Toon posts:

Vraag betreft Media Center & HD DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Hoop dat ik dit bericht hier zo goed post, ga in elk geval m'n best doen :)

Ik zit met het volgende.. Ben bezig een Media Center te bouwen en kom nu op het punt videokaart.
Enige eisen waar de kaart aan moet voldoen :
-Budget maximaal 180 euro liefst daaronder uiteraard
-Moet HD films in een duidelijke resolutie van minimaal 1366 bij 768 maar het liefst 1920x1080 kunnen afspelen.
-Hoeft niet voor gamen geschikt te zijn (wordt totaal niet op gegamed :) )
-Belasting van de voeding is geen enkel probleem
-Hitte ontwikkeling idem dito

Is er iemand hier die al een setup heeft draaien met een hd-dvd en die mij zodanig gebruikservaringen met bepaalde kaarten kan geven? Heb via diverse websites al gezocht maar nergens echt een duidelijk antwoord kunnen krijgen

Groetjes,

Miamivice

Verwijderd

Als je een videokaart van de nieuwste generatie neemt, zit er een hardwarematige decoder ingebouwd. De videokaart doet dus bijna alles, en de cpu wordt grotendeels ontzien. Waar moet je naar kijken? ATi Radeon HD2*** serie, en nVidia GeForce 8*** serie (niet de 8800, die kunnen het weer niet). Absolute aanrader is de ATi HD2600 Pro/XT, zijn 'ruim' binnen je budget te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Super dat antwoord wou ik horen Top! (kan ik tenminste weer verder bouwen ;-) )
Die cpu ontlasting geldt ook voor het normale film kijken neem ik aan ? (waarmee ik wil zeggen dat ik gezien de grafische kracht van die aanbevolen kaart iets kan bezuinigen qua cpu?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 20:43 ]

Verwijderd

Voor 'gewone' video is een budgetprocessor meer dan voldoende.
Zie trouwens hier voor een review van de HD2600XT. Met Google zijn uiteraard meer reviews te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Even alles doorgelezen en ik ben overtuigd, top bedankt voor je hulp