Toon posts:

Fujitsu-Siemens ScaleoView H22-1W

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een grotere TFT voor m'n PC (huidig = 17" BenQ). Reden gebruik: All Round - normale toepassingen (surfen, photoshop, video bewerking, office) alsook nu & dan een wat gamen maar ook veelal om films te bekijken.

Daarbij ben ik op volgende review gestoten en die Fujitsu-Siemens ScaleoView H22-1W zag er mij toch aantrekkelijk uit ... vooral qua prijs/kwaliteit
http://www.diskidee.nl/20...eds-meer-betaalbaar/7697/

Maar ik had graag geweten:
  • Heeft iemand ervaring met dit scherm?
  • Is dit 22" scherm niet TE groot om gewone PC toepassingen (te surfen, ...) te doen? --> bestaan er geen betere schermen (< 22")
  • Wat is er "goed" / "minder goed" / "slecht" aan? --> want voor een FULL HD scherm met dergelijke (aansluit)mogelijkheden vind ik het toch wel een scherpe prijs, niet? :?
  • Zou dit scherm ook goed zijn om TV te bekijken via TV tuner kaart in mn PC? Of daarvoor toch beter een scherm kopen met ingebouwde tv-tuner?
  • --> misschien ander topic O-) , maar is de "Haupage - WinTV-HVR-1100 PCI TV" een goeie tv kaart? of weet er iemand een betere? budget = +/- 70 EUR
Alvast bedankt!
Tom

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Met een 22' kan je prima al je huidige PC werk doen. Er zijn zat mensen die dit doen, gaat heerlijk :)

Er is niks mis mee met dit scherm. Het heeft (net als de meeste 22" schermen) een TN paneel, wat snel is, maar wat mindere kijkhoeken en kleuren.

Je kan met dat scherm prima TV kijken met een tv-kaart. Je PC (en vooral met een goede decoder) kan prima beelden upscalen naar een hogere resolutie.

Overigens zou ik ook eens kijken naar de Samsung 226BW serie. Een alom geprezen en zeer goed scherm. (Heb d'r zelf ook eentje :P )

Laat je niet misleiden door het feit dat hij FullHD kan weergeven. Het scherm is gewoon 1680 x 1050 en dat is geen fullHD. Enige wat het scherm (blijkbaar) zelf doet is een 1080p input verschalen. Als je FullHD wilt moet je een 24" aanschaffen.

[ Voor 18% gewijzigd door Mojo op 12-09-2007 13:24 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met dit scherm?

Weet iemand welk color calibration programma ik kan gebruiken om kleuren 'haarfijn' in te stellen en hoe ik best tewerk ga?

tnx
T.