[Vista] Spellen starten niet meer op na reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:45
Tweakers,

Ik zit met het volgende...
Elke keer als ik spellen installeer op mijn schone Windows Vista installatie, dan krijg ik na het opnieuw opstarten elke keer de melding dat het programma niet meer werkt, en wordt afgesloten.
Als ik hem niet opnieuw opstart, en na de installatie het spel gaat spelen, dan gaat het gewoon goed. Als ik de melding verzend naar Microsoft, hebben hun er geen antwoord op. (wat wel vaker voorkomt ;-) )

Dit is nu bij fear,moh airborne, stalker, en nog een paar.
De reden dat ik hem niet bij de spielerij - problemen heb gezet, is dat het niet specefiek om een spel gaat, maar dat ik denk dat het een windows issue is. Ik ben overgestapt naar Vista, omdat mijn XP installatie heel de tijd met spellen Runtime error kwam (R6002) zodra ik een spel wilde opstarten.

Systeem herstel werkt niet (werkte ook niet bij XP) msconfig aanpassen hielp ook niet. Internet en google konden me ook weinig vertellen. Dus vandaar graag jullie advies.

Specs:

P5B-E
E6600 @ 3.2
2048 DDR2
8600 GTS
2x 36gb raptor in stripe.

Editje: Laatste Nvidia drivers geinstalleerd.... mocht ook niet baten.

[ Voor 3% gewijzigd door CarJunkyXL op 12-09-2007 10:55 ]

• Bra1niac
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-02-2025
Lijkt mij een hardware probleem; onafhankelijk van OS. Heb je memtest al eens een dagje laten draaien?

• CarJunkyXL
Bij de aanschaf heb ik die een dagje laten draaien, toen geen problemen. Heb voor de rest ook helemaal geen klagen over het systeem. Het draait perfect en stabiel. (24/7)
Maar het is het proberen waard natuurlijk

[ Voor 11% gewijzigd door CarJunkyXL op 12-09-2007 10:54 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die XP error duidt op het ontbreken van een floating point engine bij C++ programmas.

Aangezien het alleen in games voorkomt, wijst dat naar de VGA. Draaien CPU benchmarks goed? Laatste chipsetdrivers? Zonder OC geprobeerd? Wellicht te strakke geheugentimings?

• CarJunkyXL
wagenveld schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:08:
Die XP error duidt op het ontbreken van een floating point engine bij C++ programmas.

Aangezien het alleen in games voorkomt, wijst dat naar de VGA. Draaien CPU benchmarks goed? Laatste chipsetdrivers? Zonder OC geprobeerd? Wellicht te strakke geheugentimings?
zonder OC nog niet geprobeerd, wel laatste chipset drivers.
CPU benchen even proberen. zal ook de timings van geheugen anders zetten. Maar even tussen haakjes... Dan zou die na de installatie toch ook niet moeten opstarten. Wat bij mij wel het geval is. Zodra ik de pc opnieuw opstart, kan ik het vergeten.