[Vista] andere locatie 'Program Files' en disk grootte.

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:59
Binnenkort ga ik over op Vista met een nieuw systeem.

Op dit moment heb ik Windows op de I: partitie en ‘Program Files’ op de J: partitie. Dit heb ik gedaan voor de veiligheid (C: wordt het meest gebruikt), maar ook om mijn ‘Program Files’ folder een beetje op orde te houden.

Ik las ergens dat dit met Vista niet verstandig is (bron kwijt). Klopt dit? Zo ja, hoe groot zouden jullie de partitie maken. Ik dacht zelf aan:

C: Vista en Program Files 100 GB
D: Games 200 GB

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
honey schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:38:
[...]Zo ja, hoe groot zouden jullie de partitie maken.
Dat is echt een vraag die niemand voor je kan beantwoorden dan jijzelf. Wij weten toch niet wat jij allemaal met je computer doet, wat je installeert, welke data gescheiden moet blijven etc.

Dat van het Program Files verplaatsen zou ik niet weten, maar waarom zou je dit willen doen? Je kan je programma's toch gemakkelijk in een andere map (op een andere partitie/schijf) installeren en de voorgeinstallerde meegeleverde Windows-software laten staan in Program Files?

[ Voor 28% gewijzigd door HyperioN op 11-09-2007 22:42 ]

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:59
HyperioN. schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:41:
[...]
Dat is echt een vraag die niemand voor je kan beantwoorden dan jijzelf. Wij weten toch niet wat jij allemaal met je computer doet, wat je installeert, welke data gescheiden moet blijven etc.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar ik weet nog niet hoe snel Vista groeit met de updates. Het inschatten van 'Program Files' kan ik wel. Daarom wil ik het ook op een andere partitie.

Je hebt dus nog gewoon de mogelijkheid om je bestanden te installeren waar je wil? Ik las dat dat niet meer kon met Vista. Overwoog daarom om ook XP weer te installeren. Dan heb ik eigenlijk wel mijn antwoord.

[ Voor 17% gewijzigd door honey op 11-09-2007 22:46 ]

Verwijderd

Ik las dat dat niet meer kon met Vista
Waar heb je dat gelezen, want dat kan nog prima hoor. Verder is de grootte van een partitie puur persoonlijk, die beslissing moet je zelf nemen.