Zit sinds kort met een door school verstrekte laptop draadloos op het schoolnetwerk te internetten. In eerste instantie kreeg ik alleen maar verbinding met het netwerk, maar werkte het internet zelf niet. Heb toen te horen gekregen dat ik in Internet Explorer bij Internet-opties naar LAN-Instellingen moest gaan en daar een proxy server en port in moest vullen. Na dit gedaan te hebben werkt internet in MSIE, maar in bijna geen enkele andere applicatie. Vreemd genoeg werkt de oude versie van MSN, bijgeleverd met Windows XP wel, maar de nieuwste versie niet. uTorrent werkt niet, ICQ werkt niet, eigenlijk verder geen enkel ander programma wat ik heb geprobeerd te gebruiken werkt niet.
Ik ben verder behoorlijk onbekend met netwerk gerelateerde problemen. Er zit geen firewall op mijn computer. Het stomzinnige is dat andere om me heen wel gewoon alles aan de praat krijgen, met dezelfde laptop. Wat ik nu precies anders heb gedaan kan ik niet ontdekken.
Iemand hier misschien een idee?
p.s. Op mijn draadloze netwerk thuis werkt alles prima.
Ik ben verder behoorlijk onbekend met netwerk gerelateerde problemen. Er zit geen firewall op mijn computer. Het stomzinnige is dat andere om me heen wel gewoon alles aan de praat krijgen, met dezelfde laptop. Wat ik nu precies anders heb gedaan kan ik niet ontdekken.
Iemand hier misschien een idee?
p.s. Op mijn draadloze netwerk thuis werkt alles prima.