Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WM6] 'Verzend als email', maar dan niet via outlook

Pagina: 1
Acties:

• Zuiderwijk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik zit met een klein Windows Mobile 6 Standard probleem. Ik maak redelijk veel gebruik van email via mijn telefoon. Ik heb dan ook zowel mijn prive- als mijn hotmailadres aangemaakt. Kortom, ik heb twee pop3 account aangemaakt. Ik maak echter geen gebruik van een Outlook account.

Wat is nou het probleem? Elke keer als ik een foto of document wil mailen, dan kies ik via het menu 'Zenden > als e-mail'. Windows start dan alleen elke keer Outlook op. Daar ik geen Outlook account heb aangemaakt gebeurt er natuurlijk niks als ik vervolgens op verzenden druk.

Normaal gesproken zou je verwachten dat je een mogelijkheid hebt om een 'Van:' veld aan te klikken waarna je vervolgens één van je accounts zou selecteren. Of dat je via het menu één van je account kan selecteren. Dit zit echter voor zover ik zie niet ingebakken in WM6/Outlook.

Is er iemand die een oplossing/registry hack kent voor dit probleem? Ik kan me voorstellen dat het mogelijk moet zijn om de instructie achter '...>als e-mail' ter veranderen.

Iets extremer is misschien een andere mailclient gaan gebruiken, maar dan moet die wel de een 'koppeling' maken zodat als ik een foto heb, en ik klik op het menu, dat hij hem dan via die client kan verzenden.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en dat er iemand een oplossing heeft.

• Zuiderwijk
Iemand?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als het goed is staat er bij WM6 de optie om een bericht via Windows Live te verzenden, heb je die account wel aangemaakt?

• Zuiderwijk
Ik heb inderdaad een Live account aangemaakt. Daar is gewoon mijn Hotmail aan gekoppeld. Ik heb echter gezocht en gezocht, maar ik kan nergens een optie vinden die daar op lijkt. Heb je enig idee waar die optie zich bevind?

Als Pocket Outlook mijn Outlook account zou verwisselen en mijn Live account zou gebruiken ben ik tevreden.

Klopt het trouwens dat je Pocket Outlook nergens kunt opstarten? Ik zie hem niet bij mijn applicaties staan, en als ik via de verkenner poutlook.exe probeer te starten gebeurt er niks.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:56
Bij WM 5 PPC kun je van account wisselen door een keer op de messaging toets (envelopje) te drukken of op het pijltje naast de accountnaam in Messages. Wellicht is er ook een dergelijke optie bij Standard?

Het niet kunnen opstarten is bij mijn WM5 PPC ook zo, poutlook.exe is meer de verzamelshell voor je agenda, berichten, taken etc. Als ik bijv tmail.exe opstart kom ik wel bij de email/sms accounts uit.

• Zuiderwijk
koksie schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:21:
Bij WM 5 PPC kun je van account wisselen door een keer op de messaging toets (envelopje) te drukken of op het pijltje naast de accountnaam in Messages. Wellicht is er ook een dergelijke optie bij Standard?

Het niet kunnen opstarten is bij mijn WM5 PPC ook zo, poutlook.exe is meer de verzamelshell voor je agenda, berichten, taken etc. Als ik bijv tmail.exe opstart kom ik wel bij de email/sms accounts uit.
Zo te zien gaat die methode bij WM6 niet werken. Gek eigenlijk, want volgens mij kan in Mobile 2003 gewoon het From: veld wijzigen. Waarom dat dan weer verdwenen is in de loop der tijd...

Nog wel even flink zitten zoeken met Google, maar het lijkt erop dat je Pocket Outlook niet via een ander emailaccount kan laten lopen. De enige hoop zou dan een soort Registry Tweak zijn waarbij de instructie achter "verzenden > als email" aangepast wordt en dat hij dan naar je Live account gaat.

• koksie
Ik begrijp geloof ik nog steeds je probleem niet echt. Waarom maak je in POutlook niet gewoon twee accounts aan met de gegevens van je twee emailaccounts? Dan kun je toch in POutlook kiezen welk account je ophaalt en van welke je verstuurt?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Das pas echt weird, ik kan gewoon de stylus op een afbeelding houden een paar seconden (krijg die rondjes die dan lopen, daarna menu) , Verzenden kiezen, krijg ik gewoon een schermpje met de keuzeopties:

SMS-berichten (grayed out)
Outlook E-mail
MMS
Windows Live
Nieuwe e-mailaccoutn aanmaken

• Zuiderwijk
koksie schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:57:
Ik begrijp geloof ik nog steeds je probleem niet echt. Waarom maak je in POutlook niet gewoon twee accounts aan met de gegevens van je twee emailaccounts? Dan kun je toch in POutlook kiezen welk account je ophaalt en van welke je verstuurt?
Misschien heel stom, maar ik heb geen flauw idee hoe ik 'in' Pocket Outlook een account moet aanmaken. Als ik kies voor mail dan start hij feitelijk tmail.exe op. Hie heb ik drie pop accounts aangemaakt.

Maar het gaat ook niet zozeer om het ophalen van mail, want dat gaat prima via het tmail.exe scherm. Het gaat mij puur om het feit dat als ik een foto heb, en die wil ik verzenden via email, hij dan in de Outlook mailaccount terechtkomt, terwijl ik die helemaal niet heb, gebruik, en aangemaakt heb.

Hij moet dus niet de foto als attachment in Outlook account plakken, maar in één van mijn drie pop accounts. Mooi zou zijn als ik dan kon kiezen via welke account ik hem dan zou verzenden, maar vooraf één definieren zou ook prima zijn.

Ik hoop dat het wat verduidelijkt is.

• Zuiderwijk
Dutch_Razor schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:18:
Das pas echt weird, ik kan gewoon de stylus op een afbeelding houden een paar seconden (krijg die rondjes die dan lopen, daarna menu) , Verzenden kiezen, krijg ik gewoon een schermpje met de keuzeopties:

SMS-berichten (grayed out)
Outlook E-mail
MMS
Windows Live
Nieuwe e-mailaccoutn aanmaken
Zo te zien gebruik jij een PDA of een touchscreen telefoon. Ik werk met een smartphone zonder touchscreen. Ik kan dus 'binnen' een foto wel een menu oproepen, en dan o.a. kiezen voor zenden, maar vervolgens heb ik drie keuzes:

via MMS
via email
via Bluetooth

Als ik dan via email kiezen dan gaat hij dus naar de Outlook account die niet eens aangemaakt is.

Ik vermoed dus dat er een verschil is in de drie (toch?) verschillende Windows Mobile 6 versies.

• koksie
Wellicht kun je op je desktop een Outlook account aanmaken, dat vervolgens syncen met je smartphone? Dan wordt dat account je default Outlook account en zou je daarmee dus moeten kunnen verzenden.

Op mijn Wm5 device kom ik als volgt bij de accounts. Ik open Tmail.exe, dan rechts onder menu-extra-opties of in hetzelfde menu "nieuw account". Daar kun je accounts aanmaken wat je dus gedaan hebt. Als ik op een file in file explorer tap-and-hold met de stylus ( Ik heb dus een PPC, geen smartphone!) dan kies ik verzenden. Ik krijg dan een scherm waarin ik kan kiezen voor MMS, Outlook e-mail of Hotmail.
Wat je volgens mij ook kunt doen is gewoon in tmail.exe de mailbox van het gewenste account openen, vervolgens een nieuwe mail aanmaken en het bestand erin plakken (via menu-invoegen-bestand).

Als ik bijv. via mijn hotmail account een bestand wil verzenden doe ik dat als volgt: Ik open mijn hotmail inbox, dan linksonder "nieuw", dan rechtsonder "menu", dan invoegen-bestand.

Ik weet niet hoe dit op een smartphone werkt, maar ik zou toch verwachten dat dit ongeveer hetzelfde gaat. Je zou je vraag eventueel op xda-developer.com kunnen stellen in de sectie die voor jouw smartphone en OS van toepassing is. Daar is zeker iemand die beter op de hoogte is van het Standard OS.

• Zuiderwijk
Het nadeel van een outlook account is dat hij alleen maar verzend als je aan het syncen bent. En die functionaliteit gebruik ik dus niet. Ik wil een mail direct versturen en niet pas wanneer ik weer thuis of op kantoor ben.

Jouw methode gebruik ik nu overigens ook. Ik open gewoon mijn hotmail account en doe daar een document/foto als attachment bij. Werkt natuurlijk ook prima. Het was meer een stukje gebruikersgemak. Stel ik maak een foto en die wil ik meteen verzenden, dan kan dat niet via de foto die ik op dat moment toch op mijn scherm heb, maar moet je een apart mail gaan opstellen. Niet onoverkomelijk, maar niet zo handig.

Het is trouwens wel apart dat je met een PPC (of is het WM5?) wel de keuze hebt om een account te selecteren, maar dat ik (WM6) dat niet heeft.

Ik zal ook eens even op het XDA forum gaan kijken. Bedankt!
Pagina: 1