed de kleine lettertjes, ze zullen wel niet voor niks goedkoper zijn als een ABN AMRO of rabobank.

ps. let niet teveel op de tig posts hieronder die je afraden om geld te lenen voor een auto. Ik vind er niks mis mee, mits je gewoon de discipline hebt om de boel netjes af te betalen uiteraard... :)
Het houdt in dat je boven je hypotheek (in mijn geval een dikke 10000 euro) erbij kunt pakken, en hiervan kan opnemen/terugbetalen zoveel je wilt ervan, en je betaalt alleen over dat gedeelte rente.
Bron: m'n schoonbroer ;) deze is hypotheekadviseur, dus zal wel loslopen
en hier: http://www.abnamro.nl/nl/...ek_krediet/voordelen.html

Ik had er ook nog nooit van gehoord...

• stylezzz
  • Laatst online: 07:57
OK, het produkt bestaat dus inderdaad bij de ABN AMRO. :)

Het risico voor jouw is inderdaad groter als bij een normaal doorlopend krediet. Als je je hypotheek en lening niet meer kunt voldoen ben je zowel je huis als je auto kwijt, maar goed die kans is niet bijster groot. Rente is vrij scherp, voor een 10.000 euro zou je 7% rente kwijt zijn wat minder is als bij een normaal doorlopend krediet. Geen idee of een becam of lenen.nl je een betere deal kan bieden, bel ze eens op ;) (maar let wel op de addertjes onder het gras)

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik kan je vertellen dat lenen.nl misschien een lage rente heeft bij afsluiten, in de loop van de looptijd kan dit nogal stijgen (ruim 2%). Bij de zoveelste stijging was ik het zat en ben ik overgestapt naar de Postbank (die toen via independer een goede aanbieding hadden). Postbank heeft het beste van een persoonlijke lening en een doorlopend krediet gecombineerd: boetevrij extra aflossen en een vaste rente tijdens de looptijd.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
MrSleeves schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:55:
Ik kan je vertellen dat lenen.nl misschien een lage rente heeft bij afsluiten, in de loop van de looptijd kan dit nogal stijgen (ruim 2%). Bij de zoveelste stijging was ik het zat en ben ik overgestapt naar de Postbank (die toen via independer een goede aanbieding hadden). Postbank heeft het beste van een persoonlijke lening en een doorlopend krediet gecombineerd: boetevrij extra aflossen en een vaste rente tijdens de looptijd.
ok, dus die (becam, lenen.nl, Leen, van Frisia :p) geven geen vaste rente?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32
offtopic:
Omdat dit een financieel product betreft move ik 'm naar WI :)
MrSleeves schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:55:
Ik kan je vertellen dat lenen.nl misschien een lage rente heeft bij afsluiten, in de loop van de looptijd kan dit nogal stijgen (ruim 2%).
Bedoel je hiermee dat ee partij als lenen.nl de rente over de tijd verhoogt voor bestaande klanten? Of verhogen ze het voor iedereen incl. nieuwe klanten? * Rukapul dacht dat dat soort variabele tarieven altijd als vaste opslag bovenop een officieel tarief vastgesteld werden.

[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 12-09-2007 19:38 ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ik denk dat er hier een klein misverstand is. Als je je lening niet kunt betalen, dan ga je failliet. Als je failliet gaat, dan worden je bezittingen verkocht - ook je huis, als dat nodig is. Dat geldt ook zonder dat de lening origineel een hypotheek was.

Waarom is deze hypotheekconstructie dan een voordeel voor de bank? Omdat je dan niet zomaar je huis kunt verkopen. Faillisementmisbruik is dus wat moeilijker geworden.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MSalters schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:35:
Waarom is deze hypotheekconstructie dan een voordeel voor de bank? Omdat je dan niet zomaar je huis kunt verkopen. Faillisementmisbruik is dus wat moeilijker geworden.
En natuurlijk omdat de bank dan ook het eerste recht heeft wat inhoud dat er niet nog snel andere schuld eisers (Zoals de belastingdienst) voor de bank kunnen kruipen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik denk dat je met een krediet op hypothecaire basis uiteindelijk altijd voordeliger uit bent. Dit komt ook doordat de bank inderdaad zekerheid heeft over het terugbetalen. Zelf ben ik momenteel ook voor zo'n product in de markt, ben uitgekomen op het Meerwaarde Krediet van Ohra. Die is op het eerste gezicht een stuk goedkoper en flexibeler dan het produkt van ABN-AMRO, maar ik zou even rustig de tijd moeten nemen om ze te vergelijken.

Het is natuurlijk wel zo dat je de rente niet kan aftrekken bij je belastingaangifte.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:35

paQ

Boy schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:48:
[...]

Ik ben hoofdzakelijk bang dat je maar 35 euro per maand of zo mag terugbetalen...ik wil gewoon dan een hoger bedrag, 200 of zo denk ik...weet ik nog niet zeker...
weet je meteen waar die lage rentes vandaan komen ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
paQ schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:03:
[...]

weet je meteen waar die lage rentes vandaan komen ;)
ja, dat is nou juist mijn gevoel...ze laten je teringlang terugbetalen zodat ze op de lange termijn enorm aan je verdienen...

• blue eyes
  • Laatst online: 10:22
Ik heb een krediet bij ABN AMRO lopen (momenteel 0 euro) maar kan deze op elk moment tot 25000 euro oproepen.

Rente is dacht ik rond 8-9 procent, maar ik kan aflossen wat ik wil. Wel is er een minumum bedrag vereist per maand.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:27

Wokschotel

Op 6 wielen

Hoeveel spaar je per maand?

De islam kan uw vrijheid schaden

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Boy schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:48:
[...]
Wet op het consumentenkrediet, art 37:
1.
De kredietnemer is te allen tijde bevoegd tot volledige of gedeeltelijke vervroegde aflossing.
2.
De kredietgever of de leverancier kan bedingen dat gedeeltelijke vervroegde aflossing slechts plaatsvindt door een betaling ter grootte van ten minste een termijnbedrag overeenkomstig de betalingsregeling of, indien meer wordt afgelost, een veelvoud van een zodanig bedrag, op een tijdstip waarop ingevolge de betalingsregeling een termijnbedrag dient te worden voldaan.

Daar mogen overigens wel kosten aan verbonden zijn (art 34c) als de rente vast staat; bij leningen met variabele rente (rekening-courant) geldt 34c niet en kun je direct alles aflossen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Waarom koop je niet een auto die je wel kan betalen? Ik heb jaren rond gereden in een auto van een paar honderd euro (toen nog guldens). Je kan dan genoeg sparen om na een x aantal maanden een auto te kopen die je wel kunt betalen.
Sorry maar ik vind die becam reclames echt misselijkmakend met die simpele mensen die een flinke lening afsluiten voor een nieuwe keuken, nieuwe aanbouw of wat dan ook. Als je iets niet kunt betalen moet je het imo ook niet kopen.

Groetjes, FaceDown.

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Hear!

Eerst verdienen, daarna kopen. Geldt voor alles behalve een huis wat mij betreft!

Wat als je een auto koopt en 'm daarna total loss rijdt? Mag je nog maanden/jaren afbetalen aan iets wat je niet eens meer hebt...

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Stamgastje schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:01:
Hear!

Eerst verdienen, daarna kopen. Geldt voor alles behalve een huis wat mij betreft!

Wat als je een auto koopt en 'm daarna total loss rijdt? Mag je nog maanden/jaren afbetalen aan iets wat je niet eens meer hebt...
Nou, ik heb eerst een lease auto gehad (moet ik tegen het einde van de maand inleveren). Ik heb eigenlijk even niet fatsoenlijk gespaard de laatste tijd, maar wil niet een of andere baggerauto gaan rijden waar ik 60 km per dag. Ik kan het op deze manier ook wel missen. En total loss? Ik pak 'm gewoon all risk verzekerd. Dagwaarde is evenveel als wat ik ervoor betaal.

Ik wil liever NU iets hebben dan maar over een periode wat meer erover betalen dan dat ik eerst moet gaan sparen en dan pas over een jaar of 4 een fatsoenlijke auto kan kopen...

Tja, is een mening he...

Je moet voor jezelf overwegen wat je maandelijks extra uitgeeft om iets nu te hebben ipv over 4 jaar de moeite waard is...
en met een goedkope auto moet je ook geluk hebben, maar ok, misschien met en dure ook...maar ik heb het gevoel dat een auto van 5 jaar oud toch wat betrouwbaarder zal zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door Boy op 14-09-2007 12:28 ]

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Boy schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:25:
Nou, ik heb eerst een lease auto gehad (moet ik tegen het einde van de maand inleveren). Ik heb eigenlijk even niet fatsoenlijk gespaard de laatste tijd, maar wil niet een of andere baggerauto gaan rijden waar ik 60 km per dag. Ik kan het op deze manier ook wel missen. En total loss? Ik pak 'm gewoon all risk verzekerd. Dagwaarde is evenveel als wat ik ervoor betaal.
De vraag is of je eventueel had kunnen sparen. Je hebt het niet gedaan, wat in principe twee redenen gehad kan hebben: 1) je had echt geen geld over, of 2) je hebt geen moeite gedaan wat te sparen. Uiteraard kan (en wil) ik niet in jouw portemonnaie kijken en moet je zelf weten hoe je met je geld om gaat.

Ik heb alleen het idee dat teveel mensen de laatste jaren te weinig vooruit kijken en dus geen geld opzij zetten voor grote aanschaffen / financiële tegenvallers etc., hetgeen ik erg onverstandig vind. Nu al lenen voor bijv. een auto maakt het extra lastig als je een keer een grote uitgave moet doen waar je niet omheen kunt. Je moet dan nogmaals lenen en zo stapelen de leningen zich op (en komen mensen in de problemen).

Maar goed, tot zover off-topic.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

FaceDown schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:55:

Sorry maar ik vind die becam reclames echt misselijkmakend met die simpele mensen die een flinke lening afsluiten voor een nieuwe keuken, nieuwe aanbouw of wat dan ook. Als je iets niet kunt betalen moet je het imo ook niet kopen.
Tsah, ik zie vaak jonge gasten in Golf V GTI's rijden waarvan ik denk, wat doe ik verkeerd?

Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar meestal wel zo

Lenen.n is blijkbaar makkelijk te vinden....

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 14-09-2007 14:47 ]

Elect a clown, expect a circus.

Verwijderd

Slasher schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:47:
[...]

Tsah, ik zie vaak jonge gasten in Golf V GTI's rijden waarvan ik denk, wat doe ik verkeerd?

Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar meestal wel zo

Lenen.n is blijkbaar makkelijk te vinden....
Ik ben 23 en rijd in een aardig aangeklede Volvo C30. Lening?

Nee, goede job met goede voorwaarden --> lease auto

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:00:
[...]

Ik ben 23 en rijd in een aardig aangeklede Volvo C30. Lening?

Nee, goede job met goede voorwaarden --> lease auto
Niet iedereen leased een auto, en heel veel mensen lenen voor een nieuwe auto dat is gewoon algemeen bekend. Een een GTI zijn nou niet echte standaard lease auto''s

Elect a clown, expect a circus.

Pagina: 1