Toon posts:

Dazzle o.i.d. te huur...?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor een trouwerij is mij gevraagd eenmalig wat stukjes van oude VHS-banden op een dvd te krijgen. De enige (simpele) oplossing die ik kan vinden om dit voor elkaar te krijgen is met Pinnacle's Dazzle Video Creator. Alleen vind ik het wel wat zonde om 75 euro uit te geven voor zoiets eenmaligs... Weet iemand of je ook ergens 'iets' kan huren om dit klusje snel en goedkoop te klaren? Of zijn er nog andere oplossingen? Ik heb zelf trouwens Pinnacle Studio 9 software: het is jammer dat er niet een simpel kabeltje bestaat om die VHS-recorder aan te sluiten via USB...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je hebt gewoon een tv-in nodig (niet te verwarren met de tv-out die op bijna alle videokaarten zit). Zo ongeveer elke computer met een TV-kaart erin heeft dat wel (anders zou je zelfs nog de video via coax aan kunnen sluiten).

Je kunt vermoed ik vast wel iemand in de buurt vinden die een dergelijke tv kaart heeft?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:18

Tjark

DON'T PANIC

Ken je niemand met een gewone HD recorder?
Dan kun je de video aansluiten op de HD recorder en branden op DVD's (mits de videobanden macrovision vrij zijn of de recorder vrij is)
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:05:
Ik heb zelf trouwens Pinnacle Studio 9 software: het is jammer dat er niet een simpel kabeltje bestaat om die VHS-recorder aan te sluiten via USB...
Zijn er wel, maar die kosten een paar tientjes en dat vind jij te veel ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Tjark op 12-09-2007 16:13 ]

*insert signature here

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Waar woon je? Ik heb hier een Dazzle liggen.

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:10:
Je kunt vermoed ik vast wel iemand in de buurt vinden die een dergelijke tv kaart heeft?
Ehm... nee...
Tjark Verhoeven schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:12:
Ken je niemand met een gewone HD recorder?
Dan kun je de video aansluiten op de HD recorder en branden op DVD's (mits de videobanden macrovision vrij zijn of de recorder vrij is)
Ehm... nee...
Zijn er wel, maar die kosten een paar tientjes en dat vind jij te veel ;)
Nou, 3 tientjes vind ik nog kunnen. Wat voor kabels zijn dat dan (oftewel: wat is een goede zoekterm voor Google)?
Eusebius schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:18:
Waar woon je? Ik heb hier een Dazzle liggen.
Rond Hilversum (ik ben niet zo scheutig met privé info op internet 8) ). Wilde je 'm verkopen dan? Of uitlenen/verhuren?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of dat apparaatje dat bij de Dazzle DVD Recorder zit, ook samen kan werken met Pinnacle Studio 9? Ik kan die DVD Recorder versie kopen voor 32 euro, alleen zit daar software bij waarmee je zowat direct video op dvd zet, zonder dat je het kan bewerken. Nu ben ik dus benieuwd of dat apparaat ook herkend zal worden door Studio 9... Iemand enig idee? Of werken die apparaten echt enkel en alleen met de bijgeleverde software?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:42
Er was laatst een aanbieding bij de aldi, daar was een DVD Maker te koop voor rond de €30 geloof ik :P

Maar daar heb jij nu weinig aan :P

En die apparaten gaan waarschijnlijk ook wel werken met andere software :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vergeet niet dat alle waar naar z'n geld komt. Die Dazzle dingen capturen meteen in MPEG formaat. Nadeel hiervan is dat je eigelijk niet meer kan nabewerken, aangezien MPEG een eindformaat is. Als je nog wilt gaan bewerken kan je veel beter naar AVI formaat capture, bijvoorbeeld DV formaat. Tevens zal zo'n Dazzle ding geen Variable Bit Rate aankunnen op de mpeg encoding. Daardoor wordt alles met dezelfde bitrate opgenomen en zal de kwaliteit niet hoog zijn. Een goede mpeg encoder gebruikt altijd VBR en gaat minstens 3x door de source heen om de beste kwaliteit te krijgen.

Ik zet zelf ook veel VHS banden over naar DVD en doe dit via een Canopus DV-300 encoder. Deze spuugt DV avi uit, wat ik daarna prima met Studio kan nabewerken. Pas op het einde maak ik er een MPEG van, waarvan de kwaliteit dan ook hoog is.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wat ook een leuke is:
Een DV camera met composite/s-video in.
Daar sluit je dan je VHS apparaat op aan en via de firewire uitgang van je DV cam capture je het op je pc.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ja, maar het is 'maar' een lolletje voor een trouwerij, in feite... ;) De familie kennende, tilt die niet zo aan hoge kwaliteit (parels voor de zwijnen! :P )

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:44:

[...]

Rond Hilversum (ik ben niet zo scheutig met privé info op internet 8) ). Wilde je 'm verkopen dan? Of uitlenen/verhuren?
Ik woon in rond Woerden ;) Het gaat om de Dazzle Hollywood DV bridge die ik niet wil verkopen. Alleen gebruik ik m al een tijdje niet meer actief.

Als ik het mij goed herinner, krijg je een AVI formaat. Maar dat zou je even moeten nakijken. Wel heb je een firewire ingang nodig.

==
hoi

Pagina: 1