Hoe? Dell XPS 1710 met Samsung LE46M86B als externe monitor

Pagina: 1
Acties:

• FiReCRoW
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 17:36

FiReCRoW

hmmm beer...

Topicstarter
Ik heb een Dell XPS 1710 met een 7950 GTX videokaart erin, en een Samsung LE46M86B televisie, de bedoeling is dat ik simpel via een vga kabel de tv als externe monitor gebruik en op die manier makkelijk films en fotos kan bekijken op de tv, en eventueel voor de gein een spelletje kan spelen in groot formaat :P

Nu heb ik alles aangesloten, maar krijg ik de TV enkel als extended desktop werkend, en dus niet als primaire monitor. Hierdoor kan ik wel films overzetten, maar geen foto's bekijken of spellen spelen op de TV.

Als ik mijn laptop hotkey gebruik om de externe monitor te kiezen als primair scherm dan gebruikt hij gewoon de interne monitor van mij laptop en zet daar alles in lage resolutie op. Nutteloos dus.

Wat moet ik doen om de TV correct als externe monitor geselecteerd te krijgen? En kan ik deze dan in Windows als monitor gebruiken op een resolutie van 1920x1080? Het is immers een full-hd TV.

Zijn er mensen die deze setup gebruiken? en zo ja met welke drivers? en welke instellingen?

PS: ik gebruik Windows Vista 32 bit en mijn driver versie is: 7.15.11.144 (Forceware nummer weet ik niet meer)

[ Voor 5% gewijzigd door FiReCRoW op 12-09-2007 17:06 ]

Verwijderd

Een tooltje als Powerstrip kan een hoop instellingen wijzigen. Probeer dat eens?

• FiReCRoW
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 17:36

FiReCRoW

hmmm beer...

Topicstarter
Powerstrip installed, en het werkt al beter. Maar... De HDTV wordt herkent als analoge monitor met een maximale resolutie van 1600x1200... Met powerstrip heb ik zelf een ini gemaakt voor de tv en daarin de juiste resoluties gezet e.d. en vervolgens heb ik een nieuwere forceware installed met gemodde ini om extra resoluties te kunnen gebruiken.

Maar... nu blijkt dat de TV zelfs met al die instellingen de resolutie van 1920x1080 niet aan kan in windows... hij geeft bij alle resoluties hoger dan 1600x1200 een foutmelding... Een Full HDTV moet toch ook die full HD resoluties gewoon in windows aankunnen? Of heeft dit te maken met de videokaart? Of begrijp ik dat nou helemaal verkeerd? :)