Programmeren voor Safari / iPhone / Touch

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Stel, ik wil een programmaatje schrijven voor de iPhone of de Touch. Ik heb nog geen concreet plan, maar een simpel dingetje zou al leuk zijn, van mijn part 'Hello World'.
Waar begin je dan?
Ik heb vroeger wat ervaring opgedaan met programmeren in assembly language en Pascal. Ook wat Basic ken ik en Visual Basic lezen lukt me ook nog wel. C heb ik even naar mogen kijken, maar daar zijn we (school) toen niet mee verder gegaan.
Ik begrijp opzich de structuur van if-jes, then-netjes enz.

Maar hoe maak ik nou een programmaatje voor bv Safari?
Waar begin ik. Ik heb de xcode tools. Die start ik, en dan? Hoe ga ik hier in verder? Welke taal moet ik hier in gebruiken? Ik snap er eerlijk gezegd niet veel van.
Vroeger startte ik in Basic door wat voorbeelden uit een boekje over te tikken en daar mijn ervaring uit o p te doen. Bij ASM en Pascal werd me ook geleerd waar ik in moest werken en je had een boek met commando's en dat ging dan wel. Maar ik vind dit allemaal zo onoverzichtelijk, ik raak er echt de weg in kwijt.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 08:25
Safari > Webbrowser > plain stupid HTML.

De touch en iphone gebruiken dezelfde HTML en javascript.

This space intentionally left blank.

• SpeedyTJB
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
En een handige link voor je :)

http://www.w3schools.com/

Of nog beter een lekker boekie kopen!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Web Development for iPhone is natuurlijk verplichte kost. Programmeren voor de Safari/iPhone/touch komt neer op de combinatie van HTML, CSS en JavaScript.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Bedankt heren, ik ga jullie links eens volgen.

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

dot.K schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:05:
Safari > Webbrowser > plain stupid HTML.
Duidelijker kan niet :P Lees dan ook eens iets over het media type van CSS ;)
Pagina: 1