Hallo,
ik heb deze week nieuwe onderdelen gehaald om een pc in elkaar te zetten.
Dit heb ik al vaker gedaan maar nu stuit ik op een probleem
Dit zijn de onderdelen:
- Aopen Behuizing incl 400 watt voeding
- Foxconn MCP61M2MA-RS2HV moederbord
- AMD Athlon 64 X2 4000+ processor
- Samsung SpinPoint T166 320 Gb (SATA)
- Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667 Kit
De processor heb ik op het moederbord geplaatst en vervolgens de koeler erop. Daarna heb ik het moederbord in de kast gezet en de ledjes, pc speaker en dergelijke aangesloten. CPU Koeler aangesloten op het moederbord en daarna de dvdrom drive en mn nieuwe sata schijf aangesloten. Als laatste de voedingen aangesloten en alles nagecheckt.
PC aangezet en je hoort de voeding aanspringen. CPU fan draait, mobo heeft stroom, hdd en dvdrom ook.
Het probleem: het beeldscherm blijft op standby modus staan en dus kan ik niet in mijn bios om het nieuwe moederbord in te stellen.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Ander beeldscherm
- Bios reset d.m.v. moederbord jumper
Wat kan het probleem zijn en hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt voor de moeite!
ik heb deze week nieuwe onderdelen gehaald om een pc in elkaar te zetten.
Dit heb ik al vaker gedaan maar nu stuit ik op een probleem
Dit zijn de onderdelen:
- Aopen Behuizing incl 400 watt voeding
- Foxconn MCP61M2MA-RS2HV moederbord
- AMD Athlon 64 X2 4000+ processor
- Samsung SpinPoint T166 320 Gb (SATA)
- Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667 Kit
De processor heb ik op het moederbord geplaatst en vervolgens de koeler erop. Daarna heb ik het moederbord in de kast gezet en de ledjes, pc speaker en dergelijke aangesloten. CPU Koeler aangesloten op het moederbord en daarna de dvdrom drive en mn nieuwe sata schijf aangesloten. Als laatste de voedingen aangesloten en alles nagecheckt.
PC aangezet en je hoort de voeding aanspringen. CPU fan draait, mobo heeft stroom, hdd en dvdrom ook.
Het probleem: het beeldscherm blijft op standby modus staan en dus kan ik niet in mijn bios om het nieuwe moederbord in te stellen.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Ander beeldscherm
- Bios reset d.m.v. moederbord jumper
Wat kan het probleem zijn en hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt voor de moeite!