Tweakers headline tracker voor KDE2

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025
Ik heb een headline tracker gemaakt voor KDE2. Het is een panel applet die de TurboTracker gebruikt om een menu met actuele headlines te laten zien. Als je een headline kiest, wordt deze geopend in je browser.Dit is de eerste release (versie 0.2) dus er kunnen nog wat foutjes in zitten. Bij mij thuis loopt hij in ieder geval snel en stabiel. Het is ook nog niet zo uitgebreid, maar al wel bruikbaar.De tracker is te vinden onder de volgende URL:www.stack.nl/~mth/kde/tracker/Op deze pagina staat ook een screenshot.Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

"This is the noise that keeps me awake."

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik heb em eventjes geinstalleerd... erg leuk gedaan moet ik zeggen :)

Wat handig zou zijn, is om in een soort prefsmenu je voorkeursbrowser neer te zetten ofzo.. maar goed, je zei het zelf al, eerste release ;)
Maar wel errug leuk gedaan!

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• mth
Dank je. :)

Om de browser te openen gebruik ik de KDE call KApplication::kApplication()->invokeBrowser(url).
Ik ging ervan uit dat je in KDE je default browser kan instellen, maar ik heb even zitten zoeken en ik kon zo'n instelling niet vinden (alleen voor default terminal emulator).

"browser selecteren" toegevoegd aan to-do lijstje...

Verwijderd

Bij het compilen klaagt ie over het ontbreken van kalphapainter.h. Enig idee waar die bij hoort? (ik draai Mandrake 7.2)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Volgens de Debian page zit die file in de development package van kde2, dan zou dat bij mandrake ook zo moeten zijn. Als dat niet zo is, dan zit het misschien in een andere package, of anders lopen er bij mandrake een hoop pannenkoeken rond :)

• mth
kalphapainter.h zit bij KDE. Het zou kunnen dat deze alleen bij de KDE 2.1 beta versies zit en niet bij KDE 2.0.X. Welke KDE versie gebruik je? En Jotti?

De alphapainter is alleen nodig om het wat fraaier te maken (alpha blending), niet echt noodzakelijk voor de functionaliteit. Als het blijkt dat KDE 2.0.X geen alphapainter heeft, dan maak ik vanavond even een versie zonder alpha blending.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hmmz... even een 2.01 stable package gedownload en daar zat ie niet in, in de 2.1beta2 wel (die ik dus ook draai)
* Jordi is voorbarig geweest :o
[edit: typos]

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Het ziet er leuk uit en ik ga het zeker proberen, maar ik zit met KDE 2.0.1 en daarmee werkt het niet omdat kalphapainter.h er inderdaad niet bij zit.

maar KDE 2.1 komt over enkele weeken uit en is al frozen, dus ga maar eens upgraden.

Verwijderd

Ik draai dus KDE2.00; had eerder wat problemen met 2.01/2.4/4.02 en heb toen voor een clean install gekozen. Standaard browser kun je instellen onder Control Center/FileBrowsing/File Associations/text/html, lijkt het.

• mth
De associatie bij mimetype text/html is volgens mij alleen voor het openen van HTML files in de file manager van Konqueror. Bij mij staat kwrite namelijk als default voor text/html...

• mth
update:
Ik heb een nieuwe versie (0.2.1) online gezet, die zou wel moeten compileren onder KDE 2.0.X. Dit lost dus het probleem met "kalphapainter.h" op.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit zijn nou leuke ideeen. Leuk gedaan :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Op zondag 11 februari 2001 16:34 schreef mth het volgende:
www.stack.nl/~mth
Handig !!!

[off-topic]
Kom je ooit in het Stack lokaal (vast wel...) ?
Doe de groeten aan Davidd :)
[/off-topic]

By each crime and every kindness, we birth our future

• mth
Freggel_United:
Ik kom wel eens fysiek bij Stack, maar niet vaak. Davidd ken ik wel, die doet ook mee aan programmeerwedstrijden.

Verwijderd

<ietsje later :) >
tof programma!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Heb je geen plannen om hem ook onder gnome te laten werken?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Zeer cool al bestond hij al ;) Die kon gewoon alle rss files parsen die je opgaf. Ik had toen dus slashdot, freshmeat en newsforge nieuws. Maar deze ziet er heel cool uit! Ik ga hem downen en installen.

Keep up the good work -> zulke dingen zijn gaaf!

[deze advertentieruimte is te koop]

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
Bij ./configure krijg ik een error bij "checking for libz..." wat is libz, want kennelijk ontbreekt het op mijn systeem... :? :?

Verwijderd

Gaaf ding, nooit geweten dat er ook zoiets was. Van mij had het op de frontpage moeten staan van tweakers.net

Dussuh, mocht je een versie update hebben --> submitten die hap :-)

Verwijderd

Hmm, ziet er errug kewl uit, maareh, hier wil 't niet erg.. KDE 2.0 @ SuSe 7.0:
checking for Qt... configure: error: Qt (>= Qt 2.2.1) (headers and libraries) not found. Please check your installation!
For more details about this problem, look at the end of config.log.
;(

Kheb toch echt qt-2.3.0 ... :)

• RG

RG

Lambda

$QTDIR ingesteld?

Verwijderd

Ja, ziet er erg leuk uit...ik heb alleen helaas ook het probleem met dat Qt terwijl ik ook 2.3.0 gebruik...(SuSE 7.1, KDE 2.1.1)

verder erg leuk hoor! keep up the good work...

• RG

RG

Lambda

Hij doet het goed bij mij! Zet Slackware 7.3 maar op de lijst van distributies waarop hij compileert ;)
btw, ik heb QT2.3 en KDE 2.1.1

Verwijderd

"Checking for libz ..." verder dan dat kom ik niet :'(

Mandrake 8.0 & KDE2.1

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 18:19 schreef Groot-Moefti het volgende:
$QTDIR ingesteld?
Hmm, hoe doe je dat in SuSE 7.0?

In redhat was het gewoon $QTDIR=blaat maar SuSE vindt dat niet leuk:

workstation:/home/niels/download/tracker-0.2.1 # $QTDIR=/usr/lib/qt-2.3.0
bash: /usr/lib/qt=/usr/lib/qt-2.3.0: No such file or directory

En het bestaat wel :)
Heb ook geprobeerd om in /usr/lib/qt de dir lib te renamen en te symlinken naar /usr/lib/qt-2.3.0/lib, maar dat wil ook niet ;(

• Platypussy
Op maandag 11 juni 2001 23:11 schreef Zpeedy het volgende:
"Checking for libz ..." verder dan dat kom ik niet :'(

Mandrake 8.0 & KDE2.1
Goh..Ik ben dus duidelijk niet de enige met dit probleem (gedeelde smart...)
Ik gebruik echter ook Mandrake 8, dus dat is kennelijk wel een deel van het probleem. :?

Verwijderd

Libz, is dat niet gewoon Zlib?

• Platypussy
Volgens configure.log wel (zit het net ff na te kijken...)
Wat is hier dan aan te doen?

Verwijderd

Zlib-devel is dus vereist ... thnz !

Verwijderd

Die QTDIR is op te lossen door export QTDIR=/pad/naar/qtdir in je huidige terminal in te tikken (Mits je bash gebruikt natuurlijk... :) )

ZLib kun je leechen van FreshMeat. Compilen, installen en verder gaan...

/me zit met smart te wachten totdat er een Epplet voor Enlightenment verschijnt :)

Keep up the good work (tm)

Verwijderd

Misschien overbodig, maar ik post het toch maar ff. Om het onder mandrake 8.0 te compileren moest ik deze dingen in ieder geval instaleren.

1) Zlib-devel
2) LibQT-devel (normaal qt-devel, alleen mandrake heeft dit bedacht)
3) KDELibs-devel

Als je dit in ieder geval hebt kom je een stuk verder met compileren !

BTW, cool B-) gedaan ! (nu nog ff de links in mozilla openen dan ben ik helemaal happy ;) )
edit:
domme typo |:(

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb m gecompileerd (in Mandrake 8.0), maar ik kan m niet toevoegen, want hij staat niet in het lijstje van andere 'Applets'. Wat nu te doen?

edit:
Woordje teveel :+

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 14:28 schreef banaan-X het volgende:
Ik heb m gecompileerd (in Mandrake 8.0), maar ik kan m niet toevoegen, want hij staat niet in het lijstje van andere 'Applets'. Wat nu te doen?
Ik heb 'm geconfigd met
./configure --prefix=/home/username/.kde in Mdk8. Hij stond d'r meteen.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 14:52 schreef slierp het volgende:

[..]

Ik heb 'm geconfigd met
./configure --prefix=/home/username/.kde in Mdk8. Hij stond d'r meteen.
En nu werkt ie bij mij ook :D . Handig!

Verwijderd

FF Zwaar offtopic :) Zat ff te kijken wat mth nog meer op zijn site had staan na het downloaden en kwam bij het MSX stuk, Supervet!! Ik heb er namelijk ook nog een staan :) Zal eens gaan kijken wat ik er nog mee kan doen.

Linux op een MSX :? Zal wel niet :)

• RG

RG

Lambda

Op dinsdag 12 juni 2001 16:46 schreef Tylo het volgende:
FF Zwaar offtopic :) Zat ff te kijken wat mth nog meer op zijn site had staan na het downloaden en kwam bij het MSX stuk, Supervet!! Ik heb er namelijk ook nog een staan :) Zal eens gaan kijken wat ik er nog mee kan doen.

Linux op een MSX :? Zal wel niet :)
Why not? Ja ik heb zo'n ding niet (ik was nog niet eens geboren volgens mij toendertijd :P ). Maar er zal toch wel een Motorola 68k proc ofzo inzitten? Of is het een ouwe Z80? Die motorola's werken wel maar die Z80's geloof ik niet (jammer anders kon ik Linux op mijn rekenmachine zetten).

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 09:20 schreef r3b00t het volgende:
Die QTDIR is op te lossen door export QTDIR=/pad/naar/qtdir in je huidige terminal in te tikken (Mits je bash gebruikt natuurlijk... :) )
Het mag allemaal niet helpen ;(

Verwijderd

Heb je de qt-devel al geinstalleerd ? Zoja, dan kun je nog altijd voor het compileren meegeven waar je qt staat met "./configuration --with-qt-dir=/dirwaarjeqtstaat".

Succes !

edit:
ik denk dat ik een bugje zie, ik krijg namelijk de headlines van 18 maart nu te zien :?

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 12:09 schreef Zpeedy het volgende:
Heb je de qt-devel al geinstalleerd ? Zoja, dan kun je nog altijd voor het compileren meegeven waar je qt staat met "./configuration --with-qt-dir=/dirwaarjeqtstaat".

Succes !
--with-qt-dir heb ik geprobeerd, werkte ook niet.. in /usr/lib/qt-2.3.0 staat alleen een directory 'lib'.. Waar kan ik qt-devel downen? Heb op de SuSE FTP keken, op die van trolltech en die van KDE, niet kunnen vinden.. of kijk ik nu weer scheel? :)

Verwijderd

http://www.rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=qt-devel

Wel even opletten dat het versienummer overeenkomt met de qt die je op je pc hebt staan.

Verwijderd

Hmz.....Qt pakt ie nu
./configure --with-qt-libraries=/usr/lib/qt-2.3.0/lib/

dacht eerst dat --with-qt-libraries=/usr/lib/qt-2.3.0 wel genoeg was

Maar nu met "make" geeft ie deze fouten:
iconcache.cpp: In method `class QIconSet * IconCache::get(QString)':
iconcache.cpp:21: `KIcon' undeclared (first use this function)
iconcache.cpp:21: (Each undeclared identifier is reported only once
iconcache.cpp:21: for each function it appears in.)
iconcache.cpp:21: parse error before `::'
make[3]: *** [iconcache.lo] Error 1
make[3]: Leaving directory `/home/tux/tracker-0.2.1/tracker'
make[2]: *** [all-recursive] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/tux/tracker-0.2.1/tracker'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/tux/tracker-0.2.1'
make: *** [all-recursive-am] Error 2

dus doet ie et nog ni....

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd met --prefix=/home/username/.kde ?

Anders zou ik het ook niet weten.

• baggah
  • Laatst online: 06-08 22:47
Ziet er leuk uit alleen om hem aan de praat te krijgen moest ik het volgende doen. >configure script aanpassen -> -lqt in -lqt2 veranderen en dan voor het ./configure en het compileren het volgende doen
export MOC=/usr/X11R6/bin/moc2. Dit is voor FreeBSD-4.3-STABLE

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 13:44 schreef Zpeedy het volgende:
Heb je het al geprobeerd met --prefix=/home/username/.kde ?

Anders zou ik het ook niet weten.
Yah, heb ik ook geprobeerd...same story.. :(

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:40
Geweldig idee! :)

Ik zal m zo eens gaan proberen :)

offtopic:
ook al zo'n mooie AA desktop :P

• mth
Hoi allemaal. Dank aan slierp die me mailde om te vertellen dat dit thread weer actief geworden is. Ik zal proberen zo veel mogelijk vragen te beantwoorden.
Heb je geen plannen om hem ook onder gnome te laten werken?
Ik zelf niet, maar als iemand anders het wil proberen zou ik dat wel mooi vinden. Ik ben bang dat er niet zo heel veel code hergebruikt kan worden, want ik gebruik bijvoorbeeld Qt voor XML parsing. Maar er kunnen ideeen overgenomen worden en het design is ook wel herbruikbaar. Zoveel code is het toch niet.
wat is libz, want kennelijk ontbreekt het op mijn systeem...
libz is inderdaad zlib, zoals nielsonline opmerkte. KDE gebruikt dat, ik doe er zelf niets mee in de tracker. Development package installeren zou voldoende moeten zijn.

Alle build scripts komen van KDevelop af, ik heb ooit geprobeerd de automake input handmatig te maken, maar dat leverde voornamelijk frustratie op. Toen KDevelop stabiel begon te worden heb ik dat gepakt.
nu nog ff de links in mozilla openen dan ben ik helemaal happy
Die feature was al door meer mensen gevraagd, dus ik was eraan begonnen. Het werkt al redelijk, maar het moet nog iets netter gemaakt worden voor het releasebaar is. Ik heb momenteel weinig tijd (pas begonnen met full-time werken), dus hulp is welkom.
Ziet er leuk uit alleen om hem aan de praat te krijgen moest ik het volgende doen.
Ik geloof dat de KDE build scripts nog niet helemaal goed werken onder FreeBSD. Er wordt aan gewerkt, tot het gefixed is zal ik je wijzigingen maar opnemen op de tracker page, dat mag wel toch?
iconcache.cpp:21: `KIcon' undeclared (first use this function)
Probeer eens "#include <kicontheme.h>" toe te voegen bovenaan "iconcache.cpp". Het zou kunnen zijn dat ik een include vergeten ben en dat toevallig goed ging bij de KDE versie die ik gebruikte om te testen.
ook al zo'n mooie AA desktop
Ja, al sinds december... Is het trouwens mijn verbeelding of zien de fonts er nog iets beter uit met de FreeType die met XFree86 4.1.0 meegeleverd wordt?
ik denk dat ik een bugje zie, ik krijg namelijk de headlines van 18 maart nu te zien
Dat is een bug van tweakers.net. Soms hebben niet alle webservers een up-to-date turbotracker file. Aangezien www.tweakers.net met round-robin DNS aan verschillende machines toegewezen wordt, krijg je soms headlines die wel up-to-date zijn en soms niet.
Oplossing: de file "turbotracker.dsp" opvragen van de afzonderlijke webservers, uitzoeken welke niet up-to-date is en een van de beheerders op de hoogte brengen.
Linux op een MSX?
Linux niet, maar wel Unix!
Zie http://uzix.msx.org/.
UZIX is nog in ontwikkeling, maar het heeft al TCP/IP... :9 Daar heb je wel een RS232 interface voor nodig.

Ik heb wel eens een ge-emuleerde MSX gehad waarin ik UZIX draaide en de RS232 emuleerde door de emulator via named pipes aan pppd te hangen. Het werkte nog ook! (na een ochtend prutsen)

MSX heeft trouwens een Z80 (op 3.56MHz). Erg leuk om zelf te programmeren, je kunt bijna alle hardware direct aansturen. En er zijn erg veel leuke spelletjes voor gemaakt (Metal Gear, SD Snatcher).
OK, ik hoop dat ik nu alles gehad heb. Mocht ik iets over het hoofd gezien hebben, post maar opnieuw of mail me.

Het is erg leuk om deze reacties te lezen, ik had geen idee dat zoveel mensen de tracker gebruiken.

Verwijderd

Ik krijg deze melding na ik de opdracht "make" heb gegeven aan het eind:
checking for KDE... configure: error:
in the prefix, you've chosen, are no KDE headers installed. This will fail. So, check this please and use another prefix
Wat moet ik hiermee, wat gaat er fout en hoe los ik dit op :+

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

configure vindt geen KDE headers. heb je die geinstalleerd?

Verwijderd

Als iemand mij kan vertellen wat KDE headers zijn :? Ik werk ook nog maar een paar dagen onder Linux.

Heb nog maar net Licq aan de praat. Voor de rest is het nog wennen.

Verwijderd

AMADEUZ:

Instaleer eens KDELibs-devel, dat zal een hoop schelen denk ik. Die rpm staat meestal wel op je distro cd en zoniet, dan kun je hem op rpmfind.net dl.

Verwijderd

Ik zal het proberen. Dank je...

Verwijderd

ziet er tof uit man...

• Twilight
  • Laatst online: 09-03 21:34
Op maandag 11 juni 2001 22:26 schreef Groot-Moefti het volgende:
Hij doet het goed bij mij! Zet Slackware 7.3 maar op de lijst van distributies waarop hij compileert ;)
btw, ik heb QT2.3 en KDE 2.1.1
Zet er ook maar bij dat Slackware 7.3 (nog -> check changelog op slackware.com) niet bestaat |:(

www.nanon.nl

• RG

RG

Lambda

Op zaterdag 16 juni 2001 16:08 schreef Twilight het volgende:

Zet er ook maar bij dat Slackware 7.3 (nog -> check changelog op slackware.com) niet bestaat |:(
Dan volg jij het denk ik niet helemaal goed. De volgende release van Slackware gaat 7.3 worden. In de setup staat het al aangegeven en ook in /etc/slackware-version
Het geheel is al frozen dus binnenkort zal Slackware 7.3 uitkomen. Al gaan er sinds kort ook weer geruchten op dat het Slackware 8.0 zal worden... Maar dat is dus niet van Patrick zelf afkomstig...

• Twilight
  • Laatst online: 09-03 21:34
Op zaterdag 16 juni 2001 16:35 schreef Groot-Moefti het volgende:

[..]
Het geheel is al frozen dus binnenkort zal Slackware 7.3 uitkomen.
Dus bestaat het al? Niet dus.
Je zegt het zelf al.

www.nanon.nl

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Sorry dat ik dit topic een eind omhoog schop, maar ik heb een probleempje wat ik in dit draadje nog niet ben tegen gekomen.

Als ik ./configure doe krijg ik de melding dat de X includes niet gevonden kunnen worden. Ik weet niet waar die staan in Mandrake 8.0 en ik kon ze niet vinden na wat zoeken.

Weet iemand waar ze staan?

Btw, ik gebruik MandrakeFreq 8.0 van 19-06-01 (met kernel 2.4.6, X 4.1.0 en KDE 2.2 alpha 2)

edit:
includes, niet libraries...

[edit2]
Opgelost, moest ff XFree86-devel rpm installeren...
[/edit2]

Verwijderd

Ik heb even een achterlijke hack gemaakt voor het opstarten van tracker urls in Mozilla. Vervang het KApplication zinnetje in de file urlopener.cpp in de tracker dir voor:

KShellProcess
yada;
yada << "/usr/bin/mozilla" << url;
yada.start(KProcess::DontCare,KProcess::NoCommunication);

Het geeft gewoon een shell commando, zoals je ziet.

Gebruik op eigen risico uiteraard :)

Update: bug gevonden: start Mozilla, CTRL+N, sluit 1e window en klik een link in tracker. Dan start ie een window zonder navigation/status toolbar. Als iemand hier een oplossing voor weet...

Update2: Ik heb de oplossing :) Installeer MSS (kingant.net/?p=mss) en verwijs daarnaar ipv naar Mozilla. Dus 'yada << "pad/naar/MSS" << url;'

Verwijderd

wie gaat deze naar gtk/gnome porten? >:)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Leuk gedaan!

Is er een specifieke manier of zo om die headlines van Tweakers.net af te halen? (zoals meer nieuws-sites hebben zodat je die headlines op een andere site als tracker kunt plaatsen)

Verwijderd

'De' tweakers tracker werkt met een scriptje (http://www.tweakers.net/ext/inc/remote10.js).

Verder weet ik het ook niet.

• markvt
  • Laatst online: 19-08 16:33

markvt

Peppi Cola

Op dinsdag 12 juni 2001 23:00 schreef Groot-Moefti het volgende:

[..]

Why not? Ja ik heb zo'n ding niet (ik was nog niet eens geboren volgens mij toendertijd :P ). Maar er zal toch wel een Motorola 68k proc ofzo inzitten? Of is het een ouwe Z80? Die motorola's werken wel maar die Z80's geloof ik niet (jammer anders kon ik Linux op mijn rekenmachine zetten).
MSX == Z80 proc.
ik heb er een staan van philips 32k en 80k jeeha, dat waren nog eens getallen (die had ik btw voor mijn eerste 486)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Pagina: 1