VGA Kabel kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Ik ben nog zo iemand die een ouderwetse CRT monitor heeft. Het gaat om de Compaq P1220 (22" beeldscherm), nu heb ik deze inmiddels al een tijdje, maar ik denk dat de beeldkwaliteit nog wel iets omhoog kan. Nu gebruik ik een normale vga kabel waarvan de kabel zelf niet echt dik is. Dus ik denk dat ie niet super is afgeschermd. Ik heb ook geen verpakking van de kabel dus voor de rest weet ik er ook niks van. De kabel is niet overdreven lang ofzo, iets van 2 meter.
Nu zat ik dus te denken om die kabel eens te vervangen en te kijken of dat mijn beeldkwaliteit verhoogt. Mijn vraag is dus nu, voor wat voor kabel moet ik nu gaan? Een profigold HQ gold plated etc. kabel.. of iets anders? Ook de prijzen verschillen van €4 tot €100, enkele tips zijn dus welkom :)

p.s. kon er op GoT niet zo gauw iets over vinden

[ Voor 3% gewijzigd door Gurneyhck op 12-09-2007 13:57 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik denk niet dat je op de default VGA kabel kunt verbeteren eigenlijk, zeker niet op 2m lengte. Voor langere afstanden is een iets beter afgeschermde kabel mss wel nuttig, maar voor dat stukkie achter je bureau, neh..

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik zou het niet doen, zeker bij een CRT merk je weinig verschil.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vrij simpel te testen; zet eens een halogeenlamp (met trafo) of een goedkoop setje speakers direct naast je VGA-kabel. Wordt het beeld slechter, dan is 'ie niet/slecht afgeschermd. Verandert het beeld niet, zal je met een andere/duurdere kabel waarschijnlijk geen/minimale verbeteringen realiseren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
MAX3400 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:58:
Vrij simpel te testen; zet eens een halogeenlamp (met trafo) of een goedkoop setje speakers direct naast je VGA-kabel. Wordt het beeld slechter, dan is 'ie niet/slecht afgeschermd. Verandert het beeld niet, zal je met een andere/duurdere kabel waarschijnlijk geen/minimale verbeteringen realiseren.
Oké thx, zal dat vanavond eens ff proberen. Als het wel verschil maakt dan dus gewoon een niet al te dure maar wel goed afgeschermde kabel halen?

edit:
BèR schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:58:
Ik denk niet dat je op de default VGA kabel kunt verbeteren eigenlijk, zeker niet op 2m lengte. Voor langere afstanden is een iets beter afgeschermde kabel mss wel nuttig, maar voor dat stukkie achter je bureau, neh..
Voor de duidelijkheid er werd geen default kabel bij de monitor geleverd. De kabel die ik nu gebruik is gewoon een kabel die ik weet ik veel waar vandaan heb getoverd :+

[ Voor 31% gewijzigd door Gurneyhck op 12-09-2007 14:10 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:02

Haan

dotnetter

Bedenk je ook dat CRT monitor na verloop van jaren minder mooi beeld gaan geven, misschien is dat wel het geval bij jou, dan gaat een kabel ook niet meer helpen ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1