Toon posts:

HDTV als PC Monitor - Nadelen en Voordelen

Pagina: 1
Acties:
  • 5.309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben van plan over een aantal maanden een nieuwe monitor/hdtv aan te schaffen.
Het grote vraagstuk is echter, aangezien ik twijfel tussen een LCD "FULL" HDTV en een LCD Monitor (beiden Samsung), of ik beter uit ben met een HDTV of met een LCD monitor. Budget is max 1500 euro.
Ik wil het scherm namelijk ook gebruiken voor zware games. Er zal nauwelijks TV op gekeken worden, maar wel veel films.
Her en der in het www heb ik al enige nadelen/voordelen kunnen vinden met betrekking tot de aankoop van een HDTV als pc monitor. Zo zal een film veel mooier eruit zien op een HDTV maar kan je bij games problemen hebben met "ghosting" ivm. responsetijden e.d.
Echter de Samsung HDTV schermen zijn ook uitgerust met een zogenaamde "Game Mode". In hoeverre dit invloed heeft op de prestaties weet ik niet.
Waar ik ook erg bang voor ben is dat bij een HDTV de aansturing via de pc verschrikkelijk is: driverproblemen, resoluties veranderen problematisch etc..
Het schijnt dat Nvidia hier wel mooie software voor heeft ontworpen (Forceware) maar echte ervaringen en resultaten met het gebruiken van een HDTV als pc monitor heb ik helaas niet kunnen vinden.

Essentieel is dat het scherm een prachtig beeld kan leveren tijdens games. Films en andere applicaties komen op nummer twee.
Ik hoop dat men mij hier kan helpen met het komen tot een goede keuze.
Wat zijn jullie ervaringen? Wat raden jullie mij aan?

Mijn huidige voorkeur ligt bij een grote LCD Monitor (geen hdmi aansluiting) die veel hogere resoluties dan 1080i kan leveren. Daar hangt echter wel een prijskaartje aan, de contrastratio is minder goed e.d. maar dan heeft het toch meer gebruiksgemak dan een HDTV ?

Hardware: Momenteel heb ik een 8800 GTX Ultra videokaart (met HDCP support), Q6600 CPU, 4GB PC6400 RAM

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar ik ook erg bang voor ben is dat bij een HDTV de aansturing via de pc verschrikkelijk is: driverproblemen, resoluties veranderen problematisch etc..
Drivers liggen bij de videokaart, niet bij de monitor die je eraan hangt. Als je gewoon de juiste reso instelt is er niets aan de hand.

Vergeet ook niet dat de reso bij HDready TVs lager kan liggen dan bij PCmonitoren, wet zal resulteren in onnoemelijk grote iconen, letters e.d. Dan zul je toch naar een beeldscherm moeten kijken dat wel een hoge resolutie heeft (dus de zgn fullHDdingen) en die kosten vrij veel.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 19:53
welk formaat wil je gebruiken dan?
full hd is op lcd schermen vanaf 24" mogelijk. terwijl dat op een lcd tv pas vanaf 37" is. de vraag is daarna, hoeveel meter wil je ervandaan zitten? < 4 meter kun je beter voor voor de lcd schermen gaan, > 5 meter kun je beter voor de lcd tv gaan.

PSN: djmurcielago

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het hangt er vanaf hoever je van je scherm zit, de dotpitch is een stuk groter op een HDTV.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken aan de formaten 30 tot 40 inch. Groter eigenlijk niet. Ook vanwege het budget.

Mijn grote vraag blijft echter, zal ik bij een HDTV veel problemen hebben met games? resizen, resoluties die niet ondersteund worden, grote zwarte strepen, interlace problemen, ghosting etc?
Ik vraag me dan dus af of een dergelijk scherm het wel waard is om die "probleempjes" te hebben. Maar aan de andere kant zou datzelfde probleem ook moeten zijn bij bijvoorbeeld een 30" LCD Monitor.

Overigens @ Terw_Dan, mocht het een HDTV worden, dan koop ik een FULL HD zoals ik al had vermeld. Anders kan ik de 1080i resoluties nooit bereiken.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 00:28 ]

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Pardon? als ik 4 meter van mijn 24 inch HD monitor zit kan ik met geen mogelijkheid Got meer lezen zonder een verrekijker hoor. En op 4 meter Full HD kijken op een 24 inch is dus erg overbodig aangezien de pixels na een meter al niet meer te zien zijn

Zo verschrikkelijk groot is een 24 inch nou ook weer niet ;)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Leutje schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:24:
Pardon? als ik 4 meter van mijn 24 inch HD monitor zit kan ik met geen mogelijkheid Got meer lezen zonder een verrekijker hoor. En op 4 meter Full HD kijken op een 24 inch is dus erg overbodig aangezien de pixels na een meter al niet meer te zien zijn

Zo verschrikkelijk groot is een 24 inch nou ook weer niet ;)
Zo'n afstand is leuk om TV of films te kijken, maar niet zinnig als je pcwerk erop doet. Op mijn 20"jes zit ik nog geen meter vandaan, als ik daar zo'n 4 meter vanaf ga zitten zie ik het ook niet meer zo goed (het feit dat ik dan achter een muur sta nog even daarbuiten gelaten).

Verwijderd

ik maak gebruik van een lcd-tv deze is 720p 30"
je kan gemakkelijk van af lezen of internetten.
game gaat ook uitstekent .
Let wel op dat vul hdtv ook een grote resolutie heeft dus als je wilt game heb je wel een sterke videokaart nodig.

• a1m
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-09-2020

a1m

Ideale scenario zou natuurlijk zijn een FullHD tv 37-42" en een 2ms 20-24" scherm om te gamen. Ik heb zelf een HD cinema monitor. Response is 14ms, te traag voor FPS. Ik kijk regelmatig 1080p films. Liever heb ik een 37-42" al zou ik mogen kiezen. Gl!

Verwijderd

Topicstarter
Ah bedankt voor de replies!
Ik heb toch zelf het idee dat het gebruiken van een LCD HDTV als pc monitor alleen leuk is als je er films op gaat kijken en van "veraf" wil gamen. Zoals al eerder gezegt speelt het wel een rol hoe ver je er vandaan zult zitten. Immers blijft het wel een TV, en geen monitor zoals de naam al zegt.

Aangezien ik er vrij dicht op zit en hier niet veel ruimte heb kwam ik inderdaad wat a1m net zegt meer uit op een formaat 20-24" om te gebruiken voor gamen en normaal desktop werk. Hier valt bij de meeste schermen ook degelijk hdtv films op te kijken en hebben ze geen problemen met responsetijd.
Ik heb alleen begrepen uit verschillende reviews dat het bekijken van hdtv films ivm backlight problemen + scalen nog wel eens vervelend en kwalitatief teleurstellend kan zijn bij bepaalde LCD Monitors.
Ik zat zelf te denken aan de 24" SyncMaster 245B van Samsung of de 24" w2408 van HP

Voor mijn idee is een HDTV nu nog een beetje "te ver" gegrepen :)
Welke LCD Monitor raden jullie mij aan in de grootte 22" tot 30" ?
Ik wil er goed films op kunnen kijken en goed op kunnen gamen. En gamen staat op nr. 1

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Suggesties?

• bigbangmike
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-07 10:43
Gamen op een HDTV (tenzij op consoles natuurlijk) is niet relaxed. Een LCD tv ondersteund een stuk minder resoluties dan een LCD monitor. Dit kan wel problemen geven. Zo heb ik geprobeerd de laatste C&C op mijn 32" Samsung LCD HDTV te spelen, maar er is geen fatsoenlijke resolutie die zowel de game als de TV ondersteund. Je wilt overigens sowiezo op de native resolutie van een LCD scherm gamen, anders ziet het er niet uit. Een LCD tv is dus niet zo geschikt voor pc-gaming als een LCD monitor. Maar dat is opzich ook wel redelijk logisch, anders zouden alle gamers natuurlijk wel een vette 32" HDTV voor hun ogen zetten.
Daarnaast is het (met name) voor desktopwerk prettiger om hogere resoluties te draaien dan een LCD tv.
Conclusie: LCD tv's zijn om films op te kijken, LCD monitoren zijn om op te gamen (redelijk logische conclusie niet?!? :p)

Verwijderd

Ik heb zelf een Samsung 32" LCD-tv (LE32R81B), die ik zowel gebruik als televisie alsook als pc monitor. Deze is aangesloten via DVI-HDMI met een een beeldschermresolutie van 1360x768. Het geluid loopt via optische glasvezelkabel van de uitgang op het moederbord naar een AV-receiver. Ik ben ZEER tevreden over de kwaliteit van zowel beeld als geluid, geen ghosting of dergelijke. Via onderstaande link kan je meer details bekijken van mijn systeem met foto's.

http://evga.com/community/ModsRigs/comment.asp?sysid=1725

Veel succes ;)

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49

dlmh

Lo-Fi

Je hebt van Dell, Samsung en Apple ook 30" Displays met een zeer hoge (lees: 2560 x 1600) resolutie waardoor je dus zeer goed nog van dichtbij kunt kijken, maar het is groot genoeg om van een afstand te kijken. Bovendien heb je dus Full HD (en meer! :P) voor 1080p!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Zo, bobb3744 dat ziet er wel netjes uit :) Ik zou ook wel graag zoveel ruimte willen hebben!
Jouw scherm is niet FULL HD zo te zien, maar HD ready. Ziet er wel erg mooi uit allemaal.
Zit je altijd op zo'n afstand van het scherm?
Ik zit er namelijk een stuk dichter op..
Daarom denk ik niet dat ik een HDTV neem, aangezien je pas vanaf 37" bij Samsung de full hd versies krijgt, en dan moet je er eigenlijk nog verder vanaf zitten..

Ik zat momenteel te twijfelen tussen de 24" BenQ FP241W die 1:1 pixel mapping ondersteund en een hdmi aansluiting heeft!:
http://www.trustedreviews...4in-Widescreen-Monitor/p1

en de 30" Samsung SyncMaster 305T, die lekker groot is, ver boven hd kwaliteit zit, geen hdmi helaas heeft en ook geen pixel mapping.
http://www.trustedreviews...ster-305T-30in-Monitor/p1

Gezien mijn wensen kom ik toch denk ik bij de BenQ uit, al moet ik nu nog even wachten op de specs van Acer's nieuwe 24" scherm, de P241Wd

Een scherm dat zowel voor desktop, games, FULL HD films gebruikt kan worden en ook veel aansluitingen heeft is voor mij "het scherm"

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:53

mjl

Ugh

Hmm, is voor dat budget en de Film kijk toepassing een beamer niet veel interessanter, enige wat ik daar zo niet van weet is wat de respons (ms) is voor op game gebied...

Ander nadeel is dat je de ruimte wel moet kunnen verduisteren als je overdag wilt kijken/gamen.

-------

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09-2025
Murcielago schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:12:
welk formaat wil je gebruiken dan?
full hd is op lcd schermen vanaf 24" mogelijk. terwijl dat op een lcd tv pas vanaf 37" is. de vraag is daarna, hoeveel meter wil je ervandaan zitten? < 4 meter kun je beter voor voor de lcd schermen gaan, > 5 meter kun je beter voor de lcd tv gaan.
23" ook hoor :)

Verwijderd

Ik heb zelf een Samsung Le27S71b op mij computer aangesloten(met een DVI->HDMI kabel) als 2e monitor, voornamelijk voor het gebruik van mediacenter. Toch vind ik het beeld niet helemaal 100%, de tv heeft namelijk een maximale resolutie van 1366(dus niet 1360) x 768, en deze resultie heb ik eerst handmatig moeten toevoegen doormiddel van het aanpassen van de drivers. Bovendien heb ik een probleem met de scaling, de native resolutie wordt namelijk in windows geregistreerd als 1920x1080(geen idee waarom) dus ik heb een eigen monitor driver .inf moeten maken waarin ik de native resolutie aangaf, maar die heeft geen effect. Ik heb dus handmatig de groote van het scherm moeten aanpassen dmv van de resize functie die je bij je NVidea kaart krijgt maar dit betekend dus dat 1:1 pixelmapping onmogelijk is.

Opzich vallen de nadelen wel mee en het beeld is prima voor het kijken van films e.d. maar bij kleine letters(websites) zie je toch wel dat het scherm niet 100% scherp is.

Verwijderd

Ik heb eigenlijk niet verder geïnformeerd naar het verschil tussen een HD ready en een full HD :S
Ik vind de grootte prima, aangezien ik op een afstand ongeveer 2,5m zit.

De resolutie van het scherm is inderdaad 1366x768 maar mijn beeldscherminstelling in Vista ondersteunt enkel 1360x768. Het beeld wordt dus een heel klein beetje gestreched, maar dit is niet zichtbaar.

Games speel ik indien ondersteunt in een 'HD resolutie' (volgens nVidia) van 1680x1050

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:57:
Ik heb eigenlijk niet verder geïnformeerd naar het verschil tussen een HD ready en een full HD :S
Ik vind de grootte prima, aangezien ik op een afstand ongeveer 2,5m zit.

De resolutie van het scherm is inderdaad 1366x768 maar mijn beeldscherminstelling in Vista ondersteunt enkel 1360x768. Het beeld wordt dus een heel klein beetje gestreched, maar dit is niet zichtbaar.

Games speel ik indien ondersteunt in een 'HD resolutie' (volgens nVidia) van 1680x1050
Ja aan de verhoudingen zul je dat niet zien idd, maar het is zo jammer dat je dan geen 1:1 pixelmapping hebt :(

Verwijderd

Topicstarter
mjl schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:58:
Hmm, is voor dat budget en de Film kijk toepassing een beamer niet veel interessanter, enige wat ik daar zo niet van weet is wat de respons (ms) is voor op game gebied...

Ander nadeel is dat je de ruimte wel moet kunnen verduisteren als je overdag wilt kijken/gamen.
Haha, ja mjl, dat is nu een plan voor wat verder in de toekomst als de full hd projectors wat meer betaalbaar worden (voor mij) :)
Eerst maar is wat meer ruimte. Sowieso wil ik daar een aparte plek/ruimte voor hebben.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 11:50
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:53:
Gezien mijn wensen kom ik toch denk ik bij de BenQ uit, al moet ik nu nog even wachten op de specs van Acer's nieuwe 24" scherm, de P241Wd

Een scherm dat zowel voor desktop, games, FULL HD films gebruikt kan worden en ook veel aansluitingen heeft is voor mij "het scherm"
Al meer kunnen achterhalen over die Acer?

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 14:07
DarkChylde schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:56:
[...]

Al meer kunnen achterhalen over die Acer?
Ja...

Check de internationale site:

http://global.acer.com/PRODUCTS/monitor/P_series.htm

Deze monitor komt in week 45 beschikbaar in Nederland. Het is nu Week 41... dus dat word aftellen geblazen!

Specs van de Acer...:

1920x1200, HDMI, D-Sub, 2 ms GTG, 160/160 kijkhoek

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 11:50
twinkey schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:54:
[...]

Ja...

Deze monitor komt in week 45 beschikbaar in Nederland. Het is nu Week 41... dus dat word aftellen geblazen!

Specs van de Acer...:

Dat klinkt goed, een paar weken langer wachten kan ook wel :+

Maar waar heb je de releasedatum voor nederland gevonden?
online-systems reageert nl niet altijd op mail...

Verwijderd

twinkey schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:54:
[...]

Ja...

Specs van de Acer...:

Ben benieuwd...met zo'n slechte kijkhoek heb je er waarschijnlijk al last van als je er recht voor zit.

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 14:07
DarkChylde schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:42:
[...]

Dat klinkt goed, een paar weken langer wachten kan ook wel :+

Maar waar heb je de releasedatum voor nederland gevonden?
online-systems reageert nl niet altijd op mail...
heb ocbs.nl gemailt. Deze zegt dat ze 'm week 45 hebben...

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb ook een lcd tv van samsung, de LE32S81B. Daarnaast heb ik een samsung 205BW. de lcd gaat via dvi<>hdmi. De monitor gaat via vga. Mijn vraag is: is het mogelijk om voor beide een aparte resolutie in te stellen? Ik heb een ati x1650

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-04 14:39

Arm1n

Zeven over half twee

Ik heb zelf een plasma tv, Panasonic 37PV60.
Het is een HD-ready tv. Ik heb mn pc er op aangesloten via een vga kabel (via hdmi ziet er werkelijk niet uit) en heb super beeld. Net nog ff crysis op gespeeld :9~ . De maximale resolutie van het scherm is 1360*786, en alles is leesbaar, mits je dichtbij genoeg zit.
Ik heb helemaal geen problemen met drivers etc, omdat het scherm gewoon wordt herkend als een breedbeeldmonitor met een max resolutie van 1360*786 :)

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Ja de tv doet het bij mij ook prima, maar ik moet nu handmatig switchen tussen mn monitor (1680x1050) en mn tv (1360x768)... Ik heb nog niet gevonden hoe ik ze allebei apart kan instellen. Weet niet of iemand wee hoe ik dat moet doen?

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-04 14:39

Arm1n

Zeven over half twee

BaZZeHH schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:15:
Ja de tv doet het bij mij ook prima, maar ik moet nu handmatig switchen tussen mn monitor (1680x1050) en mn tv (1360x768)... Ik heb nog niet gevonden hoe ik ze allebei apart kan instellen. Weet niet of iemand wee hoe ik dat moet doen?
Bij mij zit de monitor ook op de vga uitgang dus moet ik elke keer kabeltje verwisselen, ik zou nog een dvi-vga adapter kunnen kopen en dan een kloon draaien. maar het zijn weer verschillende resoluties dus dat gaat niet zo goed werken denk ik.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Verwijderd

Ik ben ook van plan een HD-ready tv als pc scherm te gebruiken. Het wordt denk ik een 32". Ik zit tussen 1 en 2,5 meter ofzo. Ook vanuit bed met de hoofdsteun omhoog en de tv aan het voeteneinde. Ik denk dat ik verder geen gewone monitor nodig heb. Full HD is niet gewenst, dan worden de pixels te klein = tekst te klein = got onleesbaar op 1/1,5 meter en verder denk ik :+
Voor games, office en films lijkt me dit een behoorlijke oplossing. Via dvi-hdmi vanuit de graka, en optic naar de surroundset vanuit mobo c.q. geluidskaart. Logitech draadloze tobo en mx air muisje, en Sjonny komt zijn bedje niet meer uit :P

Verwijderd

Ik zie zelf ook wel zo`n 24inch scherm zitten, lekker dicht bij mn bed, 5,1 setje ernaast, ps3tje erbij en lekker door je tentamens heen gamen/filmpjes checken...

Is die resolutie nou van een dusdanige grootte dat vanaf 1 meter je echt alle detail kan zien op bv een .mkv x264 film? Heb nu een 23inch 720p maar bij die films valt het nog mee, af en toe zie je wel hoe scherp het kan zijn. (maar wat wil je voor een film van 6gb..)

• Akrapovic58
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-01 17:07
Ik zit met hetzelfde probleem: namelijk de aankoop van een goede monitor. Ik wil een monitor om hoofdzakelijk met de computer te gebruiken en toch redelijk wat te gamen. Ik zou de monitor enkel gebruiken op >1.5 meter om een filmpje te bekijken. mijn oog was gevallen op dit beestje Iiyama 24" B2403WS-B1. Nu heb ik hier wat vraagjes bij en zou ik graag wat ervaringen van gebruikers van zo'n scherm vernemen...

1) Hoofdzakelijk gewoon pc gebruik en gamen

2) Hd films bekijken op perfecte resolutie (<23" is niet mogelijk voor full HD)

3) Krijg je geen hoofdpijn van voor zo'n groot scherm te zitten op een kleine meter?

4) een 24" scherm vraagt veel van je GraKa. Is het bij elk spel mogelijk om niet de volledige grootte van je scherm te gebruiken (liever een zwarte band en beter kwaliteit dan vica versa) En zijn hier ander nadelen aan verbonden?

5) is dit Ilyame een goed scherm? of komen er betere uit in de toekomst, want men nieuwe pc is pas voor in januari... :+

Elke reactie/opmerking is welkom, Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

24 inch is vrij groot, maar op 1-1,5 meter goed te doen hoor. :)
En Ilyama is een goed merk hoor, niks mis mee.

Kijk anders is bij de media markt naar verschillende schermen, dan zie je de grootte ook echt. En welk merk en type je moet nemen, zoek gewoon eens wat naar verschillende reviews. :)

Verwijderd

Nou...Mediamarkt vind ik nou ook neit echt je-van-het. Ik was laatst daar, alles 20 inch breedbeeld zowat...en alles TN paneel. Binne 5sec was ik dus weer weg daar. Ik zoek een full-hd scherm, zonder TN paneel...blijkt erg moeilijk te zijn tegenwoordig, en als je bij een mannetje vraagt naar een niet-TN scherm kijkt ie je aan alsof je van Mars komt ofzo...

*zucht

Verwijderd

Nou ik doelde erop dat je dan wel weet dan wel hoe de grootte in real life eruit ziet, dan kan je dat wat beter inschatten. ;)

Verwijderd

http://www.xbitlabs.com/a...er/display/24inch_17.html

Goede review over de Samsung 245B +- 400e, specs worden allemaal duidelijk uitgelegd en getest.

Interessant is dat ze concludeerden dat de kleuren en contrast in het begin niet zo goed waren, maar na wat aanpassingen in het OSD het scherm dicht in de buurt kwam van z`n duurdere broer, de 244T met een duur PVA-scherm. In een andere review las ik dat het scherm een betere helderheid (0,16 iets) had, dan de duurdere Dell (0,22 iets) na wat aan te passen in het OSD.

"The 245B has a good contrast ratio, nearly matching the PVA-based 244T in this respect. The two monitors also have similar values of maximum brightness."

Natuurlijk blijft het een TN-scherm met z`n nadelen, namelijk de inkijkhoek die niet super is, maar wel te doen. TN heeft ook z`n voordelen, namelijk de prijs, en de responsetime die goed is voor games.
Het blijft natuurlijk gissen! De een zegt dat zwart echt zwart is, en de andere vind de kleuren weer ronduit slecht.

Voordelen Samsung 245B - 400€
- Prijs ligt zeker lager dan veel andere 24"jes.
- 5ms
- Contrast 1000:1 en Dynamic Contrast 3000:1, wat te doen is.
- Brightness 400 cd/m2

Nadelen:
- geen 1:1, wat gamers en console-eigenaren aanspreekt aangezien 1080p van je ps3 bv. een stukje uitgerekt word.
- Inkijkhoek is niet goed, maar wel te doen
- Kleuren zouden niet super zijn (maar na wat aan te passen zeker te doen zijn)
- Color gamut = 72% NTSC, de 22"jes waren 0,92% NTSC, dus ligt wat lager.
- Geen HDMI (ok..dit is gewoon DVI+geluid, maar nog)
- Geen boxjes, dit verklaart misschien de afwezigheid van HDMI.
- Het ontbreken van extra ingangen, maar dit zie je in de prijs terug, en niet in de beeldkwaliteit.

Veel nadelen, maar 4 ervan zijn zeker geen grote nadelen, wat veel mensen kan overhalen om voor dit scherm te gaan.

Ik beveel deze site aan, allemaal 24" gesorteerd met reviews en specs:
http://lcd24.asp2.cz/Moni...cMaster-245B/Default.aspx

Verwijderd

badslats schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:20:
Ik zit met hetzelfde probleem: namelijk de aankoop van een goede monitor. Ik wil een monitor om hoofdzakelijk met de computer te gebruiken en toch redelijk wat te gamen. Ik zou de monitor enkel gebruiken op >1.5 meter om een filmpje te bekijken. mijn oog was gevallen op dit beestje Iiyama 24" B2403WS-B1. Nu heb ik hier wat vraagjes bij en zou ik graag wat ervaringen van gebruikers van zo'n scherm vernemen...

3) Krijg je geen hoofdpijn van voor zo'n groot scherm te zitten op een kleine meter?

4) een 24" scherm vraagt veel van je GraKa. Is het bij elk spel mogelijk om niet de volledige grootte van je scherm te gebruiken (liever een zwarte band en beter kwaliteit dan vica versa) En zijn hier ander nadelen aan verbonden?

5) is dit Ilyame een goed scherm? of komen er betere uit in de toekomst, want men nieuwe pc is pas voor in januari... :+

Elke reactie/opmerking is welkom, Alvast bedankt _/-\o_
Ik was dit weekend ff langs de pcboer gegaan voor dat scherm en de AL2416Wd en ik vond het er niet super uitzien, het zag er nogal nep uit en er stond toevallig CasinoR op de IIyama (DVD), en dat zag er ook niet super uit, behalve na wat afstand te nemen. Je kon wel duidelijk de kracht van de resolutie zien als er ingezoomd werd, zag er goed uit voor een DVD.

- Hiervoor is het scherm wel geschikt, pc gebruik wordt een stuk overzichterlijker en gamen spreekt voor zich.

- Ik heb nu een samsung23"tv staan op 720p, en via mn ps3 zien trailers van 720p er toch wel netjes uit. Een .mkv bestand van 4GB van transformers is toch wel smullen, maar na een tijdje verlang je toch wel naar meer detail.

- Mwa, ik denk eerder dat vierkante ogen een groter probleem is, maar dit kan je denk ik verminderen door af en toe wat anders te doen.

- Volgens mij heb je hiervoor dus 1:1 pixelmappig nodig (wat die Iyama heeft), maar bv COD4 heeft ontzettend veel resoluties waarop gespeeld kan worden. Op 23" 1360x768 ziet die demo er zeer netjes uit.

- Als je dan pas een 24" gaat halen heb je nog tijd zat om te bepalen of het een goed scherm is. ;)
Pagina: 1