HP JetDirect wireless komt netwerk niet op.

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb hier een probleempje. We hebben hier o.a. 5 HP Laserjet machines met daarin in 680n wireless netwerkkaart (Type j6058a). Deze moeten draadloss verbinding maken met AP's van het merk Cisco (Aironet 1200). De beveiliging van het netwerk bestaat uit een 128bits wep plus een Cisco ACS Radius server die alleen het mac adres verivieerd.

Voorheen hadden we alleen een 128bits wep beveiliging en toen (jaja) werkte het wel. Maar sinds die ACS er is werkt het helaas niet meer. Echter zie ik op de AP ook geen poging tot verificatie. Het lijkt alsof de jetdirect kaart de SSID niet kan vinden, dus het netwerk niet ziet.

Uiteraard is in de printer alles goed ingesteld. Tevens heb ik eentje rereset (cold reset), en opnieuw alles ingevuld, zonder success.

Als ik de configuration pages uitdraai staat bij de jetdirect:
I/O Card not ready - scanning for SSID (die uiteraard goed staat).

Als ik de jetdirect reset en met de hp setup cd de printer benader werkt hij wel. (dus de kaart is goed)

Heb ook hp gebeld, ze hebben gezegd dat de kaart ACS Radius zou moeten ondersteunen (en hier heb ik dan mijn twijfels over). Verder konden ze me niet helpen (na 25 minuten aan de telefoon). Ze hadden wel informatie als ik met b.v. LEAP aan de slag zou gaan, maar daar had ik helaas niet veel aan.

Wie heeft dit wel eens meegemaakt? Wie heeft er een oplossing? (wat doe ik fout)?

De printer die ik hier nu heb staan is een HP Laserjet 2420DN met een j6058a Jetdirect kaart 680n. Hier hebben we er nog 4 van staan.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Is er nou niemand die er iets van weet???

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.