133 Mhz en MMX?? Is dit een laptop ofzo, alleen daar kom je zulke lage MMX procs. tegen.
Maar iig bv je busfrequentie omhoog schroeven (van 66 naar bv 75??)
Maar iig bv je busfrequentie omhoog schroeven (van 66 naar bv 75??)
I play my enemies like a game of chess...
Meer info nodig om je te helpen, wat voor een mobo heb je. Meestal zitten er op het mobo een aantal jumpers om de multiplieer in te stellen, vaak kan je ook je bus frequentie met een jumper aanpassen. Als je in het gelukkige bezig bent van een ABIT mobo, dan kan je dit vaak in de BIOS instellen.
Je moet dus iig een handleiding van je mobo vinden, of ff goed op je mobo zelf kijken of er geen instellingen op geprint staan. Kan je dit alles niet vinden?? Dan hoop ik dat je een elektronica opleiding (hebt ge-)volgd, want dan moet je gaan meten en solderen.
IIG Suc6
Je moet dus iig een handleiding van je mobo vinden, of ff goed op je mobo zelf kijken of er geen instellingen op geprint staan. Kan je dit alles niet vinden?? Dan hoop ik dat je een elektronica opleiding (hebt ge-)volgd, want dan moet je gaan meten en solderen.
IIG Suc6
I play my enemies like a game of chess...
Zelf in mijn mobo boekje kan ik niet vinden wat voor mobo het is , misschien kenne jullie hier iets mee
Waarom zou je in GODSNAAM die p133 overclocken, je schiet er toch geen zak mee op en als je je proc molt, waarschijnlijk ook je laptop, dat lijkt me niet echt leuk voor je.Op zondag 11 februari 2001 16:35 schreef r0ck3t het volgende:
Weet iemand een handleiding (nederlands) voor het overclocken van een pentium 1 133 Mhz MMX
Als je sneller wilt, koop gewoon een nieuwe laptop/pc!
🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost
o ja, en over die moederplank: het lijkt wel een beetje op mijn Abit Pentium1 plankje, als ik jou was zou ik dit plaatje ff naar wat bekende manufacturers sturen en hun vragen of het een model van hun is ;-)
wel een beetje omslachtig maar ja....
anders kun je met SiSoft Sandra 2000 er misschien ook wel achterkomen.
nog veel suc6!!!
en nog wat links:
www.asus.com.tw
www.abit.nl
www.msi.com.tw
www.giga-byte.com
wel een beetje omslachtig maar ja....
anders kun je met SiSoft Sandra 2000 er misschien ook wel achterkomen.
nog veel suc6!!!
en nog wat links:
www.asus.com.tw
www.abit.nl
www.msi.com.tw
www.giga-byte.com
🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost
GVD wat zit iedereen hier onnodig af te zeiken. Juist met een oude P133MMX is OCen vaak een redmiddel om een sloom systeem nog nuttig te maken.
Algemene tips:
Je kunt op 2 manieren OCen: Multiplier verhogen en FSB verhogen (op jouw mobo resp. 'speed rate' en 'system clock' genoemd). Die worden bij jou door BF1 en 2 en door JP8 en JP9 bepaald.
Nu draait je sys op multiplier 2 en FSB 66 (2x66=133).
Door een van de 2 te verhogen komt het geheel sneller.
Twee probleempjes:
Wat betreft de multiplier kan je CPU 'gelocked' zijn, wat inhoudt dat het niet veranderd kan worden- alle hogere instellingen dan 2x worden toch gewoon als 2x gelezen. Probeer 2.5x met BF1 en 2 in te stellen. Als dat lukt: juichen, want dan ben je vrij om ook 3x en zelfs 3.5x te proberen.
Tweede probleem: je mobo ondersteunt blijkbaar geen instellingen voor FSB boven de 66. Maar er zijn meer jumpers dan gedocumenteerde instellingen... probeer dus andere combinaties van JP8 en JP9 dan aangegeven in de handleiding en let op de snelheid. Krijg je opeens 150MHz, dan heb je 75MHz gevonden. Krijg je 166, dan heb je zelfs 83. Wel een belangrijk punt: als je de FSB verhoogt, gaat ook je geheugen sneller draaien. Als die het niet aankan, krijg je vage Windows foutmeldingen (vooral Registry Errors en blauwe schermen). SIMMs trekken zelden boven de 75MHz, en velen niet meer dan 66.
Al met al een beetje proberen dus. Altijd EERST de FSB proberen te veranderen overigens, daarna pas de multiplier. Waarom? Omdat de FSB bepalender is voor de snelheid van het gehele systeem. Jouw 2x66=133 nu is bijv sneller dan 3x50=150, maar langzamer dan 1.5x75=110.
Als alles instabiel wordt: gewoon een stapje terug en iets anders proberen. De VCore (bij jou: 'CPU core voltage') een stapje verhogen kan ook helpen, maar meer dan 2 stapjes omhoog is riskant! Meer voltage is meer hitte. Als je niet voorzichtig te werk gaat, kun je met geroosterde chips eindigen.
Algemene tips:
Je kunt op 2 manieren OCen: Multiplier verhogen en FSB verhogen (op jouw mobo resp. 'speed rate' en 'system clock' genoemd). Die worden bij jou door BF1 en 2 en door JP8 en JP9 bepaald.
Nu draait je sys op multiplier 2 en FSB 66 (2x66=133).
Door een van de 2 te verhogen komt het geheel sneller.
Twee probleempjes:
Wat betreft de multiplier kan je CPU 'gelocked' zijn, wat inhoudt dat het niet veranderd kan worden- alle hogere instellingen dan 2x worden toch gewoon als 2x gelezen. Probeer 2.5x met BF1 en 2 in te stellen. Als dat lukt: juichen, want dan ben je vrij om ook 3x en zelfs 3.5x te proberen.
Tweede probleem: je mobo ondersteunt blijkbaar geen instellingen voor FSB boven de 66. Maar er zijn meer jumpers dan gedocumenteerde instellingen... probeer dus andere combinaties van JP8 en JP9 dan aangegeven in de handleiding en let op de snelheid. Krijg je opeens 150MHz, dan heb je 75MHz gevonden. Krijg je 166, dan heb je zelfs 83. Wel een belangrijk punt: als je de FSB verhoogt, gaat ook je geheugen sneller draaien. Als die het niet aankan, krijg je vage Windows foutmeldingen (vooral Registry Errors en blauwe schermen). SIMMs trekken zelden boven de 75MHz, en velen niet meer dan 66.
Al met al een beetje proberen dus. Altijd EERST de FSB proberen te veranderen overigens, daarna pas de multiplier. Waarom? Omdat de FSB bepalender is voor de snelheid van het gehele systeem. Jouw 2x66=133 nu is bijv sneller dan 3x50=150, maar langzamer dan 1.5x75=110.
Als alles instabiel wordt: gewoon een stapje terug en iets anders proberen. De VCore (bij jou: 'CPU core voltage') een stapje verhogen kan ook helpen, maar meer dan 2 stapjes omhoog is riskant! Meer voltage is meer hitte. Als je niet voorzichtig te werk gaat, kun je met geroosterde chips eindigen.
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb een chaintech mobo en het chipset is een intel triton.
bios award v 4.51PG
kan ik hier de multiplier in het bios instellen en ook de fsb? moet je persé de fsb verhogen inplaats van de multiplier?
dus kan ook bijv. 3.5 X 66 = 231 ?
heb ik dan ook andere cooling nodig?
ik heb dus voor de duidelijkheid een pentium 1 - 133 Mhz MMX
bios award v 4.51PG
kan ik hier de multiplier in het bios instellen en ook de fsb? moet je persé de fsb verhogen inplaats van de multiplier?
dus kan ook bijv. 3.5 X 66 = 231 ?
heb ik dan ook andere cooling nodig?
ik heb dus voor de duidelijkheid een pentium 1 - 133 Mhz MMX
Pentium 133 MMX bestaat niet
(volgens mij ook niet als portable, maar pin me daar maar niet op vast)
Wat je dus hebt is een P133, deze zijn (met veel geluk) over te clocken to 150 mHz, dus zoveel scheelt dat niet, maar het is zeker wel merkbaar.
Kijk anders eens goed op je mobo, of er rond je processor een dip switch / Jumpers zitten.
veel geluk
(volgens mij ook niet als portable, maar pin me daar maar niet op vast)
Wat je dus hebt is een P133, deze zijn (met veel geluk) over te clocken to 150 mHz, dus zoveel scheelt dat niet, maar het is zeker wel merkbaar.
Kijk anders eens goed op je mobo, of er rond je processor een dip switch / Jumpers zitten.
veel geluk
ze bestaan volgens mij wel , maar dan alleen in laptops. Maar misschien heb je wel zo'n proc dr in zitten.Op donderdag 15 februari 2001 17:51 schreef r0ck3t het volgende:
dion_b zegt anders heel wat anders.
Een pentium MMx 133 bestaat wel degelijk.. ik heb er hier toch een in een comp zitten.. maaja.
Wie heeft er nou gelijk?
Het kan ook een ondergeklokte P-MMX zijn.. en is het wel een INTEL?
Maarja.. probeer hem gewoon te OC'en
Is dat moederbord geen Chaintech moederbord.?
Ik heb namelijk ook zo eentje staan met ook een P133 (non MMX)
Wordt binnenkort routertje
Ik heb namelijk ook zo eentje staan met ook een P133 (non MMX)
Wordt binnenkort routertje
Verwijderd
Uhh.. een jaar terug heb ik ook een Miditower gehad, met wel degelijk, jaja, een Intel Pentium1-133 MMX.
en nee, hij was NIET overgeclockt. en dat kan ook niet eens , want een P-120 heeft geen MMX.
en nee, hij was NIET overgeclockt. en dat kan ook niet eens , want een P-120 heeft geen MMX.
Verwijderd
Een socket 7 Pentium 133mmx bestaat wel degelijk. Ook al issie meer voor de mobile markt bedoeld. Er is tenslotte ook een Pentium 120mmx..
euhmmm Kan iemand mij vertellen dan hoe ik het beste een pentium 200 MMX kan overclocken, zonder aan mijn mobo te kutten (oeps!). Dus....
Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!
Das nu zo jammer hé, al die mooie moederbordjes alles software matig
Intel 133MMX bestaat niet zie Intel site is het geen AMD of zo NexGen, Via ofzo
Ik heb hier nog een 166@290
op een SuperSocket 7 mobotje, maar gewoon alles lekker met dipswitches. maar deze hoge multi en FSB stonden niet in het boekje, gewoon alle onnodige kaartjes en shit van je mobo af dipswitches omzetten en klaar zijn om hem direct weer uit te zetten, was bij mij wel een paar keer nodig.
Voordeel van de Pentium I is dat ie wel lekker cool blijft (bij mij niet meer, maar ja
logisch)
Succes.
Ps. binnenkort ga ik een AMD K6+ 500 MHZ erop proppen want dat schijnt te kunnen, gebruik de search maar }:0
Intel 133MMX bestaat niet zie Intel site is het geen AMD of zo NexGen, Via ofzo
Ik heb hier nog een 166@290
Voordeel van de Pentium I is dat ie wel lekker cool blijft (bij mij niet meer, maar ja
Succes.
Ps. binnenkort ga ik een AMD K6+ 500 MHZ erop proppen want dat schijnt te kunnen, gebruik de search maar }:0
Red een boom, eet een bever
Verwijderd
ehhhmmm... dat kan dus niet, 'vroeger' (4 jaar geleden) was er geen Softmenu en moest je overclocken mbv dipswitches of Jumpers. Een aantal jaren eerder moest je zelfs een PLL chip verwisselen om te kunnen overclocken.
De enige niet-hardwarematige ingreep op een oud moederbord zonder enige vorm van Softmenu is SoftFSB tijdens Windows startup runnen, maar daar heb ik niet zo'n goede ervaringen mee...
De enige niet-hardwarematige ingreep op een oud moederbord zonder enige vorm van Softmenu is SoftFSB tijdens Windows startup runnen, maar daar heb ik niet zo'n goede ervaringen mee...
Je hebt helemaal gelijk, heb ik ook geprobeerd, maar resulteerde standaard in een Blue screen
Red een boom, eet een bever
Kan ik de multiplier ook instellen via een proggie? en kan ik de fsb instelllen met fuzzylogic van msi op dat chaintech moederbord? moet dat dan telkens bji het opstartte gerunt worden?
Dit is een bios voor een abit sm-5:Op vrijdag 16 februari 2001 15:55 schreef DolfM het volgende:
ehhhmmm... dat kan dus niet, 'vroeger' (4 jaar geleden) was er geen Softmenu en moest je overclocken mbv dipswitches of Jumpers. Een aantal jaren eerder moest je zelfs een PLL chip verwisselen om te kunnen overclocken.
Filename: IT5V1G.EXE
Date: 10/22/1996
ID: 1G
NOTE : Award Plug & Play BIOS with SOFT MENU.
Kan dus wel
1. Het is idd een chaintech moederbord (gisteren nog gebruikt bij een les
)
2. Pentium 133MMX bestaat niet. Kijk maar op de processor zelf, waarschijnlijk is het een 166Mhz model dat lager geclockt is (underclocked) Deze cpu's kun je zonder problemen anders instellen.
Wat ik zou proberen: 66x2,5 >66x3> 66x3,5 Waarschijnlijk kan de cpu dit allemaal aan. Desnoods blijf je op 200Mhz(66x3) 75 en 83 Mhz staan niet in het boekje en dat kun je evt. proberen. Ga niet met de voltage van de cpu klooien, deze cpu's moeten zonder deze aanpassing kunnen.
Zorg wel dat je een goede koeler hebt en pasta tussen de cpu en de koeler. Lees anders even de how to overklok pagina's van ome Tom.
je kunt me evt. mailen als je meer wilt weten.
2. Pentium 133MMX bestaat niet. Kijk maar op de processor zelf, waarschijnlijk is het een 166Mhz model dat lager geclockt is (underclocked) Deze cpu's kun je zonder problemen anders instellen.
Wat ik zou proberen: 66x2,5 >66x3> 66x3,5 Waarschijnlijk kan de cpu dit allemaal aan. Desnoods blijf je op 200Mhz(66x3) 75 en 83 Mhz staan niet in het boekje en dat kun je evt. proberen. Ga niet met de voltage van de cpu klooien, deze cpu's moeten zonder deze aanpassing kunnen.
Zorg wel dat je een goede koeler hebt en pasta tussen de cpu en de koeler. Lees anders even de how to overklok pagina's van ome Tom.
je kunt me evt. mailen als je meer wilt weten.
diskeltische lurker
Deze discussie heb ik woensdag op m'n werk ook gehad. Ik weet zeker dat 'ie bestaat want ik heb een paar maanden terug eentje zitten OC'en. Geen AMD, geen Cyrix, geen 166MMX@133, ook geen P54C (non-MMX) 133.2. Pentium 133MMX bestaat niet. Kijk maar op de processor zelf, waarschijnlijk is het een 166Mhz model dat lager geclockt is (underclocked) Deze cpu's kun je zonder problemen anders instellen.
Dus even de bronnen op m'n werk nageslagen- twee plaatsen gevonden: http://www.geek.com/procspec/intel/p5mmx.htm en daarnaast op de (interne, vertrouwelijke) CPU validation sheets van NEC CI.
Hij bestaat echt:D
Maar waarom Intel zelf er in alle toonaarden over zwijgt is mij een raadsel:?
Wat OC'en ervan betreft, op een Triton mobo (=i430FX) is het nauwelijks te doen om de FSB hoger te krijgen dan 66. Jumpers ervoor zullen sowieso ontbreken, en of je nu echt de soldeerbout wilt pakken om de clockchip onder handen te nemen betwijfel ik>:)
Dus heb je de multiplier optie over. Nu staat het op 2. Probeer eerst op 2.5 Lukt dat? Mooi, kun je evt. 3 ook proberen.
Zo niet zit je redelijk vast wegens multiplier lock en maximum FSB.
Succes!
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1