Mobo negeert usb boot ???

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Beetje vreemd wat hier gebeurt, althans voormij nu wel ff...

Ik heb hier een
1 - Compaq Evo N600c
2 - Asusbord A7N8X-e deluxe
3 - Gigabyte bord GA-7vaxp

In alle gevallen bied het bios de optie om te booten van een usb fdd/cdr/hdd.

Bij de compaq labtop is het wel vreemd dat die optie enkel getoont word als je het bios in gaat met een usb stick in de laptop.

De stick is een 128mb versie die bootable is gemaakt met HP drive key boot utility en voorzien van een windows 98se image dat automatisch geladen word.

Het probleem is dat allen bij het asus bord er ook daadwerkelijk van de stick gestart word. Werken doet tie dus wel.
De Compaq, geeft enkel aan dat er een boot-error is en stopt er dan mee. Het giga byte bord is compleet op usb boot ingesteld en presteerd het om er geen seconde over na te denken om toch van de HD te starten...

Zit hier enige logica in ?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mijn gok is dat er meerdere methoden zijn om van USB te booten en dat dat sommige moederborden een andere methode gebruiken dan jouw USB stick gebruikt.

Net als bootable CD's btw. Oude CDROM spelers (of BIOSsen) kunnen geen El Torito Bootable CD's starten maar we Flopy Emulating CD's.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 08:09
ik heb die compaq laptop ook. Pas sinds de laatste bios update (2003 dacht ik) kan deze opstarten van usb stick. Werkt verder goed.

Heb ook een desktop met gigabyte m55s-s3 am2 mobo en die start alleen op van usb wanneer ik de boot sequence verander met die stick erin. Verwijder ik deze dan start hij gewoon weer op van hdd steek ik de stick er weer in dan moet ik eerst weer opniew de bootvolgorde goed zetten en dan pas boot hij weer van usb. Zit dus te wachten op firmware die dit fixt.

edit: stick ook geformat met die hp tool. Sticks doen in alle andere pc´s die ik tegenkom wel gewoon wat ze moeten doen dus aan die tool ligt het niet lijkt mij.

[ Voor 14% gewijzigd door benedictuz op 12-09-2007 19:20 ]