betaalbare en simpele micro pc

Pagina: 1
Acties:
  • 3.853 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stonesfan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-01 18:50
Voor mijn vriendin als basis-PC zoek ik iets kleins en stils, met een laag energieverbruik. Reguliere PC's zijn voor haar eigenlijk al teveel van het goede, zowel in afmetingen als in snelheid en prijs, waardoor een BBG niet zo waardevol is. Ze zou er graag Windows XP op willen draaien, Office, een browser en wat kleine overige programma's, meer is niet nodig. Ik hoop iets onder de 150 euro te vinden, natuurlijk zonder scherm, toetsenbord en muis.

Een Shuttle is al te prijzig, daarbij ook sneller dan nodig is. Een Koolu zou kunnen, echter net boven het budget. De Koolu komt het meest in de richting van wat ik zoek. Heeft iemand tips in welke richting ik dan moet zoeken?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ga naar een twedehandswinkel in de buurt en tik een P4 op de kop. alles boven de 1 GHz en 512 MB Ram is afdoende voor office en wat internetten.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-01 08:35

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

CodeCaster schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:02:
Ga naar een twedehandswinkel in de buurt en tik een P4 op de kop. alles boven de 1 GHz en 512 MB Ram is afdoende voor office en wat internetten.
Maar dat is niet echt stil, zuinig en klein qua afmetingen. Je zult het vermoedelijk in de tweedehands markt van thinclients moeten zoeken, bijv. hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Neman op 12-09-2007 16:16 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 19:55
Tweedehands: probeer een HP E-pc te kopen. P4, 1,5x zo breed als een 5,25 cdrom speler en niet veel hoger. Verbruik idle 39 watt. Te koop voor 100-175 euro. En owja, idle vrijwel geen geluid door de passieve (externe) voeding en de bijna stilstaande 8cm processor koeler.

[ Voor 48% gewijzigd door Arnout op 12-09-2007 14:54 ]

• Stonesfan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-01 18:50
Zowel de oplossing van Neman als die van Arnout zijn mooie dingetjes. Zit nog wel een aardig prijs verschil in (hoewel beiden niet duur zijn). Even een afweging maken wat betere bang for bucks is. Op zich denk ik dat die thinclient wel zou moeten volstaan. Maar ik vraag mij af of XP daar fatsoenlijk op kan draaien.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 19:55
De E-PC is een gewone P4 machine, je zou bij een thin client misschien meer problemen ondervinden ivm met exotische hardware. Ik heb mijn E-PC bij That's IT Wateringen gehaald en zij doen ook kleine aanpassingen (extra geheugen, slimline DVD-RW etc.)

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-01 11:07
Kijk ook eens op wwww.compucasion.nl

Ze geven garantie en hebben over het algemeen nog wel is een leuk pctje staan. Meestal doen ze voor weinig ook nog wel 512 of 1 G erin

Kan je vrieindin der nog jaren mee vooruit!

Succes

apt-get moo

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Asus Pundit P serie? Booksize computers.
Beetje shuttle style, CPU er in, RAM er in, HDD erbij en optioneel een CD/DVD.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1