X800+Sims2/XP+Vista

Pagina: 1
Acties:

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb een dualbootpc (XP/Vista) waar eerst een Nvidia 5600-kaart in zat. Deze functioneerde zonder problemen. Nu heb ik de 5600 kaart omgewisseld door een Ati X800XT en een herinstallatie gedaan van XP/Vista. Ik gebruik de driver 7.8 van Ati. Onder XP doet de kaart het goed, maar werkend met de Sims2 loopt ie altijd vast (ook na herinstallatie van de Sims), verder doet de kaart het goed. Onder Vista loopt ie vast als de pc bezig is met het berekenen van de performance-index (keer op keer). Verder werkt de kaart ook hier prima. Wat is wijsheid? terug gaan naar de videodriver uit de tijd van de X800 of versie 7.9 installeren (vandaag uit). Ik heb al burn-in testen gedaan en hier was alles goed, ook de kaart in een andere pc gestopt, zonder problemen. Please advice.

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-04 12:36
Lijkt er op dat de drivers niet lekker werken, probeer eens een driver cleaner te draaien. Dus eerst alle video drivers verwijderen, en daarna een clean install doen van de juiste driver.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:45

HaterFrame

Well... Poo came out!

De laaste drivers werkten bij mij ook niet goed, leek er wel op of de hardwareacceleratie niet werkte op de een af andere manier.

Ik ben toen maar naar de Omega drivers gegaan, werkt als een speer :)

I am the great Cornholio!