Toon posts:

Proxy probleem op schoolnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zit sinds kort met een door school verstrekte laptop draadloos op het schoolnetwerk te internetten. In eerste instantie kreeg ik alleen maar verbinding met het netwerk, maar werkte het internet zelf niet. Heb toen te horen gekregen dat ik in Internet Explorer bij Internet-opties naar LAN-Instellingen moest gaan en daar een proxy server en port in moest vullen. Na dit gedaan te hebben werkt internet in MSIE, maar in bijna geen enkele andere applicatie. Vreemd genoeg werkt de oude versie van MSN, bijgeleverd met Windows XP wel, maar de nieuwste versie niet. uTorrent werkt niet, ICQ werkt niet, eigenlijk verder geen enkel ander programma wat ik heb geprobeerd te gebruiken werkt niet.

Ik ben verder behoorlijk onbekend met netwerk gerelateerde problemen. Er zit geen firewall op mijn computer. Het stomzinnige is dat andere om me heen wel gewoon alles aan de praat krijgen, met dezelfde laptop. Wat ik nu precies anders heb gedaan kan ik niet ontdekken.

Iemand hier misschien een idee?

p.s. Op mijn draadloze netwerk thuis werkt alles prima.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die proxy is een beveiliging, juist om te voorkomen dat je torrents e.d. gaat draaien. Want het schoolnetwerk is niet voor allerlei rommel binnenhalen en dicht laten slibben van netwerken door aso gedrag, zie ook School laten mee betalen voor KPN hotspots. Torrents downloaden mag je thuis doen. Voor andere (voor school noodzakelijke) programma's kun je het systeembeheer om hulp vragen.

Mochten er mogelijkheden zijn om de proxy te ontwijken, dan zou het onder Het algemeen beleid #misbruik vallen en mogen ze hier niet besproken worden :) .

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 12-09-2007 10:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Gewoon even op school navragen wat de instellingen zijn en wat er wel/niet mag.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Ben ook niet van plan om uTorrent te draaien, het is alleen wel iets wat ik heb geprobeerd om te testen. Heb andere het wel zien doen en bij deze werkt het allemaal prima. Gewoon wat andere programma's zoals nieuwere MSN of iets simpels als gmail notifier wil ik aan de praat zien te krijgen. Heb wat op school rond gevraagd maar er schijnen niet al te veel mensen te zijn die er verstand van hebben (lees geen) en kan de systeembeheerder om een of andere merkwaardige reden niet vinden :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:56:
[...]
kan de systeembeheerder om een of andere merkwaardige reden niet vinden :)
Blijven zoeken ;) en vragen aan de mensen waar het wel lukt of je bij hun instellingen mag kijken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:01:
[...]

Blijven zoeken ;) en vragen aan de mensen waar het wel lukt of je bij hun instellingen mag kijken.
Ok bedankt :). Tips misschien welke instellingen er toe doen?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:19:
[...]

Ok bedankt :). Tips misschien welke instellingen er toe doen?
Nee, zie de FAQ aangaande beveiligingen omzeilen. Je moet dit via het systeembeheer doen, of zelf lekker gaan klooien. Dat laatste is des tweakers eigen ;)

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:39

Mud

Proxifier is je antwoord, je kunt in proxifier je proxy instellen (ip, poort, username ) daarna doe je rechtermuisknop een exe file > Proxifer, dan gaat het programma via proxifier het internet op ;)

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem.
Bij ons op school als je tussenuren hebt enzo mag je op je latop gamen etc als je wilt.
Nu wil ik World of Warcraft doen maar dat kan niet omdat we een script moeten laten draaien in IE, heb het in FF ingevoert en werkt.
Alleen bij WoW kan dat natuurlijk niet.
Iemand een idee hoe dat kan?
Mud schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:43:
Proxifier is je antwoord, je kunt in proxifier je proxy instellen (ip, poort, username ) daarna doe je rechtermuisknop een exe file > Proxifer, dan gaat het programma via proxifier het internet op ;)
Kan dat met dit programma? (heb even gekeken maar snap het progje niet zo) zoja, hoe? =P

Dit is het script wat we gebruiken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
function FindProxyForURL(url, host)
{
// if (isInNet(myIpAddress(), "10.34.232.0", "255.255.252.0"))
  return "PROXY 10.34.4.11:8080";
// else
//  return "DIRECT";
}

Verwijderd

illegale praktijk ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:47:
Zit sinds kort met een door school verstrekte laptop draadloos op het schoolnetwerk te internetten.
p.s. controleer eerst of je wel iets mag veranderen aan de instellingen, het gaat tenslotte om een laptop van school! :)

Verwijderd

pas wel op ;) als je gapakt wordt kunnen ze je uit school trappen :)...

Verwijderd

Er wordt mij in dit topic iets te vaak gesproken over 'illegale praktijken".

Ok... wat betreft de torrents kan ik me dat voorstellen, maar daarover heeft TS al gezegd dat ie dat alleen maar heeft getest om te kijken of dat wel ging werken op school.

Zijn oude msn deed het wel en de nieuwe nu niet... Ik neem dus aan dat er van msn gebruik gemaakt mag worden op deze school.

Maar goed....

Zoals Internet Explorer proxy settings heeft, hebben andere applicaties dat ook zoals een msn messenger... Gewoon bij al je applicaties ff bij de settings kijken of je proxy instellingen kunt invullen.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik ben het wel eens met de meeste posters hier. Zolang er niet met de systeembeheerder is gesproken weten we niet wat er mag/niet mag en daardoor mogelijk illegaal.

Msn is niet echt een programma dat veel data-verkeer genereerd en misschien daarom niet geblocked. Ik denk dat je niet meteen kan zeggen dat dit dan toegestaan is, alleen omdat hij niet geblocked was (Windows Messenger neemt gewoon proxy instellingen over van IE). Veel andere programma's genereren mogelijk wel veel verkeer en daardoor niet wenselijk.

Maarja, zolang we geen regelementen hebben en/of er gesproken is met de beheerder weten we niks en zijn we mogelijk iemand met illegale praktijken het helpen.

☻/
/▌
/ \

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-03 09:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

quote: het algemeen beleid
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik

Wachtwoorden / Firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om PC's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst/onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden of vragen hierover te stellen. Dit geldt ook voor het omzeilen van beveiligingen met toestemming.
Of het nu mag of niet, wij gaan hierin niet helpen.

Praat met de beheerder, of stel gewoon een proxy in in het programma wat je wilt gebruiken. Werkt het niet, pech gehad :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.