Hallo,
Allereerst even mijn specs:
Asus P5K (versie 0603, de nieuwste)
Intel C2D E6750
Kingston 2048mb DDR2 HyperX PC6400
Asus EN8800GTS 320mb
Antec Sonata III met de daarbij horende Antec EarthWatts 500watt voeding.
1x120gb Maxtor IDE harde schijf (met data er op)
1x320gb Maxtor IDE harde schijf (hier staat vista op)
Asus 18x S-ATA DVD+R(W)
Samsung S-ATA DVD speler
Creative Soundblaster Live 5.1 Digital
En dat alles draait op Windows Vista Ultimate 32bit.
Het probleem: Het systeem boot soms niet, en soms wel.
Wanneer niet: Als er bij het schermpje, tijdens het booten, van de JMicron eSata/Pata controller slechts 1 harde schijf aangegeven staat, namelijk de 320gb, waar vista op staat.
Wanneer wel: Als er bij het schermpje van de JMicron controller 2 schijven staan, de 120gb en de 320gb.
Hoe zorg ik er voor dat hij 2 schijven ziet: Tijdens het laden van Vista, dat groene balkje, wat eindeloos doorgaat, reset ik mijn pc. Dan ziet hij wel 2 schijven, en ik merk ook dat het langer duurt qua schijven ''herkennen'', en daarna laad Vista in 5 seconden.
Hoe zorg ik ervoor dat het werkt? Bios is al de nieuwste versie, en de enige JMicron driver die ik kan vinden is om een RAID-opstelling te maken. Staat er iets niet goed in de BIOS?
Bvd,
Pollux
Allereerst even mijn specs:
Asus P5K (versie 0603, de nieuwste)
Intel C2D E6750
Kingston 2048mb DDR2 HyperX PC6400
Asus EN8800GTS 320mb
Antec Sonata III met de daarbij horende Antec EarthWatts 500watt voeding.
1x120gb Maxtor IDE harde schijf (met data er op)
1x320gb Maxtor IDE harde schijf (hier staat vista op)
Asus 18x S-ATA DVD+R(W)
Samsung S-ATA DVD speler
Creative Soundblaster Live 5.1 Digital
En dat alles draait op Windows Vista Ultimate 32bit.
Het probleem: Het systeem boot soms niet, en soms wel.
Wanneer niet: Als er bij het schermpje, tijdens het booten, van de JMicron eSata/Pata controller slechts 1 harde schijf aangegeven staat, namelijk de 320gb, waar vista op staat.
Wanneer wel: Als er bij het schermpje van de JMicron controller 2 schijven staan, de 120gb en de 320gb.
Hoe zorg ik er voor dat hij 2 schijven ziet: Tijdens het laden van Vista, dat groene balkje, wat eindeloos doorgaat, reset ik mijn pc. Dan ziet hij wel 2 schijven, en ik merk ook dat het langer duurt qua schijven ''herkennen'', en daarna laad Vista in 5 seconden.
Hoe zorg ik ervoor dat het werkt? Bios is al de nieuwste versie, en de enige JMicron driver die ik kan vinden is om een RAID-opstelling te maken. Staat er iets niet goed in de BIOS?
Bvd,
Pollux