Hoi allemaal. Dank aan slierp die me mailde om te vertellen dat dit thread weer actief geworden is. Ik zal proberen zo veel mogelijk vragen te beantwoorden.
Heb je geen plannen om hem ook onder gnome te laten werken?
Ik zelf niet, maar als iemand anders het wil proberen zou ik dat wel mooi vinden. Ik ben bang dat er niet zo heel veel code hergebruikt kan worden, want ik gebruik bijvoorbeeld Qt voor XML parsing. Maar er kunnen ideeen overgenomen worden en het design is ook wel herbruikbaar. Zoveel code is het toch niet.
wat is libz, want kennelijk ontbreekt het op mijn systeem...
libz is inderdaad zlib, zoals nielsonline opmerkte. KDE gebruikt dat, ik doe er zelf niets mee in de tracker. Development package installeren zou voldoende moeten zijn.
Alle build scripts komen van KDevelop af, ik heb ooit geprobeerd de automake input handmatig te maken, maar dat leverde voornamelijk frustratie op. Toen KDevelop stabiel begon te worden heb ik dat gepakt.
nu nog ff de links in mozilla openen dan ben ik helemaal happy
Die feature was al door meer mensen gevraagd, dus ik was eraan begonnen. Het werkt al redelijk, maar het moet nog iets netter gemaakt worden voor het releasebaar is. Ik heb momenteel weinig tijd (pas begonnen met full-time werken), dus hulp is welkom.
Ziet er leuk uit alleen om hem aan de praat te krijgen moest ik het volgende doen.
Ik geloof dat de KDE build scripts nog niet helemaal goed werken onder FreeBSD. Er wordt aan gewerkt, tot het gefixed is zal ik je wijzigingen maar opnemen op de tracker page, dat mag wel toch?
iconcache.cpp:21: `KIcon' undeclared (first use this function)
Probeer eens "#include <kicontheme.h>" toe te voegen bovenaan "iconcache.cpp". Het zou kunnen zijn dat ik een include vergeten ben en dat toevallig goed ging bij de KDE versie die ik gebruikte om te testen.
ook al zo'n mooie AA desktop
Ja, al sinds december... Is het trouwens mijn verbeelding of zien de fonts er nog iets beter uit met de FreeType die met XFree86 4.1.0 meegeleverd wordt?
ik denk dat ik een bugje zie, ik krijg namelijk de headlines van 18 maart nu te zien
Dat is een bug van tweakers.net. Soms hebben niet alle webservers een up-to-date turbotracker file. Aangezien
www.tweakers.net met round-robin DNS aan verschillende machines toegewezen wordt, krijg je soms headlines die wel up-to-date zijn en soms niet.
Oplossing: de file "turbotracker.dsp" opvragen van de afzonderlijke webservers, uitzoeken welke niet up-to-date is en een van de beheerders op de hoogte brengen.
Linux op een MSX?
Linux niet, maar wel Unix!
Zie
http://uzix.msx.org/.
UZIX is nog in ontwikkeling, maar het heeft al TCP/IP...

Daar heb je wel een RS232 interface voor nodig.
Ik heb wel eens een ge-emuleerde MSX gehad waarin ik UZIX draaide en de RS232 emuleerde door de emulator via named pipes aan pppd te hangen. Het werkte nog ook! (na een ochtend prutsen)
MSX heeft trouwens een Z80 (op 3.56MHz). Erg leuk om zelf te programmeren, je kunt bijna alle hardware direct aansturen. En er zijn erg veel leuke spelletjes voor gemaakt (Metal Gear, SD Snatcher).
OK, ik hoop dat ik nu alles gehad heb. Mocht ik iets over het hoofd gezien hebben, post maar opnieuw of mail me.
Het is erg leuk om deze reacties te lezen, ik had geen idee dat zoveel mensen de tracker gebruiken.