[Vista]RDP: Fout in licentieprotocol

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:08
Wij maken gebruik van TSweb om mensen de mogelijkheid te bieden van thuis uit te werken.

Nu er steeds meer mensen Vista krijgen, loop ik tegen een probleem aan bij Windows Vista Home;

Mensen krijgen de melding bij het verbinden (als de cab is geinstalleerd en er op 'verbidning maken' wordt geklikt) de melding dat er een fout zit in het licentieprotocol.

De Microsoft KB leerde mij dat er Administrator rechten nodig zijn om enkele gegevens in het register weg te schrijven.

Wanneer ik mstsc uitvoer als Administrator werkt alles feilloos, maar ook daarna werkt het via TSWeb niet (weer die foutmelding).

Echter kan ik nergens een concrete oplossing vinden, op het systeem alle gebruikers lees en schrijfrechten geven tot die sleutels werkt niet, terwijl dit de oorzaak van het probleem lijkt.

Is er iemand die hier iets meer van weet?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zijn die terminal servers helemaal uptodate qua windows updates?
Heb je dit probleem ook als je met de "gewone" rdp client verbindt? Ja dus

Error message when you try to connect to a remote computer by using Remote Desktop on a Windows XP Professional Edition-based computer: "The remote computer disconnected the session" had je ook al gezien? Ondanks dat het artikel impliceert dat enkel XP hier last van heeft is dit mogelijk voor jou ook een oplossing omdat die registersleutels niet echt veranderd zijn..

[ Voor 48% gewijzigd door sanfranjake op 12-09-2007 13:48 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

LiquidSmoke schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:38:
Wij maken gebruik van TSweb om mensen de mogelijkheid te bieden van thuis uit te werken.

Nu er steeds meer mensen Vista krijgen, loop ik tegen een probleem aan bij Windows Vista Home

Mensen krijgen de melding bij het verbinden (als de cab is geinstalleerd en er op 'verbidning maken' wordt geklikt) de melding dat er een fout zit in het licentieprotocol.
Home Editions kunnen geen Terminal Services Licenses afnemen bij de License Server.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:08
Het vreemde is dat het bij Home wel werkt als je mstsc uitvoert als administrator.

@sanfranjake; die sleutel verwijderen werkt dus niet omdat een gebruiker geen rechten heeft om ze opnieuw aan te maken (tenzij mstsc als admin uitgevoerd wordt).

Vervelende hier is dat het om privé computers gaat en wij hier geen licentie hebben voor home om het uit te testen.

UAC speelt ook mee als boosdoener heb ik het vermoeden, maar de gemiddelde gebruiker heeft geen idee wat eht is of hoe het uit te zetten. Ik kan ze wel instructies geven, maar loopt er iets in de soep (wat dan ook) dan is het onze schuld en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten :)

Onder Business/Ultimate versie is het enigste probleem eigenlijk de global rss en de global autotuning die uitmoet. Verder werkt het prima.