Ik heb besloten om mijn goedkope (koda) receiver te gaan vervangen ivm een licht mankement en omdat ik graag een beter kwalitatief geluid wil hebben. Ik heb mijn keuze inmiddels 'beperkt 'tot onderstaande 2:
Onkyo €300
Onkyo TX-SR504E

130 W/Ch., 6 Ω, 1 kHz, IEC (1 channel driven)
Crossover adjustment (40/50/60/80/100/120/150/200 Hz) for bass management
Neemt maximaal 570W (volgens de achterkant)
Pioneer €310
Pioneer VSX-817-K
Output Power per Channel 110W 8Ω
Signal / Noise Ratio 88 / 64 db
Power Consumption (in use / standby) 360W / 0.5W

Ik speel met deze speakers:
Pioneer S-V320-W

Plus een Magnat actieve subwoofer.
Deze speakers hebben al een warm geluid (naar mijn mening). Ik wil dus graag een zoveel mogelijk neutraal en gedetailleerd geluid uit de receiver. Ook hou ik van een beetje volume.(moet geen probleem zijn met deze receivers dacht ik)
De bovenstaande receivers zijn 7.1, maar als je een beter alternatief weet...5.1 is mij trouwens mooi zat.
Kan iemand mij advies over geven welke receiver te nemen? Welke zouden jullie aanschaffen met dit beperkt budget?
Ik weet dat dit topic op het randje zit, omdat dit een kwestie is om te gaan beluisteren bij een audiozaak, echter hier zijn geen goede in de buurt.
Onkyo €300
Onkyo TX-SR504E

130 W/Ch., 6 Ω, 1 kHz, IEC (1 channel driven)
Crossover adjustment (40/50/60/80/100/120/150/200 Hz) for bass management
Neemt maximaal 570W (volgens de achterkant)
Pioneer €310
Pioneer VSX-817-K
Output Power per Channel 110W 8Ω
Signal / Noise Ratio 88 / 64 db
Power Consumption (in use / standby) 360W / 0.5W

Ik speel met deze speakers:
Pioneer S-V320-W

Plus een Magnat actieve subwoofer.
Deze speakers hebben al een warm geluid (naar mijn mening). Ik wil dus graag een zoveel mogelijk neutraal en gedetailleerd geluid uit de receiver. Ook hou ik van een beetje volume.(moet geen probleem zijn met deze receivers dacht ik)
De bovenstaande receivers zijn 7.1, maar als je een beter alternatief weet...5.1 is mij trouwens mooi zat.
Kan iemand mij advies over geven welke receiver te nemen? Welke zouden jullie aanschaffen met dit beperkt budget?
Ik weet dat dit topic op het randje zit, omdat dit een kwestie is om te gaan beluisteren bij een audiozaak, echter hier zijn geen goede in de buurt.