Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 20:54
Net als de meesten kan ik de kosten die ik voor de zaak maak declareren.
Zo ook de parkeerkosten e.d.
Ook snap ik het best dat je werkgever niet te veel kosten wil maken en dus pak je niet de duurste parkeerplaats.

Maar wat als je werkgever vraagt of je niet je auto (vd zaak) in een woonwijk kunt parkeren omdat dat gratis is en vervolgens met de bus naar je werk moet gaan. Hoe zouden jullie daar op reageren?

Het probleem is dus ook dat ik de woonwijk hier niet ken en dus aan mijn collega's op dit project moet vragen waar ik dat dan het beste kan doen maar weten zij wel waar de bushaltes staan?

Nadeel is ook dat mijn reistijd langer wordt en ook afhankelijk van ander vervoer wordt (straks kan ik 20 minuten gaan wachten op een bus, en dat is niet echt zo fantastisch (reisuren worden niet vergoed).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nou, op basis van sites als 9292ov.nl kan je zelf wel uitzoeken waar je je auto kwijt kan om dichtbij een goede busverbinding te komen.

Zelf zou ik mijn werkgever dan wel vragen om extra reistijd te vergoeden; je hebt niet voor niets een auto (van de zaak, neem ik aan) om je werk-kilometers te kunnen afleggen.

*edit*
Eigenlijk is het hele verhaal onzin want je werkgever rekent een uurtarief aan een klant; daar zitten in principe alle kosten in ingebakken inclusief winst voor je werkgever. Dus je zou ook kunnen redeneren dat het een probleem is van je werkgever om bij een klant aan te geven dat parkeren erg duur is in de buurt en dat het uurtarief dus iets omhoog moet.

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 12-09-2007 12:00 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 16:08

beany

Meeheheheheh

Beetje vreemd, maar er is ook nog de optie om de parkeerkosten zelf te betalen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• joenevd
beany schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:58:
Beetje vreemd, maar er is ook nog de optie om de parkeerkosten zelf te betalen.
dat zou me 100 euro per maand gaan kosten, dat vind ik te veel..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

joenevd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:02:
[...]

dat zou me 100 euro per maand gaan kosten, dat vind ik te veel..
?

Ik heb een aantal jaar geleden 700 gulden per maand gedeclareerd aan parkeerkosten. Voordeel was dat na enige tijd het balletje begon te rollen dus mocht ik een maand vooruit declareren (oftewel; ik sneed niet meer 700 gulden per maand in mijn bankrekening).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• joenevd
MAX3400 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:03:
[...]
?
Ik heb een aantal jaar geleden 700 gulden per maand gedeclareerd aan parkeerkosten. Voordeel was dat na enige tijd het balletje begon te rollen dus mocht ik een maand vooruit declareren (oftewel; ik sneed niet meer 700 gulden per maand in mijn bankrekening).
Mja het geld van te voren betalen (en later terugkrijgen) is ook geen probleem.
Ik vraag me meer af hoe anderen zouden handelen of wat ze er van vinden als ze je vragen ergens in een woonwijk te parkeren en de bus te pakken naar een halte in de buurt.

• joenevd
Ik zit nu een beetje rond te kijken naar de busmogelijkheden, dichtstbijzijnde halte is het station (5 minuten lopen) en het komt sowieso ten nadele van mij. kwartiertje reistijd meer maakt me niet uit, maar om ergens in een woonwijk te rijden kost me 5 min extra, 5 min tijd om naar de halte te lopen en van te voren klaar te staan bij de halte (ik weet uit mijn studententijd dat bussen ook erg graag eerder vertrekken). Dan vervolgens 10 min om naar het station te komen. en daarna 5 minuten lopen naar hier. Dat is alleen al 25 minuten (= 50 min heen + terug).

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:55
en wat kost de bus in een maand tijd? Hoeveel verschil zit dan tussen de parkeerkosten van de auto en de busreizen?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• joenevd
Een 45 strippenkaart kost 20,10 euro.
per rit kost het minimaal 2 strippen, en ik moet dan 2 keer per dag met de bus.
Dat betekend 45 / 4 = 11,25 dagen dat je met de bus kan.
Ik werk hier 4 dagen in de week dus dat zijn 16 dagen die ik per maand ongeveer moet werken.
Dus dit betekend dat je 20,10 euro * 1.5 = 30.15 euro kwijt bent aan de bus per maand.

Om dan ook precies te zijn met de parkeerkosten. Goedkoopste parkeerplaats hier in de buurt kost 0,70 euro per uur. Ik zit 8,5 uur op kantoor + ong. 5 minuten lopen = 0.7 * 8.6 = 6,02 euro per dag

6,02 * 4 * 4 = 96,32 euro per maand

Dit maakt een verschil van 96,32 - 30.15 = 66.17 euro per maand.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

je mag je werkgever, indien het voor jou onmogelijk is zonder vergoeding naar werk te komen, eisen een vergoeding te geven.

ik zit in een zelfde soort situatie, benzinekosten krijg ik vergoed, parkeerkosten niet. Bedrijf zit midden in de stad --> 13,50 per dag aan parkeerkosten, werk 5 dagen in de week.

13,50*5*4 = 270 euro per maand (officieel meer, aangezien ik 22,65 dagen per maand werk, dus 306 euro per maand aan parkeren).

met de bus ben ik 8 strippen per dag kwijt, 20,10 voor een 45 strippen strippenkaart....

5,625 dagen dat ik met de buskaart kan rijden, dat zijn in 4 weken tijd 3,56 buskaarten

3.56 x 20.10 = 71,55

abo kost me 110 euro, maar wil die niet omdat ik die niet gebruik in het weekend.

ik heb trouwens geen auto van de zaak, maar eigen vervoer.

Heb toen maar verteld aan mijn baas dat ik de buskaarten vergoed wil krijgen en dat hij de 120 euro aan benzinekosten mag houden.

Wabbawabbawabbawabba

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wauw, voor die 66 euro loopt je baas dus moeilijk te doen, en dat kost je dus zeker een half uur extra per dag en misschien wel meer.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• joenevd
dat kost me sowieso een uur extra en met het geluk van die fantastische vertrektijden waarschijnlijk 1,5 uur extra ;)

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Sorry dat ik het zeg.. maar waarom zou jou baas hier wakker van liggen? Hij moet je reiskosten vergoeding geven en als hij wilt kun je een parkeerkaart krijgen. Het is volledig jou keuze hoe jij bij je werk komt, van hem betreft (indien je niet naar clienten moet) kom je te voet naar het werk.
Ik vind het nogal frapant dat men van de jovialiteit van de baas zijn kant uit gaat, dat jij een uur per dag extra kwijt bent vanwege je reis gedrag is je eigen keus.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:35

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

n4m3l355 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:33:
Ik vind het nogal frapant dat men van de jovialiteit van de baas zijn kant uit gaat, dat jij een uur per dag extra kwijt bent vanwege je reis gedrag is je eigen keus.
Hij heeft een auto van de zaak, als je zo'n ding krijgt kun je verwachten dat je daar iig mee naar je werk gaat toch??

Ik heb het idee dat TS is uitgeleend en op een project werkt, dus niet bij zijn baas zelf. Dan lijkt mij het eigenlijk niet meer dan logisch dat je baas gewoon de parkeer kosten betaald. Dat is namelijk 60€/maand terwijl het anders JOU 16 dagenx1uur is 16 uur moet kosten. Is dus ong 4€ per uur reizen. Op jouw werkuren is dat dus €0,50 per uur. Als dat niet in je tarief zit, dan doet je baas m.i. verkeerd en moet hij nog maar eens rekenen.
Mijn vrije tijd zou me wel meer waard zijn dan €4 voor mijn baas.

[ Voor 28% gewijzigd door Lolhozer op 12-09-2007 15:43 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Kan je werkgever die kosten niet gewoon aan de klant in rekening brengen? Dat lijkt me niet meer dan normaal eerlijk gezegd.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

En wat is de volgende stap, dat je baas je vraagt om niet meer met de auto (vd zaak) te gaan omdat dat benzine kost en dat je maar met de trein moet gaan? Kan je net zo goed die auto van de zaak inleveren, want die kost ook geld.
Loopt dat bedrijf van je wel goed? Zo te horen zijn ze op zoek naar penny wise pound foolish besparingen.

• joenevd
Nah.. slechtlopend is het niet. Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat ik 4 dagen per week werk en de 5e dag dus betaald thuis "studeer".

Het lijkt me inderdaad onlogisch dat zoiets niet van te voren al in het bedrag verwerkt zit dat gefactureerd wordt aan de klant.

Zoals Lolhozer het verteld klinkt het inderdaad best wel slecht dat er zo gekeken wordt op 50 cent per uur. Het is niet zo dat er onderhandeld is door margevermindering want op mijn intake zeiden ze al dat ik aangenomen was op het project.

• n4m3l355
Lolhozer schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:42:
[...]

Hij heeft een auto van de zaak, als je zo'n ding krijgt kun je verwachten dat je daar iig mee naar je werk gaat toch??

Ik heb het idee dat TS is uitgeleend en op een project werkt, dus niet bij zijn baas zelf. Dan lijkt mij het eigenlijk niet meer dan logisch dat je baas gewoon de parkeer kosten betaald. Dat is namelijk 60€/maand terwijl het anders JOU 16 dagenx1uur is 16 uur moet kosten. Is dus ong 4€ per uur reizen. Op jouw werkuren is dat dus €0,50 per uur. Als dat niet in je tarief zit, dan doet je baas m.i. verkeerd en moet hij nog maar eens rekenen.
Mijn vrije tijd zou me wel meer waard zijn dan €4 voor mijn baas.
Je kunt het wat verder trekken, stel je woont in Maastricht en je hebt een baan in Utrecht gekregen maar je blijft in Maastricht wonen, ga je die uren dan ook declareren? Je baas is je absoluut niets verplicht om jou extra uren te vergoeden aan je, het is volledig jou keus hoe je op je werk komt. Net zo min is je baas je verplicht een parkeerkaart te betalen. Enkel is ie je verplicht een reisvergoeding te geven of je kilometers te vergoeden.

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
n4m3l355 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:03:
[...]
Je kunt het wat verder trekken, stel je woont in Maastricht en je hebt een baan in Utrecht gekregen maar je blijft in Maastricht wonen, ga je die uren dan ook declareren? Je baas is je absoluut niets verplicht om jou extra uren te vergoeden aan je, het is volledig jou keus hoe je op je werk komt. Net zo min is je baas je verplicht een parkeerkaart te betalen. Enkel is ie je verplicht een reisvergoeding te geven of je kilometers te vergoeden.
Je leest niet goed. TS heeft een bedrijfsauto, daarmee rijdt hij naar de klant. Bij de klant is alles betaald parkeren. Zijn baas vind dus dat hij het laatste stuk met de bus moet gaan. Dat een werkgever parkeerkosten vergoed als werknemers naar klanten worden gestuurd lijkt me vrij normaal.

• n4m3l355
Maar wat als je werkgever vraagt of je niet je auto (vd zaak) in een woonwijk kunt parkeren omdat dat gratis is en vervolgens met de bus naar je werk moet gaan. Hoe zouden jullie daar op reageren?
Dit komt bij mij over alsof hij parkeerproblemen bij zijn eigen werk heeft en niet zo zeer als ie ergens naartoe moet. De uren die hij extra spendeert om naar andere klanten te gaan is toch onder de baas zijn tijd, die heeft de baas zelf hangen enkel het reizen naar de woonwijk is dan nog de vraag. Ik zou dan lekker wandelen aangezien het zijn eigen uren zijn ipv mijn uren. Visa versa de tijd die jij spendeert om van je parkeer plaats naar je werk te komen, die heb je voor jezelf.

• joenevd
n4m3l355 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:13:
[...]

Dit komt bij mij over alsof hij parkeerproblemen bij zijn eigen werk heeft en niet zo zeer als ie ergens naartoe moet. De uren die hij extra spendeert om naar andere klanten te gaan is toch onder de baas zijn tijd, die heeft de baas zelf hangen enkel het reizen naar de woonwijk is dan nog de vraag. Ik zou dan lekker wandelen aangezien het zijn eigen uren zijn ipv mijn uren. Visa versa de tijd die jij spendeert om van je parkeer plaats naar je werk te komen, die heb je voor jezelf.
Nee ik zit bij een klant, maar voor en na dat ik daar kom, kom ik niet op de zaak. Daardoor zijn mijn reistijden per project variabel (wat wel binnen de perken blijven) en de tijd naar de klant en van de klant naar huis zijn dus mijn tijd.

Maar heb even een e-mail gestuurd naar de baas met hoe ik me daarbij voel (was telefonisch momenteel niet te bereiken) en wacht even af op reactie.

Als hij dan moeilijk gaat doen, dan denk ik er aan om de parkeerkosten te delen.. Maar dan blijf ik ook niet langer als de 3 maanden dat ik hier sowieso zit op deze opdracht.

[ Voor 16% gewijzigd door joenevd op 12-09-2007 16:27 ]

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:50

Snuffel

Vroem!

Gaat het eigenlijk wel goed met jullie bedrijf?

Heb nog nooit zo'n ronduit achterlijk voorstel gezien van welke werkgever dan ook.
Moet gelijk aan tweed ignen denken: ofwel er zit daar iemand die werkelijk geen hol te doen heeft en dus is gaan zitten uiterekenen wat elders parkeren de firma aan potentieel voordeel zou kunnen opleveren zonder rekening te houden met de mens, ofwel de financiele situatie van jullie bedrijf is dermate bedroevend dat men zelfs op dit soort dingen geld probeert te besparen, iets wat überhaupt al zeer twijfelachtig is.

Anyway; ik zou dit vorstel absoluut NIET serieus nemen, en als het wel als zodanig bedoeld is heel erg snel een andere baan zoeken.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Snuffel schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:40:
Gaat het eigenlijk wel goed met jullie bedrijf?
Mijn eerste gedachte. Dit is een bedrijf wat in deze aardige tijden aan de rand van de afgrond staat, of een prutser van een manager die niets beter te doen heeft dan zich druk maken om het feit dat jonge kaas goedkoper is dan komijnenkaas, dus komen er alleen euroshopperbolletjes met jonge kaas tijdens de lunch met het bedrijf. Zo'n walgelijke micromanager.

Op het moment dat mijn baas mij zelfs gaat vertellen dat het eten dat ik eet op het vliegveld voordat ik het vliegtuig instap voor de baas voor eigen rekening wordt, dan vertel ik hem dat ik hem veel plezier wens met het zoeken van een ander figuur die reist na 5 uur 's middags. Ik heb plezier in mijn werk, en vind het geen probleem te reizen, maar als m'n bier in de hotelbar en m'n eten onderweg mij niet gegund wordt, dan is het einde oefening. Het gaat me niet om het geld, maar om de hele houding erachter.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• joenevd
En dan lees je de laatste twee replies en dan scroll je door zie je een ad staan met een vacature :P

Nee maar hier valt vast wel mee uit te komen met mijn werkgever.. we zullen zien

[ Voor 29% gewijzigd door joenevd op 12-09-2007 23:50 ]

• joenevd
Hier nog even hoe het contact verder nog is verlopen..
Na het e-mailtje reactie gekregen van mijn werkgever gekregen.
Hierop de uitleg gekregen wat hun procedures zijn bij situaties dat je de auto bij het bedrijf zelf niet kwijt kunt. En als het niet mogelijk is of niet fatsoenlijk te doen is, dan wordt het dus de wat 'duurdere' oplossing.

Dus ze proberen het eigenlijk zo goedkoop mogelijk te regelen in verhouding dat het ook te doen is voor de medewerker. Aangezien de situatie waar ik me in verkeer, is het dus niet te doen om een deel met het openbaar vervoer te doen en goedkopere parkeerplaatsen zijn er niet, dus kan ik op dezelfde plek blijven parkeren

[ Voor 17% gewijzigd door joenevd op 14-09-2007 14:34 ]

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:50

Snuffel

Vroem!

Blijft een rare manier van werken imo.

Het feit dat je als werkgever druk loopt te maken over dit soort zaken baart mij zorgen.
Maar daar heb jij natuurlijk geen boodschap aan :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 22:47

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Ik denk dat je ergens een standpunt in zal moeten nemen. Als men hier al een punt van wil maken, waar is het eind dan? Zoals Hillie al aangeeft, een werkgever moet niet gaan mierenneuken. Ik steek zelf veel te veel energie in m'n baan, allemaal energie die niet zou hoeven. Maar ik heb wel hele goeie voorwaarden. Op het moment dat men mij iets wat ik vind dat nodig is, niet toekent, dan trek ik m'n handjes ook netjes terug.

Waar het om gaat is, jij hebt een auto van de zaak, en daar hangen kosten aan. En als er bij een klant alleen betaalde parkeerplaatsen zijn, dan dient jouw werkgever in principe die kosten door te berekenen in zijn faktuur aan de klant. Hoe hij dat doet, is zijn pakkie an. Jij kan je pro-actief gedragen, en die auto ergens weg proberen te zetten zodat je geen parkeergeld hoeft te betalen, maar het is niet noodzakelijk.

Als ze al lullig gaan doen om een paar tientjes, dan weet ik niet waar ze nog meer moeilijk om gaan doen..

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Verwijderd

joenevd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:42:
6,02 * 4 * 4 = 96,32 euro per maand
Wat een totale non-discussie. 100 euro in een maand. Als jij en die manager zich samen een uur druk maken over deze kwestie kost dat al meer. 8)7

Als het nou een kwestie was van 5 min lopen verderop je auto parkeren zodat het gratis is, soit. Dat heb ik ook zo vaak gedaan. Al was het alleen maar om de moeite van het voorschieten en declareren te besparen. Maar dit is absurd.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 11:01 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

hefaistos schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:26:
Ik denk dat je ergens een standpunt in zal moeten nemen. Als men hier al een punt van wil maken, waar is het eind dan? Zoals Hillie al aangeeft, een werkgever moet niet gaan mierenneuken. Ik steek zelf veel te veel energie in m'n baan, allemaal energie die niet zou hoeven. Maar ik heb wel hele goeie voorwaarden. Op het moment dat men mij iets wat ik vind dat nodig is, niet toekent, dan trek ik m'n handjes ook netjes terug.

Waar het om gaat is, jij hebt een auto van de zaak, en daar hangen kosten aan. En als er bij een klant alleen betaalde parkeerplaatsen zijn, dan dient jouw werkgever in principe die kosten door te berekenen in zijn faktuur aan de klant. Hoe hij dat doet, is zijn pakkie an. Jij kan je pro-actief gedragen, en die auto ergens weg proberen te zetten zodat je geen parkeergeld hoeft te betalen, maar het is niet noodzakelijk.

Als ze al lullig gaan doen om een paar tientjes, dan weet ik niet waar ze nog meer moeilijk om gaan doen..
Helemaal mee eens. Ik doe niet moeilijk wanneer mijn werkgever niet moeilijk doet. Hetzelfde geld voor overwerken. Ik vind het helemaal niet erg om even een uurtje langer door te gaan. Zeker niet wanneer er deadlines in het verschiet liggen.
De manier om me dan pissig te krijgen is om na een succesvolle implementatie te gaan klagen dat ik een een uurtje eerder na huis ga zodra dat kan.
Zulke dingen werken gewoon twee kanten op.

Ik vind het volslagen onzin dat het bedrijf gaat zeuren om een paar tientjes.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

Ondertussen is volgens mij al een uitkomst geplaatst door de TS.
Pagina: 1