Toon posts:

Asus A7V trobble

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag forumlezers

Ik heb een Asus A7V met een Duron 700.
Ik wou deze overklokken, en het leek mij wel verstandig om er eerst een andere cooler op te zetten. Dus heb ik een Thermaltake aangeschaft. Draaide wel lekker, maar wou hem nog iets recht zetten. En wou toen de computer weer aan zetten, maar nee. dat deed ie niet meer. Ik krijg alleen nog maar error beepjes, en helemaal geen beeld.
De errors zijn:

-1 lange beep gevolgd door 2 korte
-en ± 8 sec. later, een game over geluid
tenminste zo beschrijf ik dat.

De voeding is niet stuk, en het lampje op het bord brand ook nog steeds, dus dood is ie niet.
Het licht niet aan de hardware, want ik heb zelfs alles afgesloten alle kaarten eruit gehaald, en zelfs toen d'r niets meer op zat, deed hij nog zo raar.
Ik denk zelf dat het aan het geheugen ligt, maar die kan toch niet door een cooler omwisselen kapot gaan??? Nou wie weet er raad, en ik wordt er zo langzamerhand mooi sjaggie van! :r

groeten, SevertService

specificaties:

Asus a7v
Duron 700
235w voeding
20.4 GB HD Maxtor
Ati 32mb + TV-OUT
LG Cdrom + brander

Verwijderd

Als ik jou was zou ik je cooler verwijderen om te kijken of je core niet beschadigdt is.
Dit kan natuurlijk 't euvel zijn. P.S.ik hoop het niet voor je.:?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

misschien ook een idee om die voeding van 235W te vervangen door een zwaardere (300 Watt)

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Wat ik eerst zou doen is kijken of alles (proc., geheugen, kaarten enz.) er nog goed in zit en dat de kabels van o.a. hdd, videokrt enz. goed vast zitten. Als dat nog niet helpt zou je nog kunnen proberen om er bijvoorbeeld 1 dimm uit te halen en dan nog eens booten. Werkt dat ook niet, dan weet ik het ook niet meer ...

Suc6 in ieder geval ...

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

Verwijderd

Op zondag 11 februari 2001 16:53 schreef wfvn het volgende:
misschien ook een idee om die voeding van 235W te vervangen door een zwaardere (300 Watt)
P.s werk zelf even je sinature bij.Het is pc133 zonder i.8-)

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft allemaal nog nix opgeleverd, :r
verder nog iemand pleazze

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ie het niet meer doet nadat je aan je koeler hebt zitten trekken is waarschijnlijk je core naar de klote.

Maarja, eigen schuld, dikke bult >:)

Verwijderd

Topicstarter
Nou nee, mijn core ziet er nog perfect uit *d

Verwijderd

Topicstarter
Nou nee, mijn core ziet er nog perfect uit *D

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Voor zover ik weet is 1 lange en drie korte beepjes een videokaart error. Meestal losse kabel of kaart.
Ik heb zelf een keer zo'n zelfde probleem gehad (ook asus A7V) en bij mij was het het geheugen. Er zat 1 dimmetje een klein beetje scheef, nauwelijks zichtbaar. Aangezien die erg dicht op de proc zitten, zou het dat wel eens kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Een dimmetje op de proc, dacht toch echt dat ie d'r naast zit.
Maar oke, ik heb mijn geheugen al 3x er uitgehaald, maar ook zonder resultaat, en ook de videokaart is not de prob.

helaas...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 11 februari 2001 17:01 schreef M_G_ het volgende:

[..]

P.s werk zelf even je sinature bij.Het is pc133 zonder i.8-)
thanx... was me niet opgevallen.... tiepvaud
Pagina: 1