[Vista] Remote Desktop verbreken zonder opnieuw in te loggen

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
Ik heb een dedicated Vista Media Centre staan.
Updates en jeweetwel downloaden doe ik altijd vanaf mijn Mac / kantoor door middel remote desktop.
Ik heb een gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld, omdat de Vista Pc ook verbindingen via internet toestaat.

Maar als ik nu de Remote Desktop sessie verbreek, moet ik altijd een wachtwoord opgeven als ik vanaf de bank Media Centre wil opstarten.
In Windows XP kon je met een command line de verbinding verbreken, zonder opnieuw in te loggen.
Iemand een idee wat de command line parameter is voor Vista?

Lief bedoelde opmerkingen zoals " met VNC of Dameware heb je er geen last van" liever niet plaatsen. Remote Desktop doe ik graag met de Remote Desktop tool van MS, omdat ik dan vanaf elke PC bij kennissen kan inloggen, om tools te sharen, of om mijn MCE gids te programmeren.

Verwijderd

Ik heb het 'opgelost' door gewoon een numeriek wachtwoord in te stellen, dat is eenvoudig met de remote in te typen.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:19:
Ik heb het 'opgelost' door gewoon een numeriek wachtwoord in te stellen, dat is eenvoudig met de remote in te typen.
Maar ik ben heel lui ;)
(smart trouwens , niet aangedacht )

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

weeraanmelden schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:22:
Maar ik ben heel lui ;)
(smart trouwens , niet aangedacht )
Dat wisten we al ;)
Want dan had je namelijk allang kunnen vinden dat een standaard Vista of XP RDP sessie de console sessie locked als je die remote overneemt.

Je vraag is inmiddels zovaak gesteld dat je die met de search meermalen zal tegenkomen, evenals de alternatieve mogelijkheden ervoor.

Dicht dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.