mounting moederbord (P35 DS4 in Lian Li PC-71)

Pagina: 1
Acties:

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik heb een vrij simpele maar toch broodnodige vraag welke is: maakt het uit wat voor schroeven je gebruikt om je moederbord in de afstandsbusjes te schroeven?

het zit namelijk zo: ik heb al m'n onderdelen binnen en ben begonnen met het assembleren, alleen heb ik de grootste moeite om het moederbord goed vast te krijgen in de lian li kast. Ik moet met mijn volle gewicht op de schroevendraaier leunen om de schroeven erin te krijgen. Nu zou het kunnen dat andere schroefjes (die ook bij de kast zitten, om drives mee te mounten) er makkelijker in gaan maar ik weet niet of er hierdoor ook kortsluiting kan ontstaan?

*edit: nu blijkt zelfs dat een van de afstandsbusjes afgebroken is en de schroef nog vast zit in het busje en het moederbord

[ Voor 9% gewijzigd door Guumuus op 12-09-2007 15:54 ]

The number one enemy of progress is question

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41
Bij PC's bouwen moet alles gewoon goed passen. Bij de kast zijn meestal schroeven geleverd. Eventjes uitzoeken maar over het algemeen past bijna alles wel. Pak gewoon een afstandhoudertje + een paar schroeven draai ze met de hand erin als het soepel gaat dan heb je waarschijnlijk de goede. :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Guumuus schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:50: Ik moet met mijn volle gewicht op de schroevendraaier leunen om de schroeven erin te krijgen.
|:(

Verwijderd

Het is natuurlijk nooit slim om iets te forceren, je moet altijd voorzichtig zijn (zeker met schroeven, die moeten gewoon makkelijk draaien)..

Wat ik altijd doe is het volgende:
  • Ik pak een afstandsbusje uit het meegeleverde zakje van de behuizing
  • Ik pak een schroef die ongeveer de juiste lengte en dikte heeft kijk of die lekker draait en er helemaal in gaat.
  • Vervolgens check ik nog even of er wel genoeg schroeven zijn (van degene die ik uitgekozen heb).
Het maakt inprince niet uit welke schroeven je gebruikt alleen moet je niet gaan forceren alles moet wel passen en soepel draaien.

Verwijderd

Er zijn inderdaad 2 (veelgebruikte) schroefdraden voor pc-schroeven. Past het niet (goed)? Probeer dan de andere :)
2 ogenschijnlijk identieke pc-schroefjes:
Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/628t9nm.png

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 19:19 ]

Verwijderd

Zijn de schroeven die je erin probeerd te proppen niet gewoon te groot?

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 10:50

Moortn

Hallo

In de PC wereld is het vrijwel altijd zo dat als je veel kracht moet zetten, je iets fout doet. Zoals hierboven al gezegt zijn er waarschijnlijk andere schroeven bij geleverd die wel passen. (Bij mij waren die bol van de bovenkant (heb je misschien niks aan, maar wie weet :P))

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
bij wijze van spreke natuurlijk en ja okee te groot en te krap en te veel kracht moeten zetten is fout, zo ver was ik ook nog wel. Alleen vroeg ik me af of het uitmaakt welke schroeven je gebruikt (buiten de afstandsbusjes om), en dan doel ik op mogelijke kortsluiting door ander materiaalgebruik etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Guumuus op 12-09-2007 23:12 ]

The number one enemy of progress is question

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarom zou dat uitmaken?

Zolang je geen contact maakt met de sporen op het bord is er niets aan de hand, met dat in het achterhoofd kun je elke passende schroef of oplossing gebruiken.
En of je sporen raakt kun je prima zien door er even naar te kijken voordat je de boel strak draait. Maar die dingen lopen doorgaans toch een stuk om de schroefgaatjes heen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Inderdaad om te schroefgaten heen zit altijd een gekleurd gedeelte waar geen spanning loopt. Zolang je hier niet overheen gaat (wat wel heel raar moet lopen wil je dit doen) is er niks aan het handje.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 12:18

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:17:
Er zijn inderdaad 2 (veelgebruikte) schroefdraden voor pc-schroeven. Past het niet (goed)? Probeer dan de andere :)
2 ogenschijnlijk identieke pc-schroefjes:
[afbeelding]
identieke schroefjes de spoed bij de rechter is veel en veel kleiner.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
TrailBlazer schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:53:
[...]

vandaar "ogenschijnlijk" :p

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 12:18

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ogenschijnlijk betekent in mijn optiek op het eerste gezicht iedereen ziet toch meteen verschil.

Verwijderd

TrailBlazer schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:53:
[...]

Ogenschijnlijk, in de zin van: het formaat van de schroefjes is hetzelfde, net zoals de kop. Bovendien krijg je ze beide een paar slagen in een verkeerd gat, zodat het best wel even kan duren voor je ziet dat de schroefdraad anders is ;)
Pagina: 1