Toon posts:

Pc start niet op na inbouwen nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb deze week nieuwe onderdelen gehaald om een pc in elkaar te zetten.
Dit heb ik al vaker gedaan maar nu stuit ik op een probleem

Dit zijn de onderdelen:
- Aopen Behuizing incl 400 watt voeding
- Foxconn MCP61M2MA-RS2HV moederbord
- AMD Athlon 64 X2 4000+ processor
- Samsung SpinPoint T166 320 Gb (SATA)
- Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667 Kit

De processor heb ik op het moederbord geplaatst en vervolgens de koeler erop. Daarna heb ik het moederbord in de kast gezet en de ledjes, pc speaker en dergelijke aangesloten. CPU Koeler aangesloten op het moederbord en daarna de dvdrom drive en mn nieuwe sata schijf aangesloten. Als laatste de voedingen aangesloten en alles nagecheckt.

PC aangezet en je hoort de voeding aanspringen. CPU fan draait, mobo heeft stroom, hdd en dvdrom ook.

Het probleem: het beeldscherm blijft op standby modus staan en dus kan ik niet in mijn bios om het nieuwe moederbord in te stellen.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Ander beeldscherm
- Bios reset d.m.v. moederbord jumper

Wat kan het probleem zijn en hoe kan ik dit oplossen? :?

Alvast bedankt voor de moeite! O-)

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:02

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

-Sloop alles wat echt niet nodig is om te booten (HDD, ledjes, e.d.) en probeer het nog eens,
-controleer de voltages op de bekende plekken

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:05
ik heb het zelfde gehad vorige week,
toen ging de monitor ook niet aan.
1 van de geheugen modules bleek kapot te zijn.
probeer ze even 1 voor 1 uit. of misschien met ander geheugen

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

misschien iets wat je ook allang geprobeerd hebt maar ik zet het toch maar even neer.

Als je monitor over zowel een DVI als een VGA ingang beschikt, zou je eens op een knopje moeten duwen zodat je monitor naar een signaal zoekt. Wellicht gebeurd dat niet automatisch...

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 19:17

Caveman

whahoehaha

zit er toevallig op je mobo een intergrated vga ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:59
Probeer je geheugen is 1 voor 1 , lukt dat niet zet je pc aan zonder geheugen gaat hij piepen is je bord goed piept hij niet ben ik bang je bordje beetje over de zeur is ( meestal zo niet altijd )

Verwijderd

Topicstarter
Caveman schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:37:
zit er toevallig op je mobo een intergrated vga ?
Ja daar zit een intergrated vga op.. die gebruik ik nu.

Moederbord is helemaal nieuw.. dus heb nog niet de mogelijkheid gehad om drivers e.d. te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Mektheb schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:38:
Probeer je geheugen is 1 voor 1 , lukt dat niet zet je pc aan zonder geheugen gaat hij piepen is je bord goed piept hij niet ben ik bang je bordje beetje over de zeur is ( meestal zo niet altijd )
De pc piept idd niet.. vind ik zelf ook een beetje raar.. :S

Verwijderd

Heb dit probleem ook gehad waarschijnlijk kortsluiting op het mobo tpv je graka... probeer het systeem buiten de kast te testen..? doe ik namelijk altijd voor dat ik het spulletje inbouw..

suc6 verder...!!!

Verwijderd

ik heb hetzelfde gehad... uiteindelijk (dat uitendelijk duurde een paar dagen zoeken, vloeken en tieren) bleek een pootje (of hoe zo'n ding ook mag heten) van mijn processor krom te zitten en maakte dus geen contact.

Verwijderd

Topicstarter
Tukk schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:29:
-Sloop alles wat echt niet nodig is om te booten (HDD, ledjes, e.d.) en probeer het nog eens,
-controleer de voltages op de bekende plekken
geprobeerd.. maar het mocht niet baten..

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:40:
[...]

De pc piept idd niet.. vind ik zelf ook een beetje raar.. :S
Ben bang je een maandag morgen productie heb gehad en dat je je bordje kan gaan omruilen , gebeurd helaas wel is :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:42:
ik heb hetzelfde gehad... uiteindelijk (dat uitendelijk duurde een paar dagen zoeken, vloeken en tieren) bleek een pootje (of hoe zo'n ding ook mag heten) van mijn processor krom te zitten en maakte dus geen contact.
Woeps.. bij mij waren er ook een paar pinnetjes omgebogen.. maar ik zie weer beeld.. dus nu kan ik verder!

BEDANKT! ;)

Verwijderd

Ben al lang blij dat ik niet de enige ben 8)
Pagina: 1