Toon posts:

[Excel 2003] Rare foutmeldingen tijdens kopiëren werkblad

Pagina: 1
Acties:
  • 1.437 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mij is gevraagd om te kijken waarom de volgende foutmelding verschijnt:

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/5510/excelfoutmeldingpg8.th.jpg

Dit venster krijg je iets van 50 keer achter elkaar en dan telkens met andere "namen" (in dit geval adfg). Als je op ja klikt gaat ie verder naar de volgende en als je op nee klikt moet je zelf een naam opgeven.

Mijn vraag: waar komt dit vandaan? Het werkblad dat gekopieërd moet worden heeft een paar kleine simpele formules maar meer niet.

Kopiëren d.m.v. rechter muisknop op werkblad en dan kiezen voor "Blad verplaatsen of kopiëren" en kopiëren door middel van het inhouden van de CTRL-toets tijdens het slepen van het werkblad geven beiden dezelfde rare foutmeldingen.

Na die iets van 50 keer is het blad wel gekopieërd maar dat is natuurlijk geen manier van werken.

Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je probeert het te kopieeren naar een werkblad waar al soortgelijke gegevens in staan, en wil die eigenlijk overschrijven?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Neen. Ik wil gewoon een werkblad kopiëren, dus zodat ik twee keer dat werkblad krijg (hij zet er dan een (2) achter.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
Doe eens Invoegen, Naam, Naam definiëren. Dan zie je in het venster "Naam bepalen" een lijstje met gedefinieerde namen op het betreffende werkblad. Op het blad waar je naar toe kopieert heb je blijkbaar al een naam toegekend aan een reeks cellen. Als je die verwijderd zal het wel over zijn. De betreffende naam kan dan echter ook niet meer in je formules gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie daar inderdaad al die namen. Bijv. "aergfsdfg" verwijst naar "=VERGELIJKEN(0,01;End_Bal;-1)+1".

Kan ik al die namen daar niet gewoon uithalen want als ik dit werkblad multipliceer dan zegt ie dat die naam al bestaat aangezien die namen waarschijnlijk voor de gehele werkmap gelden en niet enkel voor een werkblad.

Maar bedankt, nu weet ik iig waar die fout vandaan komt alleen ik snap het nut van die namen niet. Gewoon deleten die handel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem maar bij mij helpt het niet om de namen bij de formules te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:56:
Ik heb hetzelfde probleem maar bij mij helpt het niet om de namen bij de formules te verwijderen.
Ik zou beginnen met overwegen om naar een iets nieuwere versie van Office over te stappen...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:56:
Welkom :)

Goed gezocht! Maar: dit topic is inderdaad wel heel erg oud. Soms geen probleem, maar hier zal jouw probleem net even anders zijn dan in de topicstart, al was het omdat Excel de afgelopen 16 jaar wel wat is veranderd.

Ik stel voor dat je een nieuw topic opent via https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/10, als je dan de 'invulvelden' invult dan denken we graag mee :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.