Ontbreken aansluiting op moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sebastiaan_2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Zojuist mijn bestelde systeem binnen gekregen met een P35 moederbord alleen ontbreekt hier de 1394 Firewire aansluiting op het moederbord.

Hier een afbeelding van internet en zoals hij in mijn boekje staat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1180114332.jpg

Helemaal rechts boven de pci sloten zie je een zwart vierkantje en rechts daarvan een aansluiting. Deze aansluiting zou een firewire aansluiting moeten zijn, maar op mijn moeder bord zie ik daar enkel een paar puntjes.

Ik heb nog niet naar de leverancier gebeld omdat ik eerst wil weten of ik misschien zelf iets over het hoofd zie.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

een non-firewire moederbord?

• Sebastiaan_2005
Volgens het boekje niet dus...

Edit:
dat zwarte vierkante blokje ontbreekt ook...

[ Voor 13% gewijzigd door Sebastiaan_2005 op 11-09-2007 19:14 ]

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 11:31

Beugelfles

I love rusty spoons

Maar behoort het boekje bij alle MSI P35 soorten? Een vlug blik op alternate leerde mij dat er minimaal vier soorten zijn. Welk model heb je besteld, welke heb je binnen gekregen en wat staat er over het moederbord op de site van MSI?

Site van MSI: http://global.msi.com.tw/...&maincat_no=1&cat2_no=170

[ Voor 11% gewijzigd door Beugelfles op 11-09-2007 19:18 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Sebastiaan_2005
Hier mag een slotje op trouwens.

• Beugelfles

Beugelfles

I love rusty spoons

Dan kan je het beste even een modje schoppen: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif
Maar voordat hij op slot gaat is het misschien handig om te vermelden welk type je in je bezit hebt en of deze wel of geen firewire heeft :>

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Op de MSI site staat bij diverse P35 ook in het rood het woordje optional achter de Firewire aansluitingen. Dus jouw bord heeft die optie waarschijnlijk niet.

Dat optional is slaat natuurlijk nergens op, het schept alleen maar verwarring want nergens staat hoe je die optie kunt benutten. Het zit er op of het zit er niet op, 't is niet dat je een moederbord bestelt alsof het een auto is met die optie wel en die niet :X

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Beugelfles

Beugelfles

I love rusty spoons

Abbadon schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:15:
Op de MSI site staat bij diverse P35 ook in het rood het woordje optional achter de Firewire aansluitingen. Dus jouw bord heeft die optie waarschijnlijk niet.

Dat optional is slaat natuurlijk nergens op, het schept alleen maar verwarring want nergens staat hoe je die optie kunt benutten. Het zit er op of het zit er niet op, 't is niet dat je een moederbord bestelt alsof het een auto is met die optie wel en die niet :X
Dit zie je eigenlijk heel vaak bij electronische apparatuur. Er wordt dan een handleiding gemaakt die voor meerdere modellen geschikt moet zijn. Maar omdat er altijd verschil is tussen modellen lopen deze handleidingen over van het woordje optional of * niet bij model a, b en g.

Maar bij het kiezen van een moederbord is het inderdaad een beetje vreemd. Het is niet zo dat je kan kiezen hoeveel usb, sata en andere poorten erop zitten. Er zijn simpelweg geen opties, je moet het doen met het kant en klare model.

[ Voor 12% gewijzigd door Beugelfles op 11-09-2007 22:35 ]

Verwijderd

Abbadon schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:15:
Het zit er op of het zit er niet op, 't is niet dat je een moederbord bestelt alsof het een auto is met die optie wel en die niet :X
Ik weet niet hoe vaak jij al hardware in je handen gehad hebt maar dit komt net erg vaak voor. Zeker bij onderdelen (zoals in dit geval) waar er van hetzelfde basistype verschillende uitvoeringen bestaan.

Of denk je nu echt (zoals al aangehaald) dat men voor elke versie en aparte manual gaat schrijven.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:23
Heel erg duidelijk maakt MSI het inderdaad niet met de verschillende modellen, maar uit de achtervoeging achter de productnaam moet je kunnen afleiden welke van de optionele features aanwezig zijn (P35 FI, FIR, FR oid).

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 13:40
En er zelf een aansluiting op solderen is geen optie? De puntjes zitten er immers, of is er dan ook een andere chipset op

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:23
Meestal mist er dan ook een chipje.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aangezien de chipset geen standaard ondersteuning voor Firewire biedt, is er een extra chip voor nodig. Deze zal allicht ook niet op het moederbord gesoldeerd zijn. Daarenboven missen er misschien een aantal weerstandjes en condensators en is het BIOS lichtjes gewijzigd. Dit laatste valt wel op te lossen door het BIOS te flashen van de versie die alleen Firewire extra heeft natuurlijk ;)

• Abbadon
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:44:
[...]

Ik weet niet hoe vaak jij al hardware in je handen gehad hebt maar dit komt net erg vaak voor. Zeker bij onderdelen (zoals in dit geval) waar er van hetzelfde basistype verschillende uitvoeringen bestaan.

Of denk je nu echt (zoals al aangehaald) dat men voor elke versie en aparte manual gaat schrijven.
Dude, blaas eens wat minder hoog van de toren :X Ik check de specs van een specifiek moederbord (MSI P35 Neo), niet een generiek geval. Ik heb het ook niet over manuals maar over de site waar de specificaties van dat specifieke moederbord staan. Ik weet niet hoevaak jij hardware in je handen hebt gehad maar alles wat ik in mijn handen heb gehad voldeed aan de opgegeven specificaties.

Daarbij wordt er nergens de 'optional' verduidelijkt: hoe weet ik of het door mij bestelde specifieke product wel of niet die optie heeft. Moet ik daar om vragen, moet ik iets speciaals doorgeven? Kom op zeg, we hebben het over een duidelijk omschreven product. Straks kan ik een grafische kaart bestellen met 'optional' GPU zeker? 8)7

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-05 16:35

Shuriken

Life is all about priorities

Abbadon schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:24:
[...]

Dude, blaas eens wat minder hoog van de toren :X Ik check de specs van een specifiek moederbord (MSI P35 Neo), niet een generiek geval. Ik heb het ook niet over manuals maar over de site waar de specificaties van dat specifieke moederbord staan. Ik weet niet hoevaak jij hardware in je handen hebt gehad maar alles wat ik in mijn handen heb gehad voldeed aan de opgegeven specificaties.

Daarbij wordt er nergens de 'optional' verduidelijkt: hoe weet ik of het door mij bestelde specifieke product wel of niet die optie heeft. Moet ik daar om vragen, moet ik iets speciaals doorgeven? Kom op zeg, we hebben het over een duidelijk omschreven product. Straks kan ik een grafische kaart bestellen met 'optional' GPU zeker? 8)7
Ja vind dit toch typisch iets van MSI. Bij andere merken hebben ze tenminste per type niet verschillend uitvoeringen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Abbadon schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:24:
[...]

Daarnaast; optional suggereert dat het om hetzelfde moederbord gaat...
Een optie waarvoor je een ander moederbord moet kopen vind ik niet echt een optie; das gewoon een ander moederbord...

- gaat voor een volkswagen golf kijken...
- wil ABS hebben
- "dat kan, dat is optioneel... dan moet je de passat hebben"
- :?

Verwijderd

MSI redeneert gewoon vanuit zichzelf, denk ik.
Voor MSI is het optioneel om op hetzelfde moederbord het FireWire-chipje te solderen, tijdens productie. De printplaat is immers dezelfde, en zal van dezelfde productielijn afrollen.
Als ie eenmaal in de winkel ligt, valt er weinig aan te doen natuurlijk.

Met auto's is het in principe toch niet anders? Als je een nieuwe auto bestelt, heb je bepaalde opties, zoals bv een automaat of 4-wielaandrijving. Maar als de auto eenmaal van de productielijn afgerold is, zijn die dingen niet meer zomaar erop te bouwen. Het is vooral de mogelijkheid (optie) van de fabrikant om dat produkt met of zonder die opties te maken.

Ik denk dus dat men 'optional' te veel interpreteert alsof het iets is dat de klant moet kunnen doen, maar dat wordt nergens beweerd.
In dat soort gevallen zal je meestal iets als 'sold separately' zien, maar MSI beweert nergens dat je een FireWire-setje zou kunnen kopen en zelf installeren. Dus ik vind dat er hier wat te fel op MSI gereageerd wordt, gebaseerd op een subjectieve visie van de term 'optional'.

Verwijderd

Een sweex firewire kaartje voor 2 tientjes bied de uitkomst! Hoef je niet met soldeerbouten en biosudates aan de gang.:)

• Abbadon
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:17:
MSI redeneert gewoon vanuit zichzelf, denk ik.....

Dus ik vind dat er hier wat te fel op MSI gereageerd wordt, gebaseerd op een subjectieve visie van de term 'optional'.
Wel, ik raak als consument (maar zelfs als gevorderde 'tweaker') verward. Dat is voor mij reden om met een grote boog er omheen te lopen en iedereen zo'n product af te raden. Ik heb het vaker meegemaakt dat een fabrikant niet al te duidelijk was over producten, nou prima, dan ben je mij 100% kwijt alsmede de mensen die binnen mijn invloedsfeer liggen (ik krijg redelijk wat adviesvragen).
Welke reden er aangevoerd kan worden is niet interessant, de onduidelijkheid is er. Als jij nu een P35 Neo bestelt weet jij ook niet of je de Firewire aansluitingen er nu wel of niet op krijgt. Dan moet je eerst contact opnemen met de verkopende partij en tien tegen één dat die ook geen volstrekte duidelijkheid kunnen verschaffen. Ben je mooi klaar mee als je thuis je Firewire disk of camera wilt aansluiten maar je staat hulpeloos met de kabel in je hand achter je PC :X

Verwijderd

Dat is voor mij reden om met een grote boog er omheen te lopen en iedereen zo'n product af te raden.
Ik vind dat een vreemde strategie.
Zeker in dit geval... Bijna alle hardware komt tegenwoordig uit Taiwan of China oid, en bijna alles is slecht, onduidelijk of zelfs verkeerd gedocumenteerd (ik heb door de jaren alle 'A'-merken *kuch* zoals Asus, MSI, Abit etc wel in m'n handen gehad... en hoe vaak er dingen niet klopten, verkeerde drivers waren meegeleverd of wat dan ook... je wil het niet weten... Ze lijken zich er allemaal schuldig aan te maken... Ook de websites zijn diep treurig qua support).
Het is nogal destructief om je daar maar helemaal vanaf te wenden. Op een gegeven moment hou je geen keus meer over...
Verder zou het je als tweaker toch juist moeten gaan om de kwaliteit van het product, niet om de randzaken eromheen? Ik zou gewoon voor mezelf uitzoeken hoe het zit, en dat aan andere mensen uitleggen als ik hen moet adviseren.
Je ging de vorige keer ook al onderuit met je 'fundamentalistische' kijk op JEDEC-spec geheugen, want er bleek dat eigenlijk geen enkele fabrikant z'n snellere geheugenmodules volgens JEDEC specs bouwde. En als tweaker wil je dus juist het snelste... In jouw geval zou je alleen nog maar bij de Valueram-modelletjes kunnen shoppen, of snel geheugen op een Valueram-achtige JEDEC-spec instellen, zodat je totaal geen waar voor je geld hebt.
Als ik jou was, zou ik m'n instelling maar eens wat bijschaven, want erg praktisch is ie niet in de hedendaagse hardware-wereld.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 17:16 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 17:15:
Zeker in dit geval... Bijna alle hardware komt tegenwoordig uit Taiwan of China oid, en bijna alles is slecht, onduidelijk of zelfs verkeerd gedocumenteerd (ik heb door de jaren alle 'A'-merken *kuch* zoals Asus, MSI, Abit etc wel in m'n handen gehad... en hoe vaak er dingen niet klopten, verkeerde drivers waren meegeleverd of wat dan ook... je wil het niet weten... Ze lijken zich er allemaal schuldig aan te maken... Ook de websites zijn diep treurig qua support).
Het is nogal destructief om je daar maar helemaal vanaf te wenden. Op een gegeven moment hou je geen keus meer over...
Verder zou het je als tweaker toch juist moeten gaan om de kwaliteit van het product, niet om de randzaken eromheen? Ik zou gewoon voor mezelf uitzoeken hoe het zit, en dat aan andere mensen uitleggen als ik hen moet adviseren.
Het is niet alleen de kwaliteit van het product, maar ook de 'randzaken'. En nu benoem ik het eigenlijk alweer verkeerd. Aangezien dat vrij fundamentele dingen zijn, die zeker bij het product zelf horen. Misschien ontkom je er niet helemaal aan, maar ga hier niet verkondigen dat het raar is als iemand zich erover verwonderd dat de 'randzaken' soms ronduit waardeloos zijn. Of leg jij de lat zo laag, dat er daarop geen kritiek meer mag komen? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Abbadon
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 17:15:
[...]

Wat jij wilt. En ik red me wel in hardwareland, maak je om mij maar geen zorgen ;)
Je ging de vorige keer ook al onderuit met je 'fundamentalistische' kijk op JEDEC-spec geheugen, want er bleek dat eigenlijk geen enkele fabrikant z'n snellere geheugenmodules volgens JEDEC specs bouwde. En als tweaker wil je dus juist het snelste... In jouw geval zou je alleen nog maar bij de Valueram-modelletjes kunnen shoppen, of snel geheugen op een Valueram-achtige JEDEC-spec instellen, zodat je totaal geen waar voor je geld hebt.
Als ik jou was, zou ik m'n instelling maar eens wat bijschaven, want erg praktisch is ie niet in de hedendaagse hardware-wereld.
Jammer dat je zo op de man moet spelen, maar dat zie ik vaker gebeuren wanneer mensen geen valide argumenten kunnen aandragen :)

Verwijderd

_the_crow_ schreef op zondag 16 september 2007 @ 17:29:
[...]
maar ga hier niet verkondigen dat het raar is als iemand zich erover verwonderd dat de 'randzaken' soms ronduit waardeloos zijn.
Je mist de strekking van mijn post.
Dat probeer ik helemaal niet te beweren. Tweakers zijn kennelijk erg goed in dingen zwart/wit zien, en totaal door te slaan.
Zoek de nuance.

Verwijderd

Abbadon schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:10:
[...]
Jammer dat je zo op de man moet spelen, maar dat zie ik vaker gebeuren wanneer mensen geen valide argumenten kunnen aandragen :)
Waar doel je op, specifiek?
Ik snap niet waar je heen wilt, want ik probeer helemaal niet aan een discussie deel te nemen, en dus gaat het punt van 'argumenten aandragen' niet op. Waar zou ik argumenten voor aan moeten dragen, volgens jou?
Ik reageer alleen op jouw overdreven principiele instelling, die verre van praktisch is. Verder compleet los van de discussie over het Firewire connectortje.

Verder, vind je dit soort ruziezoekende opmerkingen gepast voor een moderator? Ik niet, dus je gaat op rapport.
Modbreak:Zoals je al vaak genoeg gezegd is:

- niet twee keer achter elkaar posten, heb je iets toe te voegen, gebruik de edit knop
- als je commentaar hebt over moderatiebeleid in het algemeen, post dat in Lieve Adjes
- ben je oneens met de moderatie van een individuele moderator, neem off-forum contact met hem op. Kom je er niet uit met hem? Dan kun je je tot het Doktersteam of zijn Admin wenden. Ga niet zo offtopic lopen blaten in topics :o

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 17-09-2007 13:05 ]

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Abbadon schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:10:
Jammer dat je als moderator zulke botte, ongenuanceerde uitspraken doet over een woord als "optional", wat vanuit de fabrikant niet veel anders betekent dan dat het bord er (voor de groothandel) ook in andere opties te krijgen is. Om dan heel MSI af te gaan zeiken, en iedereen die een beetje redelijkheid in de discussie probeert te brengen, is nogal minnetjes.

En dit is al de zoveelste keer dat je met ddbruijn in de clinch ligt; en hard verliest, overigens. De laatste keer was over HyperX geheugen, meen ik. Ik ga zelf ook maar eens een rapportje sturen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:20:
Je mist de strekking van mijn post.
Dat probeer ik helemaal niet te beweren. Tweakers zijn kennelijk erg goed in dingen zwart/wit zien, en totaal door te slaan.
Zoek de nuance.
Ik heb gezocht in jouw post naar enige nuance. Helaas is het mij niet duidelijk wáár die nuance zich dan in vertaald. Je zegt dat veel randzaken waardeloos zijn, omdat alle meuk tegenwoordig uit Azië komt. Dan zeg je tegen Abaddon dat hij, als tweaker zijnde, niet op de randzaken moet letten. Maar het lijkt me, en volgens mij bedoelde Abaddon dat ook, dat er voor de consument daardoor nogal wat onduidelijkheid ontstaat. Dat vind ik zelf ook een waardeloze ontwikkeling. Als jij dan vervolgens zegt, dat je je er niet helemaal van af kan wenden, ben ik het helemaal met je eens. Maar dat beweerde Abaddon ook niet.
Of het allemaal wenselijk is, is een tweede natuurlijk. En dat uit zich in frustratie bij sommige mensen, inclusief ondergetekende.

[ Voor 5% gewijzigd door _the_crow_ op 17-09-2007 09:58 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Als jij dan vervolgens zegt, dat je je er niet helemaal van af kan wenden, ben ik het helemaal met je eens.
Dat zeg ik dus...
Of het wenselijk is, is een tweede natuurlijk. En dat uit zich in frustratie bij sommige mensen, inclusief ondergetekende.
Tuurlijk, bij mij ook.
De nuance zit hem in het feit dat Abaddon zegt dat hij iedere keer als hij zoiets tegenkomt, dat merk verder mijdt, en ook afraadt bij anderen... waarop ik dus zeg dat je op die manier gauw door al je opties heen bent. Ik wijs dan ook op een meer constructieve aanpak... waarbij je als tweaker zijnde de andere mensen door eventuele problemen met 'randzaken' heen loodst.

Ik hoef het hier op tweakers.net toch niet uit te leggen? Er is vaak hele mooie hardware te koop, die bepaalde probleempjes heeft, out-of-the-box. Maar als je daaromheen weet te werken, heb je er wel meer plezier van. Vaak is het een kleine moeite.
Wij zijn toch de mensen van het unlocken, het firmware-flashen, driver-updaten en tsja... tweaken?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Dat zei ik daarvoor ook dus. ;)
Tuurlijk, bij mij ook.
De nuance zit hem in het feit dat Abaddon zegt dat hij iedere keer als hij zoiets tegenkomt, dat merk verder mijdt, en ook afraadt bij anderen... waarop ik dus zeg dat je op die manier gauw door al je opties heen bent. Ik wijs dan ook op een meer constructieve aanpak... waarbij je als tweaker zijnde de andere mensen door eventuele problemen met 'randzaken' heen loodst.
Ok, maar iets als 'wel of geen firewire op het moederbord' lijkt me iets fundamenteler dan een verkeerde driver of iets dergelijks. Die driver is nog wel te downloaden. Een verkeerd moederbord bestellen door die onduidelijkheid is iets vervelender.
En ik kan begrijpen als er veel van dit soort problemen zijn, dat je er een slechte nasmaak van over houdt en je eens gaat focussen op andere merken.

Verwijderd

Een verkeerd moederbord bestellen door die onduidelijkheid is iets vervelender.
Ja, maar in dit geval had de TS het bord al gekocht... En als Abaddon dan lekker bot reageert van "Ja, MSI is troep, en dan had je het maar niet moeten kopen", dan is dat noch leuk, noch erg constructief richting de TS.
Ok, maar iets als 'wel of geen firewire op het moederbord' lijkt me iets fundamenteler dan een verkeerde driver of iets dergelijks.
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Wel of geen firewire kun je redelijk makkelijk zien als je de doos en/of het moederbord in je handen hebt... Als je je een beetje verdiept in het aanbod van MSI, dan snap je vanzelf wel dat je een bepaalde uitvoering moet hebben om de firewire erop te krijgen, en moet je daar dus naar op zoek gaan. Jezelf niet goed voorbereiden bij de aankoop als firewire zo belangrijk voor je is, dat is gewoon je eigen fout. Een beetje logisch nadenken mag best. Of van tevoren een topic openen, als je er zelf niet uitkomt. Er zijn vast mensen die al zo'n moederbord hebben, en je kunnen vertellen of er firewire op zit of niet.

Slechte drivers merk je pas als je de boel geinstalleerd hebt, en soms moet je gewoon maanden wachten totdat de fabrikant het gefixt heeft.
Als je het verkeerde moederbord blijkt te hebben, kun je altijd nog binnen 8 dagen ruilen.
Ik heb ook wel eens moederborden of videokaarten om moeten ruilen voor compleet andere merken en/of typen, vanwege allerlei problemen. Die dingen gebeuren nou eenmaal.
En ik kan begrijpen als er veel van dit soort problemen zijn, dat je er een slechte nasmaak van over houdt en je eens gaat focussen op andere merken.
En zoals ik al zeg... Ieder merk heeft wel wat, dus als je dit consequent doorzet, dan raken de opties gauw op. De Engelsen hebben zo'n gezegde: "Better the devil you know".
Ik zou al lang niks meer kunnen kopen, want ik heb ongeveer alle merken al wel versleten door de jaren, en bij allemaal was er wel eens wat. Ik heb sommige merken dan ook wel gemeden, maar op een gegeven moment moet je daar toch van terugkomen. Zo heb ik nu voor het eerst in jaren weer een Asus moederbord, en deze keer werkt het absoluut geweldig. En ik heb toch weer een Club3D-videokaart, al was de vorige na een maand of 3 al kapot. Deze doet het ook perfect (afkloppen).

• Abbadon
Dit gaat helemaal offtopic. Ik heb mijn onderbouwde mening over de kwestie met betrekking tot dit topic (moederbord met wel of geen aansluiting) aangegeven. Dat daar nu van alles bij wordt gehaald en op de man wordt gespeeld vind ik bijzonder jammer. Mocht je een probleem hebben met mijn posts, reageer dan via de mail of PM's maar niet verder in dit topic.

Verwijderd

Modbreak:Ontopic zei ik, niet door blijven zeuren. Stuur me maar een mail o.i.d.

[ Voor 123% gewijzigd door Abbadon op 18-09-2007 18:28 ]

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-05 16:41
Om even terug te gaan naar het oorspronkelijke punt...

Volgens mij zijn er velen die zich ergeren aan de 'slordigheden' op websites en in handleidingen. Het is toch niet zo moeilijk om voor elk versie van een moederbord, de juiste handleiding online te zetten?

Als de verschillen heel klein zijn (wel of geen firewire connector fysiek aanwezig...), kan ik mij best voorstellen dat je als bedrijf geen twee verschillende handleidingen wilt maken. Maar zet er dan duidelijk bij hoe het zit:
Firewire connector (NOT present on type xyz)

Ik erger me ook altijd dood aan dit soort slordigheden; het is simpel om goed te doen, en zorgt te vaak voor teveel verwarring. Bovendien ga ik dan altijd twijfelen aan de zorgvuldigheid van het hele bedrijf - terecht of niet.

Dit doet overigens niets af aan de constatering dat vrijwel alle grote merken moederborden, videokaarten etc hier last van hebben, en je dus eigenlijk weinig keus hebt. Gat in de markt misschien?

• Beugelfles

Beugelfles

I love rusty spoons

BartS12 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:33:
Dit doet overigens niets af aan de constatering dat vrijwel alle grote merken moederborden, videokaarten etc hier last van hebben, en je dus eigenlijk weinig keus hebt. Gat in de markt misschien?
Hier wil ik graag iets aan toevoegen. Vaak zijn alleen de handleidingen wat onduidelijk. Bij mij is altijd wel duidelijk - of ik een product nu in een winkel of webshop koop - welke opties wel of niet aanwezig zijn. Bij aankoop weet je meestal dondersgoed wat je wel en niet krijgt. Vaak raak je in verwarring door de handleiding die voor drie andere types is geschreven.

Maar idd, om daar nu een heel merk voor af te schrijven... Vrijwel elk electronicamerk maakt zich er schuldig aan. Behalve misschien een merk als Apple oid (geen ervaring mee btw).

Pagina: 1