Toon posts:

Uitpakken probleem (.cab bestand ?)

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe pc is in elkaar gestoken door coolprices en getest geweest.
Mijn specs:
Intel E4500
Gigabyte P965 - DS3
2x Kingston PC 5300 1GB
8800GTS 320MB
Seagate 320GB 16MB
Antec earthwatt 500

Volgens Memtest is memory ok, volgens seatools heeft de HDD geen fouten, en volgens orthos loopt men cpu stabiel (temps 47 op load).

Het probleem heb ik als ik sommige dingen wil uitpakken (ik denk meestal, of zelfs alleen .zip bestandjes).

Bv. bij de nieuwe demo van ET: Quake wars kon ik het de eerste maal installeren. Zonder problemen.
Maar ik kon geen game joinen, dus ik deïnstalleerde en wilde het opnieuw doen. Hier gaf hij een fout, dat hij iets niet kon uitpakken. Ik heb het dan verwijderd en de setup opnieuw gedownload. Nu ging het wel terug !! (Heel raar) maar weer kon ik geen game joinen.

Ik heb het ook bij Nero 7 installatie, middenin de installatie loopt het mis en geeft hij een error in een .cab bestand (naam van .cab bestand zijn veel cijfers/letters)

Bij BF2142 installatie vanaf de DVD loopt het mis als ik Minskclient.zip wil uitpakken (is een map).
Als ik dat bestand oversla pakt hij weer enkele .zip bestanden uit maar loopt het bij een ander weer fout.

Het is dus zo dat de fout zich soms voordoet maar niet altijd.
Ook kan ik blijkbaar geen game spelen ? (maar dit kan door de zelfde reden zijn mss)

Is er soms een fout in een van mijn windows bestanden ? (ik gebruik windows xp pro)
Kan ik dit oplossen met reparatietool van op CD ? (zoja, wat typ ik dan in ?)

• EvilMeBe
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-04 19:10
Als je een andere pc beschikbaar hebt, kan je kijken of deze wel de .zip bestanden goed kan uitpakken. (Anders is het gewoon een corrupt bestand). Het klinkt mij namelijk raar in de oren dat hardware dit soort fouten zou veroorzaken. Je zou toch denken dat er dan wel meer dingen mis gaan in windows bijvoorbeeld.

Verder kan je kijken of je de nieuwste drivers hebt van alle hardware en of er eventueel fouten zijn in apparaatbeheer.

Verwijderd

Topicstarter
Op de pc bij mijn pa (waar ik nu opzit) kan ik dit allemaal wel, heb ook dezelfde dvd drive hier inzitten.
Hier is wel de firmware van de DvD geupdate, bij de 'defecte' pc niet. (zou het daar aan kunnen liggen ?)
Heb alles up to date.

Maar vind het zelf een ongelofelijk raar iets :s

edit: kan het geen software iets zijn ? (windows, mss beschadigde bestanden ?)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 15:03 ]

• EvilMeBe
En er zijn verder bij apparaatbeheer geen fouten?

Je kan proberen met chkdsk te kijken of er fouten zijn in de NTFS structuur van de hardeschijf:
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Anders zijn mijn ideeen ook wel op zo ongeveer. Ik vind het een erg raar probleem wat je beschrijft en ik ben het nog nooit zo tegen gekomen.
Misschien dat het inderdaad aan een slechte windows install ligt. Je kan dan opnieuw installeren als je alles gebackupped hebt.

Edit:
Welke virus scanner en/of anti-spyware heb je geinstalleerd? Heb je je hardeschijf onlangs nog gedefragmenteerd? Probeer ook eens met het programma Crap Cleaner (CCleaner) je registers op te schonen:
http://www.ccleaner.com/

Als je spellen installeert wil het in sommige gevallen helpen als je alle virusscanners en dergelijke afsluit voor de installatie.

[ Voor 27% gewijzigd door EvilMeBe op 12-09-2007 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de firmware geupdate, en directx 9.0c stond er blijkbaar al op.

Ik kon Et: Quake wars spelen, maar na het spel te herstarten niet meer (screen to windows) (fout dat etqw.exe gestopt was met werken)
Dus het werkt af en toe :s

Ook kon ik nu de battlefield installatie bijna voltooien, alleen op het einde gaf hij een fout bij een .bisk file (de tutorial voor titans).

Hij gaat dus soms wel voort, maar slaat dan weer op een ander deel stil !

Ik weet het niet meer :(

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd.

BF2142 geeft het nog altijd maar nu gaat hij wel voorbij het eene bestand en krijgt hij het op het einde.
Die ET:QW demo kan ik soms spelen. (blijkbaar alleen als ik uitschakel en opstart, opnieuw opstarten niet :s).

BF2142 ga ik eens proberen installeren juist na het opstarten, wie weet lukt het.

Enig idee ?

• udybees
  • Laatst online: 25-10-2025
klinkt alsof jouw pc moeite heeft om naar zijn harde schijf te schrijven. sata/ raid drivers goed geinstalleerd?, harde schijven op fouten gecontroleerd? misschien sata kabeltje los/ geknikt?
probeer eens op een andere harde schijf te instaleren/ een ander schijf in je pjoeter stoppen? of probeer eens een andere dvd brander/speler in je pc

Verwijderd

brakke voeding?

• EvilMeBe
udybees schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:56:
klinkt alsof jouw pc moeite heeft om naar zijn harde schijf te schrijven. sata/ raid drivers goed geinstalleerd?, harde schijven op fouten gecontroleerd? misschien sata kabeltje los/ geknikt?
probeer eens op een andere harde schijf te instaleren/ een ander schijf in je pjoeter stoppen? of probeer eens een andere dvd brander/speler in je pc
Zou seatools dan geen fouten geven als er een brakke verbinding is met de schijf? Je kan natuurlijk altijd even proberen om wat onderdelen van bijvoorbeeld je pa's werkende computer in die van jouw te zetten. Misshicen kan je op die manier uitsluiten of het aan de hardeschijf/dvd-speler ligt. (En als je dat doet inderdaad gelijk de kabels contoleren)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel raid besturingsprogramma geïnstalleerd (terwijl ik maar 1 HDD heb).
Zou dit het probleem kunnen geven ?

Ook was bij levering van de pc (in elkaar gestoken door coolprices) mijn sata kabels niet bevestigd.
Van die eene hong het hoekje (plastiek) wat losjes (zowat afgebroken maar nog steeds bevestigd) heb het terug op zijn plaats gezet en er zo ingeduwd. (mss dit ? (kan ik eventueel andere sata kabel)

Andere HDD/DVD heb ik niet.

Hoe zie ik of mijn voeding brak is ?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Fouten met het kopiëren van bestanden/crc errors bij het uitpakken van bestanden en dingen die ineens wel en dan weer niet werken klinken mij echt in de oren als brak geheugen...maar ik kan dat verder niet echt onderbouwen :)

Ondanks dat je dus memtest gedraaid hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door spone op 14-09-2007 16:42 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• EvilMeBe
Als je voeding brak is zou je denk ik eerder last hebben van uitvallen van de computer bij echt zware belasting (waar installeren niet echt bij hoort). Plus je hebt een voeding van een goed merk, met in principe ruim voldoende watts voor jouw systeem. Waar je wel even naar kan kijken is hoeveel apparaten op 1 snoertje van de voeding zitten.. Als dit erg veel zijn, kan die lijn overbelast raken.

Edit:
Ik zie het niet zo staan trouwens, maar heb je onderdelen van je computer overgeclockt? Als dit het geval is, reset de bios dan eens naar de oorspronkeleijke settings. En verder, hoe lang heb je memtest laten draaien?

[ Voor 22% gewijzigd door EvilMeBe op 14-09-2007 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen delen overclockt.
Wel zitten mijn dvd brander en HDD of dezelfde lijn.

En memtest zei toch echt van niet hoor..

Verwijderd

Topicstarter
DIt is wat ik krijg in HDtune (benchmark)
Is dit goed ?

http://img408.imageshack.us/my.php?image=banchmarkhdhv4.png

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 13:58
Ik heb niet veel evaring met HDtune, maar van alle HDD's die ik daar mee gechecked heb blijft die blauwe lijn veel stabieler. (meer op 1 lijn) Lijkt toch een beetje op een gare HDD?

start > uitvoeren > cmd <enter> > chkdsk /f /r /x <enter>

wat krijg je dan?

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 14:32

Comgenie

Soms heb je dat

Ik heb een zelfde probleem eens eerder gezien. Daar kwam het doordat er een virus actief was, die zichzelf mengde in die selfextractors.. Probeer eens een up2date virusscanner eroverheen te halen.

No animals were harmed in the making of this comment.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn virusscanner is NOD32 en heb daar gisteren mee laten scannen en niets gevonden, ook spybot laten lopen en die vond 2 dingen (maar niets bijzonders).

Ga nu even wachten tot HDtune de health test heeft afgerond (zit al aan 1/3 en nog altijd ok) (duurd nog een uur).

Weten jullie andere, goede HD tests ?

edit: vanacht zal ik de hele nacht Memtest is laten lopen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
CHKDSK gedaan, geen fouten.
HDtune gaf ook geen errors (alles bleef groen)

Nu ga ik starten met memtest en ga hem afzetten morgen rond 9u (zodat hij 12u draaid, de test)

• Mobb_Deep
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 13:58
Anders moet je je belangrijke bestanden even branden. Vervolgens even Windows XP opnieuw installeeren en dan niet voor snel formateren kiezen maar voor de normale. Dan heb je virrussen iig uitgesloten.

De glazen horen klinken, maar niet weten waar de tap is.

Verwijderd

Topicstarter
Heb memtest nu voor 8,5 uur laten draaien, geen enkele error. (RAM uitsluiten ?)

Die MD5Error dat ik bij BF2142 krijg is bij veel mensen zo te zien op google. Maar daar ligt het meer aan defect RAM of Combinaties die niet goed werken (maar ze weten niet welke) (bv. intel/gigabyte)

Ze hebben ook aangeraden is te proberen met HyperThreading uit. (ga dat nu is doen)

edit: ik vind hyperthreading niet in mijn bios :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 11:05 ]

Pagina: 1