Een verkeerd moederbord bestellen door die onduidelijkheid is iets vervelender.
Ja, maar in dit geval had de TS het bord al gekocht... En als Abaddon dan lekker bot reageert van "Ja, MSI is troep, en dan had je het maar niet moeten kopen", dan is dat noch leuk, noch erg constructief richting de TS.
Ok, maar iets als 'wel of geen firewire op het moederbord' lijkt me iets fundamenteler dan een verkeerde driver of iets dergelijks.
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Wel of geen firewire kun je redelijk makkelijk zien als je de doos en/of het moederbord in je handen hebt... Als je je een beetje verdiept in het aanbod van MSI, dan snap je vanzelf wel dat je een bepaalde uitvoering moet hebben om de firewire erop te krijgen, en moet je daar dus naar op zoek gaan. Jezelf niet goed voorbereiden bij de aankoop als firewire zo belangrijk voor je is, dat is gewoon je eigen fout. Een beetje logisch nadenken mag best. Of van tevoren een topic openen, als je er zelf niet uitkomt. Er zijn vast mensen die al zo'n moederbord hebben, en je kunnen vertellen of er firewire op zit of niet.
Slechte drivers merk je pas als je de boel geinstalleerd hebt, en soms moet je gewoon maanden wachten totdat de fabrikant het gefixt heeft.
Als je het verkeerde moederbord blijkt te hebben, kun je altijd nog binnen 8 dagen ruilen.
Ik heb ook wel eens moederborden of videokaarten om moeten ruilen voor compleet andere merken en/of typen, vanwege allerlei problemen. Die dingen gebeuren nou eenmaal.
En ik kan begrijpen als er veel van dit soort problemen zijn, dat je er een slechte nasmaak van over houdt en je eens gaat focussen op andere merken.
En zoals ik al zeg... Ieder merk heeft wel wat, dus als je dit consequent doorzet, dan raken de opties gauw op. De Engelsen hebben zo'n gezegde: "Better the devil you know".
Ik zou al lang niks meer kunnen kopen, want ik heb ongeveer alle merken al wel versleten door de jaren, en bij allemaal was er wel eens wat. Ik heb sommige merken dan ook wel gemeden, maar op een gegeven moment moet je daar toch van terugkomen. Zo heb ik nu voor het eerst in jaren weer een Asus moederbord, en deze keer werkt het absoluut geweldig. En ik heb toch weer een Club3D-videokaart, al was de vorige na een maand of 3 al kapot. Deze doet het ook perfect (afkloppen).