Site reageert tijdelijk niet na invullen tekstveld

Pagina: 1
Acties:

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-12 07:44
Ik heb een vaag probleem. Als ik, bijvoorbeeld, na het schrijven van deze post op "Verstuur bericht" klik dan reageert gathering.tweakers.net niet meer. Het bericht is niet verzonden, want als ik na een tijdje wel weer naar de site kan, dan staat mijn bericht er niet bij. Wat vooral vreemd is, is dat de site dus tijdelijk niet bereikbaar is. Eerst dacht ik dat het aan de site zelf lag, maar ik heb het probleem bij meerdere sites en nu al een paar dagen. Erg onwaarschijnlijk dus dat het aan de sites zelf ligt.

Hetzelfde probleem heb ik bijvoorbeeld bij na het typen van een SMS bericht via de telfort.nl site. (Daar kun je online sms-jes via je eigen abonnement versturen). Direct na het invullen van het tekstveld druk ik op "volgende" en vervolgens kan de browser de pagina niet meer openen. Ik moet dan een paar minuten wachten en dan is de site plotseling weer bereikbaar.

De site is trouwens ook via Internet Explorer even tijdelijk niet bereikbaar.

Als ik vervolgens nogmaals naar de site ga, dan lukt het allemaal wel. In het geval van GoT: Ik heb nu dit bericht getypt, druk op "Verstuur bericht" en de site reageert even niet meer. Ik wacht even, ga opnieuw naar de site, plak dit bericht in het tekstveld en druk opnieuw op "Verstuur bericht". Dit keer (dus altijd de 2e keer) gaat het wel goed.

Ik heb Firefox 2.0.0.6 even opnieuw geïnstalleerd, maar dat lijkt het probleem niet te verhelpen. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen. Zou het misschien spyware kunnen zijn o.i.d. dat probeert gegevens te onderscheppen en tijdelijk acties probeert uit te voeren in de tijd dat ik niet bij de site kan? Ik heb m'n hele computer gescand met AVG antivirus en ook met Avast antivirus (beide met de laatste updates). Tevens heb ik AdAaware gedraaid en er werd in alle gevallen niets gevonden.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 15:17

EMP

Krulloos!

Draai je geen scriptblockers (check je plugins bij Tools --> Add-ons).

Heb je dit probleem ook in andere browsers dan FF?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Ghost81
Empie schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:03:
Draai je geen scriptblockers (check je plugins bij Tools --> Add-ons).

Heb je dit probleem ook in andere browsers dan FF?
Ik heb daar een woordenboek nederlands/engels, Adblock en foxpose. Adblock is wel een blocker, maar die gebruik al heel lang zonder problemen. Ik zal echter toch even een tijdje testen met Adblock uit om te kijken of het toch daaraan ligt.

Andere browers heb ik niet geprobeer, behalve op het moment dat het mis gaat. Dan is dus via zowel Firefox als IE de site even niet bereikbaar. Daarom had ik niet geprobeerd het hele traject met een andere browser te doen. Dat is natuurlijk incorrect en zal ik ook nog even proberen.

Daarnaast bedacht ik dat ik onlangs Microsoft Visual Studio Professional 2005 (volledig) heb geinstalleerd. Wellicht zitten daar componenten in die het netwerk/internet verkeer storen. Ik heb het voor de zekerheid volledig gedeinstalleerd.

Ik zal mijn bevindingen hier posten.

• Ghost81
Het probleem blijft bestaan. Ik heb in de router de ping-block uitgezet en UPnP aangezet. NAT stond al aan. Volgens mij horen deze zaken ook niet invloed te hebben op mijn probleem. Heeft iemand nog ideeen waar 't aan kan liggen? Blijft vaag dat zowel GoT als telfort.nl gewoon een tijd niet reageren. Het is ook altijd ongeveer even lang dat ik moet wachten: 2 a 3 minuten naar mijn gevoel.

Het enige wat ik dus kan bedenken waar de oorzaak kan liggen is de nieuwe router. Dat is een 3COM Officeconnect Cable/DSL (3CR858-91) router. Of het feit dat ik Microsoft Visual Studio 2005 Professional heb geinstalleerd en gedeinstalleerd. Verder heb ik niet echt zaken veranderd aan mijn configuratie, zowel software als hardwarematig.