Toon posts:

Probleem A7V + Duron600

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn computer stopt er iedere keer mee. Dan na 5 minuten dan na 20 minuten, erg onvoorspelbaar.:( Met stoppen bedoel ik dat het net is of de stekker eruit wordt getrokken. Ik snap er niks van!:? Is er iemand wie dit probleem kent?

De specs;
- A7V Mobo
- Duron 600@600 + Chrome Orb
- 128MB PC133
- Asus 7100
- Soundblaster live
- IBM ATA100 Harddisk
- ASUS 50-speed CD-ROM
- PLEXTOR brander
- Realtek Netwerkkaart
- WINME

Verwijderd

volgens mij heb jij een slechte voeding!

Of er is iemand die je liever niet achter je computer wil hebben >:)

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat heb ik gisteren al geprobeerd, er zit nu een nieuwe (lees 3 maanden oude) 300watt voeding in. Met mijn oude 250watt geeft dat ding hetzelfde probleem.

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
iets soortgelijks gehad.
Zorg dat in je BIOS en tevens in je windows , alle vormen van powermanagement uit staan.. geen ACPI, sleep, ..enz
kan wel eens problemen geven..
suc6

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 11:36

Paddo

¿Ik hier?

Ik had ook zo een dergelijk probleem en bleek het de cooler te zijn.

Al denk ik niet dat cooler niet goed genoeg is maar misschien heeft ie wel geen goed contact met je core.

Het is maar een suggestie.

Veel succes;)

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties maar al mijn energieopties in windows als in de bios staan al uit. Tevens heb ik de koeler ook gecontroleerd omdat het leek alsof de proc oververhit was. Maar helaas hij loopt nog steeds niet. :'(

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik weet niet of je het al geprobeerd heb, maar probeer de nieuwe bios: 1005c, lostte bij mij alles op. Of via 4in1 drivers: 4.25a. Misschien fastwrite uit in bios(liever niet, maar als 'tie stabiel wordt...).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk een beetje terughoudend met de bios flashen door de diverse negatieve berichten op het forum, maar goed ik zal de gok eens nemen...

Verwijderd

Wat ook eens kan helpen is het beginnen met een kale Windows. Daarop installeer je de VIA drivers. Al is het updaten van de bios zeker wel een goede zet. De meest actuele biossen van Asus vindt je op:

www.asus.com.tw :Y)

Volg natuurlijk wel de goede instructies op deze site op en start bij updaten van bios op met een kaal systeem. Bij voorkeur DOS of zo (8>

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
er is geen bios die na de 1004d versie goed is probeer maar met bv 1005c bios en een ibm
DTLA 307030 je hd in 4 gelijke delen te maken op ata 100 dan zal je zien dat deze niet
goed zijn ook de 1005d heeft dezelfde fout.
je kan namelijk geen 4e partitie maken.

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb de bios geflashed met 1005C en het wordt er niet beter van, sterker nog mijn computer heeft zichzelf verbeterd na ongeveer 10 sec. automatic shutdown.:r

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 13:09
dit heb ik dus ook gehad.
eerst viel mijn a7v af en toe helemaal uit en na een week viel die achter elkaar uit en toen was het moederbord kapot. :'(
ik wacht nu nog steeds op een nieuw moederbord van asus

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Pagina: 1