[XP/Vista] Kan niet booten van cd

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok als je de titel leest dan bestaan er wel meer topics over, maar ik heb nu een ander probleempje:

Ik heb op dit moment een dual boot van vista en xp, nu heb ik er een nieuw mobo (p35) cpu (e6750) en geheugen ingestopt.

Allereerst even in de bios, ging allemaal prima. Vervolgens de vista dvd erin gestopt, en bij booten vanaf cd wil ik op een toets drukken, maar hij doet niks, ook bij het dual boot scherm kan ik het proces niet versnellen door op enter te drukken.

Bij het vista welkomscherm kan ik wel gewoon typen, en ik typ dit dus ook gewoon vanaf mijn ' probleemcomputer '. Hij reageert dus niet op mijn toetsenbord vlak na het bios scherm tot aan het inlogscherm.

Het gaat om een draadloos s530 toetsenbord, ik heb ook nog een mx desktop serie van logitech geprobeerd en een dinovo, maar die zijn helaas alle draadloos en werken niet... Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Legacy usb settings misschien uit staan in de bios? Ik heb mijn pc al meerdere malen opnieuw geinstalleerd met een draadloos usb keyboard :)

[ Voor 46% gewijzigd door sanfranjake op 12-09-2007 16:29 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 20:45

DarkSide

theres no place like ::1

Dit heeft idd meestal te maken met legacy settings. Ook ik heb een draadloos ramplankje en die werkt gewoon in de bios en in de bootmanager van vista etc.
Sommige biossen hebben geloof ik ook iets van "enable USB for bios/dos" dat wil ook nog wel eens helpen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bedankt allemaal het is gelukt, echter na veel geklooi:

Ik kon vista niet installeren want er werd geklaagd over een niet compatible partitie (ik had mijn xp en vista partitie leeg gemaakt, er stond alleen nog een partitie van 300gig met muziek, foto's en andere documenten.

Nou xp lukte ook niet, uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de ultimatebootcd (heb geen floppy drive), en met free fdisk een primary partitie weten te maken en daar windows op geinstalleerd, het vreemde was echter dat hij 1 hele grote (460gig) partitie zag en een kleine 40gig (waar ik windows op heb geinstalleerd), nu zegt hij in windows dat die grote eerst geformatteerd moet worden. Ik ben nu ondertussen heeeeel erg bang dat ik alles kwijt ben, iemand enig idee of er nog een kans bestaat dat op die 460gig mijn bestanden nog staan? Muziek is super vervelend, maar die documenten nog veel meer. En ja ik had backups moeten maken etc... dat weet ik :(.

edit: Zit hem nu te scannen met ZAR en volgens mij heb ik geluk! :)

[ Voor 3% gewijzigd door StephaN900 op 12-09-2007 18:27 ]