Toon posts:

fritz op @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo supporters J,

Ik heb het proefpakket van @home met software geïnstalleerd en het werkt.

Nu zet ik een router (Fritz 7170) tussen het modem en mijn PC’s en moet hiervoor in de routersoftware instellingen doen. Fritz heb ik ingesteld als router.
Via de helpdesk van Fritz heb ik alles al geprobeerd en ik vermoed dat het ligt aan @home settings die ik verkeerd ingeef.

-er is de mogelijkheid als NAT-router met PPoE met ingeven account informatie
-als NAT-router met PPoE zonder account informatie, maar hier moet een DHCP host adres worden opgegeven of een IP-gegevens (heb ik niet)
-als IP-client en ook hier moeten DHCP hast adres of uw IP-gegevens worden opgevoerd (en die heb ik niet)
Ik heb alle settings geprobeerd, maar ik vermoed dat het aan het verkeerd invoeren van mijn inlognaam of de computernaam gaat.

Bij voorbaat dank
_/-\o_

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je moet bij DHCP hostname je CC (of CP) nummer instellen. Je hebt verder helemaal niks met PPoE te maken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn ervaring met de FritzBox 7050 is dat de DHCP handshake tussen FritzBox en @Home modem niet altijd even lekker gaat. Dus ook als je alles goed hebt ingesteld geeft de FritzBox aan dat hij geen IP krijgt.

Oplossing:
- nadat je de juiste instellingen in de FritzBox hebt gezet haal je deze van de stroom.
- reset je @Home modem, door deze ook even van de stroom te halen en weer in te schakelen
- zodra je @Home modem is opgestart schakel je de FritzBox weer in

De FritzBox zou nu wel netjes het IP adres van je @Home aansluiting moeten krijgen.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 21:39
Janoz schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:42:
Je moet bij DHCP hostname je CC (of CP) nummer instellen. Je hebt verder helemaal niks met PPoE te maken.
Dat is niet meer nodig tegenwoordig. Het gaat puur op modem.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@ascathon: Is dat zo? Waarom moest mijn schoonzusje deze week dan haar computernaam aanpassen nadat ze telefonie erbij genomen had?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Ascathon
Janoz schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:20:
@ascathon: Is dat zo? Waarom moest mijn schoonzusje deze week dan haar computernaam aanpassen nadat ze telefonie erbij genomen had?
Offtopic: toen ik laatst mn router gereset had kwam ik direct op internet. Is ook ooit gemeld in het @home topic, maar dat moet je maar net toevallig volgen. Toen ik dat gereset had kreeg ik EN nieuw ip EN nieuwe hostname automatisch toegewezen.

Ik heb het bijvoorbeeld nu NIET meer ingesteld. MET een ander MAC adres.

[ Voor 6% gewijzigd door Ascathon op 12-09-2007 11:36 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ascathon schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:29:
[...]

Offtopic: toen ik laatst mn router gereset had kwam ik direct op internet. Is ook ooit gemeld in het @home topic, maar dat moet je maar net toevallig volgen. Toen ik dat gereset had kreeg ik EN nieuw ip EN nieuwe hostname automatisch toegewezen.
Ik heb ook vaker meegemaakt dat dit wel nog steeds moet. Alleen wordt waarschijnlijk de mac erna ergens opgeslagen ofzoiets.

☻/
/▌
/ \

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:16

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Kixtart schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:34:
[...]

Ik heb ook vaker meegemaakt dat dit wel nog steeds moet. Alleen wordt waarschijnlijk de mac erna ergens opgeslagen ofzoiets.
je krijgt geen ip meer adv je cc/cp nummer
elk modem krijgt gewoon standaard een ip toegewezen , wel kan er sindsdien maar 1 apparaat op het modem (MAC address word onthouden in het modem)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Ascathon
CrankyGamerOG schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:36:
[...]

je krijgt geen ip meer adv je cc/cp nummer
elk modem krijgt gewoon standaard een ip toegewezen , wel kan er sindsdien maar 1 apparaat op het modem (MAC address word onthouden in het modem)
Modem resetten zoals ik onlangs.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hoelang is dit dan al, want de handleiding op de site werkt nog via het CP nummer en deze handleiding is van begin 2007. Ik dacht toch echt laatst dat de verbinding het bij een vriend pas deed na het aanpassen van computernaam, maar ik weet niet of we de stroom eraf hadden van het modem.

☻/
/▌
/ \

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:16

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Kixtart schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:49:
Hoelang is dit dan al, want de handleiding op de site werkt nog via het CP nummer en deze handleiding is van begin 2007. Ik dacht toch echt laatst dat de verbinding het bij een vriend pas deed na het aanpassen van computernaam, maar ik weet niet of we de stroom eraf hadden van het modem.
uhmm ik weet iig zeker dat het al 3 maanden ongeveer is hier in N-Limburg

ik had namelijk 1 maand voor ik hiernatoe verhuisde al een pakket aangevraagd,
erbij aangegeven dat ik nog niet op het nieuwe adres woonde, dit was geen probleem volgens @home, ze zouden het pakket aanbieden , en als ik het niet zou aan nemen zou ik het laterna alsnog kunnen ophalen bij het postkantoor

zo gezegd zo gedaan, ik krijg de sleutel, en je raad het al, uiteraard EERST internet in orde maken
(ik ben voor me werk afhankelijk van internet dussuh :P (goeie smoes :o )

wat bleek pakket was niet verstuurd met tnt maar via zon kleinere postboer, die hebben het pakket dus terug gestuurd, stond ik dus .... !!!!

ik snel hier naar de stad, zon installatie pakket gehaald, @home gebeld, en gezegd dat het allemaal niet werkt (volgens hun had ik het pakket dus al 2 weken hihi)

ohh jah zegt zon miep, het mac adress is anders (jah duh :P)
andere mac in hun systeem en pappa was online.

echter 2 dagen later heb ik me 1u server dus ook hierna toe gebracht, kreeg ik het kreng niet online !!
toen dus @home gebeld en ze vertelden dus dat het cp/cc nummer niets meer doet verder en iedereen gewoon zo een ip krijgt, het enigste nadeel was dus het vasthouden van het mac adress van je eerst aangesloten apparaat aan het modem !

wat dus uiteraard opgelost was na het resetten van het modem en toen als eerste me 1u server aan te sluiten :P

dus laten we ermaar vanuit gaan dat hun eigen handleiding schandelijk out-of-date is

ik moet zeggen dat de 1,7MB/s die ik hier haal ERG netjes zijn !!!
hulde aan @home..

ben benieuwd hoe orange het hier gaat doen :P heb ik dan 35 mbit :P

15@home + 20@orange = 35MBiT :P

[ Voor 9% gewijzigd door CrankyGamerOG op 12-09-2007 14:07 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Pagina: 1