Ik heb een Word document dat blokjes tekst bevat met daarin requirements voor een te ontwikkelen softwarepakket. Elk blokje tekst is één requirement, en bevat een uniek nummer, een prioriteit, een categorie en een omschrijving.
Wat ik nu graag zou willen, is achterin het document verschillende samenvattingen kunnen genereren, bijvoorbeeld eentje met alle requirements gesorteerd op prioriteit, eentje met alle requirements gesorteerd op categorie en eentje met alle requirements gesorteerd op nummer.
De manier waarop ik het nu heb opgelost is met behulp van stijlen. Als ik mijn document voorzie van een style per categorie, dan kan ik dus door de regel tekst waarin de requirement staat omschreven voorzie van die style, automatisch TOC's genereren die alleen bestaan uit die style.
Helaas kan ik niet ook stijlen toevoegen per prioriteit, want ik kan niet tegelijk een stuk tekst twee stijlen geven (namelijk een categorie EN een prioriteit).
Heeft iemand een idee of ik dat wel zou kunnen met captions? Of is de enige manier de requirements op te slaan in excel/access en dan aan de slag met bijvoorbeeld mailmerge?
Een voorbeeld:
Requirement 1 De software moet engelstalig zijn (must have) (interface)
Requirement 2 De software moet volledig via toetsenbord bestuurbaar zijn (should have) (interface)
Requirement 3 De software moet draaien op Windows (must have) (platform)
Requirement 4 De software moet draaien op OSX (could have) (platform)
Requirement 5 De software moet draaien op Linux (won't have) (platform)
En dan zou ik dus lijstjes willen kunnen genereren van
- Alle requirements op prioriteit
- Alle requirements op categorie
- Alle requirements op nummer
Wat ik nu graag zou willen, is achterin het document verschillende samenvattingen kunnen genereren, bijvoorbeeld eentje met alle requirements gesorteerd op prioriteit, eentje met alle requirements gesorteerd op categorie en eentje met alle requirements gesorteerd op nummer.
De manier waarop ik het nu heb opgelost is met behulp van stijlen. Als ik mijn document voorzie van een style per categorie, dan kan ik dus door de regel tekst waarin de requirement staat omschreven voorzie van die style, automatisch TOC's genereren die alleen bestaan uit die style.
Helaas kan ik niet ook stijlen toevoegen per prioriteit, want ik kan niet tegelijk een stuk tekst twee stijlen geven (namelijk een categorie EN een prioriteit).
Heeft iemand een idee of ik dat wel zou kunnen met captions? Of is de enige manier de requirements op te slaan in excel/access en dan aan de slag met bijvoorbeeld mailmerge?
Een voorbeeld:
Requirement 1 De software moet engelstalig zijn (must have) (interface)
Requirement 2 De software moet volledig via toetsenbord bestuurbaar zijn (should have) (interface)
Requirement 3 De software moet draaien op Windows (must have) (platform)
Requirement 4 De software moet draaien op OSX (could have) (platform)
Requirement 5 De software moet draaien op Linux (won't have) (platform)
En dan zou ik dus lijstjes willen kunnen genereren van
- Alle requirements op prioriteit
- Alle requirements op categorie
- Alle requirements op nummer
[ Voor 20% gewijzigd door SeatRider op 12-09-2007 12:13 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt