Toon posts:

Nieuwe receiver Onkyo of Pioneer

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om mijn goedkope (koda) receiver te gaan vervangen ivm een licht mankement en omdat ik graag een beter kwalitatief geluid wil hebben. Ik heb mijn keuze inmiddels 'beperkt 'tot onderstaande 2:

Onkyo €300
Onkyo TX-SR504E
Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/13488541_9e1b0ff668.jpg
130 W/Ch., 6 Ω, 1 kHz, IEC (1 channel driven)
Crossover adjustment (40/50/60/80/100/120/150/200 Hz) for bass management
Neemt maximaal 570W (volgens de achterkant)

Pioneer €310
Pioneer VSX-817-K
Output Power per Channel 110W 8Ω
Signal / Noise Ratio 88 / 64 db
Power Consumption (in use / standby) 360W / 0.5W
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/vsx817k_detailpage.jpg

Ik speel met deze speakers:
Pioneer S-V320-W
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/speakers/pioneer/sv320w_detailpage.jpg
Plus een Magnat actieve subwoofer.

Deze speakers hebben al een warm geluid (naar mijn mening). Ik wil dus graag een zoveel mogelijk neutraal en gedetailleerd geluid uit de receiver. Ook hou ik van een beetje volume.(moet geen probleem zijn met deze receivers dacht ik)
De bovenstaande receivers zijn 7.1, maar als je een beter alternatief weet...5.1 is mij trouwens mooi zat.

Kan iemand mij advies over geven welke receiver te nemen? Welke zouden jullie aanschaffen met dit beperkt budget?

Ik weet dat dit topic op het randje zit, omdat dit een kwestie is om te gaan beluisteren bij een audiozaak, echter hier zijn geen goede in de buurt.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik kan me niet voorstellen dat er geen winkels in de buurt zijn waar je kunt kijken of luisteren. Check anders hier even. Binnen hou budget is echt veel te vinden, want het is een populaire range. Er is echt nog wel meer te vinden dan bovenstaande modellen en merken.

Check vooral eerst wat je echt nodig hebt, en ga daar dan gericht naar zoeken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Ik zou persoonlijk niet naar de 504E kijken, maar dan naar de 505E. Heeft dezelfde prijs en is nieuwer en wat betere specs.
Hij is (nog) wel moeilijk aan te komen. :( Als ik hem binnen heb, dan zal ik je wel een update geven.
Maar zoals de vorige poster al aangaf is het ook verstandig om naar andere receivers te kijken en te luisteren. Er is tenslotte genoeg te krijgen voor dat bedrag.
En probeer ook te luisteren met de speakers die jij wilt gaan gebruiken.
Niet alle speakers 'reageren' hetzelfde op een receiver.
En mijn mening/keuze hoeft niet jouw mening/keuze te zijn. Het is echt persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, bedankt voor de reacties.

Ik ben bij 3 winkels langsgeweest. Echter, deze hebben alleen receivers 450,- en duurder staan.
In het andere topic wat ik had lopen mbt mijn koda receiver werd mij al gewezen op de 505E van Onkyo. Hij is inderdaad moeilijk te verkrijgen. Ik heb 1 webshop gevonden die hem op voorraad had. Dus ik heb hem gelijk besteld, maandag in huis. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:23:
Allereerst, bedankt voor de reacties.

..... Ik heb 1 webshop gevonden die hem op voorraad had. Dus ik heb hem gelijk besteld, maandag in huis. :)
Bij welke webshop heb jij hem vandaan? redcoon?
ik hoop hem nog voor het weekend te hebben. :9
maar ja wacht er nu al 4 weken op.... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik heb hem bij redcoon weg. Ik heb ze eerst gebeld, ter controle of hij werkelijk op voorraad was. Dat gegarandeerde ze me en hij zou maandag bij mij afgeleverd worden.

Verwijderd

Ok de mijne komt dus ook van redcoon en ze verwachten dat hij begin volgende week bij mij aankomt. Dus na jou uitspraken hoop ik op maandag. Heb ik eindelijk de set kompleet.
want ik zit al 3 weken tegen een JBL northridge speakerset aan te kijken waar geen geluid uit komt.
8)7

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kan alleen spreken uit eigen ervaring over een pioneer surround receiver die courant was in 2004. Dat viel mij enorm tegen. Lage tonen (zonder gebruik van een subwoofer) waren ondervertegenwoordigd, ondanks veel gepiel met de instellingen. Verder zag het ding er van binnen ook vrij ondergedimensioneerd uit, en de afwerking was ook nog eens prut (goedkoop plastic uitklapfrontje wat al vrijwel meteen aan 1 kant afbrak). Snel weer verkocht na een jaar en 'tijdelijk' een oude sony versterker ervoor in de plaats gezet.

Zelf denk ik nu aan de Harman Kardon avr 247. Een erg nieuw apparaat, waar wel lovend over geschreven wordt. Ik denk dat die rond de 500 zal gaan kosten zodra 'ie fatsoenlijk leverbaard wordt. In de goedkopere range heb je nog de HK avr 135. Ik vind deze er (persoonlijk) erg mooi uitzien, of 'ie ook presteert moet je even zelf opzoeken.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Verwijderd

HK avr ben ik van terug gekomen (avr335)
Ik had niks andersn dan problemen.

Je kan beter kijken naar
denon
onkyo
nad
maranz kijken
Ik maak gebruik van een denon versterker waar ik zeer te vreden over ben
De harman kardon vielt me gewoon tegen kwa geluid die het moest brengen (laag volume slaat de bass dood)
De pioneer die ik had had het zelfde probleem bij lage volume. (bij hoog volume vond ik de bass ook tegen vallen)

Verwijderd

Ik hoop dat andere mensen meer geluk hebben om de onkyo 505e te pakken te krijgen.
Eerst 4 weken aan het lijntje gehangen met de mededeling hij kan elk moment binnen komen.

Vervolgens van de bestelling afgezien, omdat redcoon hem ook heeft en op voorraad!

Krijg ik het volgende bericht:

........Tot onze grote spijt moeten wij u meedelen dat uw bestelling vertraging opgelopen heeft. In de nacht van donderdag 13-09-2007 op vrijdag 14-09-2007 zijn alle goederen die zich in het transporttraject bevonden door diefstal ontvreemd. Hierdoor loopt uw bestelling helaas vertraging op.

Om deze vertraging tot een minimum voor u te beperken zjn wij genoodzaakt de bestellingen opnieuw te verzenden vanuit ons Europees Centraal Magazijn. Wij vragen hiervoor uw begrip.
.....
8)7
Het begint nu toch een beetje op een soap te lijken.. ;(

Dus nog even wachten op mijn 'review'

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ja, een beetje jammer..

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik hem al binnen. Eerste indruk is goed, geluid klinkt lekker helder en zeer zeker genoeg power voor mijn speakers.

Alleen 1 dingetje waar ik even mee zit te stoeien;
Als ik nu op stereo speel pakt hij de subwoofer niet. Ook niet als ik hem op 'Pure audio' heb ingesteld.
Bij elke andere multichanel instelling pakt hij de subwoofer wel.
Ik speel gewoon muziek af met winamp. De receiver is via coax aangesloten op de receiver.

Heeft iemand een idee hoe dit zit? Volgens de handleiding zou hij naar mijn weten gewoon op 2.1 moeten spelen ipv 2.0.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:46
Je kan in het menu de optie double bass aanzetten, dan speelt je sub mee bij stereo.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
He ja, bedankt :)
Pagina: 1